KW Variante 3 alusta asiaa!!!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

KW Variante 3 alusta asiaa!!!

ViestiKirjoittaja Peke » 10.7.2008 14:44

Eli voisko joku nopeasti kertoa, miten päin nuo jäykkyyssäädöt menee? Ylhäällä vai alhaalla sisäänjousto? Mites Variante 2, kumpi säätö niissä oli ja sehän on vain ylhäällä?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.7.2008 17:09

Var 2 taisi olla paluuvaimennuksen säädöllä, ellen väärin muista!!

E. editoitu ;)
Viimeksi muokannut Murre, 10.7.2008 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.7.2008 19:28

Eikai niissä mitään joustoja voi säätää? Jousi on joustoa varten, iskunvaimentimista voi säätää puristus- ja paluuvaimennuksen.

Variante 2 on tosiaan vain paluuvaimennuksen säädöllä ja se sijaitsee tolpan yläpäässä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 10.7.2008 20:58

No sillonhan LUULIS, että alhaalla oleva säätö on sisäänjoustolle. Eikö kellään ole varmaan tietoa tai itsellään V3:sta???

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.7.2008 21:04

^ Eikös siinä laatikossa mitään ohjeita tullut säätämiseen? :)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.7.2008 21:27

Jousi on joustoa varten, iskunvaimentimista voi säätää puristus- ja paluuvaimennuksen.

Tätä lähinnä tarkoitinkin!!! ;)


Pekelle ;)!

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 10.7.2008 22:27

Onpas täällä nyt pilkunnussijoita. ;) Asiaan, laatikossa tuli ohjeet, mutta kun en ole laatikon luona. Alhaallahan se tarvittava säätö sit tietenkin on.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.7.2008 23:16

No sillonhan LUULIS, että alhaalla oleva säätö on sisäänjoustolle.


Ei, se ei vieläkään ole jouston säätö. Vaan vaimennuksen. ;)

Esimerkiksi KW:n maahantuoja varmaan osaa kertoa vastauksen, jos paketissa ei kerta tullut ohjeita mukana...

Mutta kerrottakoon nyt, ettei pala hihat ihan kokonaan: yläpäästä tapahtuu paluuvaimennuksen säätö, alapäästä tai erillisestä säiliöstä tapahtuu puristusvaimennuksen säätö, joissakin tapauksissa tuota puristusvaimennusta säädetään paineilmalla. KW:sta en ole varma.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.7.2008 0:27

Ainakin mk4 golffin v3 sarjassa on ruuvit tolpan ylä ja alapäässä, eikä niitä voi olla huomaamatta.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.7.2008 7:34

^Siinä kai ei ollutkaan mitään epäselvyyksiä, vaan siinä, et kummasta päästä säädetään paaluuvaimennus ja kummasta sisäänvaimennus (puristusvaimennus vatevöö). Ja paluuvaimennus säädetään juuri sieltä yläpäästä, näin ainakin G3:ssa olleessa Var.2:ssa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 21.7.2008 23:59

Näyttää olevan edessä säädöt ylhäällä, alhaalla ja vielä lisäsäiliössäkin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa