Volkswagen Golf G60 tietoa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

Volkswagen Golf G60 tietoa

ViestiKirjoittaja G60 » 13.8.2008 18:12

Elikkäs terve kaikille.

Kaverilla on selllainen auhio kun G60 ja kivasti liikkuu..
Jos ei liiankin hyvin, ainakin vesisateella.

Kaverini ajoin puun kanssa "pienen" kostetuksen ja puskuri+umpio+lokasuoja ja todennäköisesti vetari kärsivät. Tästä on jonkun aikaa ja korjattuna on:
umpio ja etuvalo+lokasuoja ja oikeatukivarsi.

Korjaamatta/vaihtamatta:
-etulokasuojan, oikea puoleisen G60 kaari.
-Etu puskuri ja nimeltään isopuskuri.
-Vetonivel oikealle puolelle.... Kaverini mielestäni tämä on syy tärinään

Kuvat laitoksesta ja nämä on vanhan omistajan kuvat:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Että tälläinen kapistus.
Kysyttävää minulla olikin:
-Kaverini saanut jostakin tietoa että samat vetarit käyvät GTI koppaan kun G60, pitääkö tämä paikkansa?
-Autossa ollut pari vikaa... kun laittaa lusikan lattiaan niin kone aluksi miettii että mitä tekee ja sitten pääsee helvetti valloilleen, auto on lastutettu ja pienempi ahdinpyörä. autossa pitäs kaiken järjen mukaan olla se 180hp ja kaverini ja minä huomasimme heti eron tuon päivityksen jälkeen. Mitä muuta suosittelette, "halpaa" keinoa saada ulos enempi hevosia.
-Ahdin on huolettu(kaverini itse), kuitenkin tuntuu että öjlyä pääsee pieni määrä ahtimen sisään... Tämä normalia?

Tuossa aikasemmin kun kerroin että mitä osia kaverini tarvitsee niin voi laittaa suoraan privaan tai osoitteeseen: [email protected]

Kiitoksia paljon tiedoista ja jos meni väärälle alueelle niin pyydän anteeksi.
Viimeksi muokannut G60, 13.8.2008 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2008 18:31

kun laittaa lusikan lattiaan niin kone aluksi miettii että mitä tekee ja sitten pääsee helvetti valloilleen


Mielestäni ominaisuus.

OT;Kenes foorumilaisen vanha tuo oli? (Juvonen? jääny jotenki mieleen)

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

ViestiKirjoittaja G60 » 13.8.2008 18:46

OT;Kenes foorumilaisen vanha tuo oli? (Juvonen? jääny jotenki mieleen)


Piti ihan kaverille soittaa ja Juvoselthan se sen osti 05 vuonna.
Kaverin silmäterä... jolla nyt on ajettu joten normaali kulumaa on ollut ja tämä kosketus puun kanssa. joita pyritään tässä korjailemaan ja laittamaan Golf taas siihen kuntoon missä on näissä vanhoissa kuvissakin.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 13.8.2008 18:52

Lähten lapasesta ja tehoo laittamas lisää? ;) Mut hyvä että aijotte klassikon laittaa takas kuntoo :)

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

ViestiKirjoittaja G60 » 13.8.2008 19:06

Lähten lapasesta ja tehoo laittamas lisää?

Kyl kyl, ja miksi se lähti lapasesta niin kuten todettua niin oli vesisade ja äkkiä alkoi vetää oikealle ja eikä kaveri kerennyt enään korjamaan ja pieni pusu puun kanssa.... Sekava tilanne muutenkin tuo oli. Ja parastahan oli että auto ei kärsinyt kun pieniä kosmettisia ja oikea pyörä ripustus joka on jo korjattu lukoonottamatta vetaria.

hyvä että aijotte klassikon laittaa takas kuntoo :)


Totta kai se laitettaan ja pyritään siihen ainakin.
Kerrottakoon vielä se että oli poika ihmeissään(tod,näköisesti isin poika) uudella toyoya avessis farkulla kun motarilla jäi ;)

Vetari olis päätavoite uusia ja vaikka täältä ei löytyisi myyjää sille niin kysyisinkin että käykö kakkos kopan GTI mallin vetarit kanssa G60 malliin? Tuohon jos saisi faktaa niin olisin kiitollinen :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2008 19:21

Miksei sinne voi laittaa uutta vetaria niin ei tarvi käytettyä metsästää?

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

ViestiKirjoittaja G60 » 13.8.2008 19:27

Miksei sinne voi laittaa uutta vetaria niin ei tarvi käytettyä metsästää?

Kaveri oli armyssa ja sai sen käytyä, ja eikä uutta vetaria taida kokonaisuudessaan saada parilla sadalla.
Tietenkin pyrittäisi laittamaan kaikki aina uutta ja kallista mutta tietenkin erikoisen auton kohdalla pitäs olla "rikas" kaveri ja eikä nytten, ainakaan tällä hetkellä ole.

Syy tuossa siihen käytetyn etsimiseen ja sekin olisi "vähäksi" aikaa. autokuume vain kova ja haluaa baanalle. ja eikä tällä hetkellä voi ajaa "vääntynellä" vetarilla ettei tulisi vain lisä vahingoa minnekkään lisää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2008 19:32

eikös se tiedä sanontaa "köyhällä ei oo varaa ajaa Volkkarilla"? =D

BeneCarsilta kannattaa kysellä ja purkaako Dopi nuita saksan tuliaisia kans?

Edit:Näyttäs muillakin olevan ostossa Geen vetareita.

Edit2:Miten v*tussa te ne rikki saatte?
Viimeksi muokannut Sebastian, 13.8.2008 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 13.8.2008 19:33

Joo toivottavasti ei oo runko menny mutkalle tai muuta ku ne aina vähä pahempia korjattavia..
Joo totta ei kannata rikkinäisel vetaril ajella ku se ravistaa jotai muuta hajalle.. nää vetarit on kyl näissä vähempiki tehosissa kulutustavaraa itellä menny kans yks aika pienes ajas 139 heppasen kaa. En ite tiedä tuota että käykö esim 16vn vetari g60 mutta aika vaikeita nuo on löytää 16v:nkin vetarit.
Ja joo onhan se hauska näillä vanhoilla kakkoskoppasilla kiusata uusia autoja :P

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

ViestiKirjoittaja G60 » 13.8.2008 20:08

. En ite tiedä tuota että käykö esim 16vn vetari g60 mutta aika vaikeita nuo on löytää 16v:nkin vetarit.

Jos varsinkin G60 vetarit ovat erilaiset niin sitten menee pakosti uuden ostoon.
Katsotaan miten miehen ja auton käy :)

Edit:Näyttäs muillakin olevan ostossa Geen vetareita.

Edit2:Miten v*tussa te ne rikki saatte?


Tässähän ei ollut tekniikan pieksemistä kyse tai muusta, vaan ajovirheestä jossa sattui olemaan onnea mukana ettei auto mennyt pahempaan kuntoon. Sanotaan että jos puu olisi tullut vaikka 10-20cm lähemmäksi keulaa(eikä osua vain etuumpion kohdalle ja siitä sivu lokasuojaa) niin olisi tällä hetkellä myynnissä G60 tekniikka

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2008 20:21

^meinasin lähinnä tuota mk2_gti:tä tuolla toisella.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 14.8.2008 15:01

Itellä meni kun valoista koitin vähä isommalla lastilla lähteä liikkeelle niin boorit pyörähti akselilta.. Ja sillon kun sitä korjailin ja etin osia niin kuulin että muillekkin sattunu moista

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.8.2008 17:16

Ostaa käytetyn vetoakselin ja siihen uudet nivelet? G60 niveliä saa ihan motonetistäkin. Tai voiko joku koneistamo kattoo sen akselin suoruuden?

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

ViestiKirjoittaja G60 » 14.8.2008 17:59

G60 niveliä saa ihan motonetistäkin

En ainakaan itse löytänyt ihan G60 nimellä, ainoa oli että GTI malli ja tässä eilen kysyinkin GTI mallin ja G60 sopivuudesta.

Ostaa käytetyn vetoakselin ja siihen uudet nivelet?

Tuo voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, ainakin Motonetissä sanotaan GTI mallille hinnaksi alle 40€ ja jostain saisi sen vetoakselin.

Tai voiko joku koneistamo kattoo sen akselin suoruuden?

Nytten puhutaan ihan parista sentistä ettei millimetreistä. Että ihan silmin näkee että vittuillaan on...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 14.8.2008 19:10

G60 vetarin vaihdelaatikon laippa on 100mm, taitaa olla erikokoinen kuin muissa mk2:issa. Boorit on samanlaiset kaikissa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.8.2008 21:52

Ulompi vetonivel pitäisi olla sama KR, PL ja PG -moottoreissa. Oikea vetoakseli ei jostain syystä ole noilla sama vaikka vasen on.

Sisempikin nivel on sama KR, PL ja PG -moottoreissa ja 100 mm laipalla.

Vetoakseli nivelineen vaihto-osana luokkaa 250...300 € marmoritiskiltä

Itse akseli näyttäisi olevan G60:lle oma. Eli kannattanee käydä kysymässä suoristusta...

Ja nyt puhuttiin -90 mallista.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 14.8.2008 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.8.2008 22:00

G60 on 02A laatikko ja 16V 020 laatikko.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.8.2008 22:08

Siinä selitys. Taitaa olla siis eripituisia oikea akseli...

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

ViestiKirjoittaja G60 » 15.8.2008 2:01

Kiitoksia oikein paljon tiedoista.
Eiköhän nyt käydä kysymässä ensin tuota suorentamista ja jos se on tuhoontuomittu niin ostamaan käytettyä akselia tai sitten jopa uutta...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.8.2008 14:25

G60 mallin vetarit ovat noin 10-15mm lyhyemmät.
Laittamalla GTI mallin vetarit hajoitat sisemmät nivelet, kokemuksesta nimittäin. 3 sisäniveltä tuhosin ennen kuin tajusin mistä on kyse.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 15.8.2008 17:09

G60 niveliä saa ihan motonetistäkin


En ainakaan itse löytänyt ihan G60 nimellä, ainoa oli että GTI malli ja tässä eilen kysyinkin GTI mallin ja G60 sopivuudesta.


Jaa joo sori katoinki Corradon listaa eikä sielläkää ollu ku ulompi:

Corrado-1,8 89--93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-5147 69.00 ? (löbro)

G60
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.8.2008 17:13

ViestiKirjoittaja G60 » 15.8.2008 18:18

Kun tuo vetari alkaa olemaan jo aika selvä tapaus että miten sen kanssa edettään...
Kysynkin tätä:
-Ahdin on huolettu(kaverini itse), kuitenkin tuntuu että öjlyä pääsee pieni määrä ahtimen sisään... Tämä normalia?

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 15.8.2008 20:12

Kyllähän se ahdin sitä öljyä tarvii sisäänsä - onhan siinä öljyn meno- ja paluuletkutkin :)

Eri asia sitten onko öljy missä kohtaa ahtimen sisuksia. Muistaakseni ei saisi ainakaan sen pikkuisen jakohihnan seudulle öljyä päästä, ettei ko. hihna "hyppää pykäliä" ja aiheuta katastrofia ahtimen displacerin sirpaloituessa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa