mk2 Golf ja kallistuksenvakaajat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

mk2 Golf ja kallistuksenvakaajat

ViestiKirjoittaja Arto S » 19.7.2008 13:44

Mitenkäs näissä on yhteensopivuus eri mallien osalta? Tuossa minun autossa on alkujaan ollu 1600 moottori että kuuluuko näissä olla kallistuksenvakaimet edessä? Omassani ei vissiin ole sitä.. Käykös sitten GTI:stä otettu vakain eteen? Onkos takana vakaimia?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.7.2008 14:22

Tästäkin läytyy searchilla tavaraa.

Takana vain levyjarrullisissa akseleissa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.7.2008 15:03

Vakaajatankoja on kahta paksuutta; 21 mm ja 23 mm. Jälkimmäinen on G60:ssa. Muut vakaajat taitaa olla samoja.

Vakaajat käy ristiin kaikkiin kakkoskorisiin kun hankkii oikeat kiinnikkeet.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.7.2008 15:08

neuspeediltä tilaamalla 25mm eteen ja taakse 28mm vakaajat niin loppu kallistelu. itellekin nuo pitäisi tilata tuohon seattiin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.7.2008 19:07

Mä valitsin Eibachit kun niitä tuntu helpommin olevan suomessa saatavilla, mutta halpa dollari varmasti vaikuttaa päätökseen...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.7.2008 22:01

Kyllä sanosin että riittää tuommonen ohuin vakaajakin kakkakopan keulaan, on jämäkkää kyytiä eikä montuissa keula keiku niinku ilman sitä. Olettaen että on toimiva ehjä alusta :)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.7.2008 22:39

Miten on vakaajien etu-taka paksuudet vakiona? Vai onko sama paksuus E/T?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.7.2008 7:28

Kokeilkaa joku laittaa esim. Cordoba tdi:n 20mm "suora" etuvaakaaja kakkakoppaan. Vois olla mukavan jämäkkä. Itsellä tuollainen vakaaja vaihtui Neuspeedin 25mm vakajaan ja ero ei ollu hirvittävän suuri. Neuspeedin vakaaja ei ole suora vaan samalla tavalla muotoiltu keskeltä kuin mk2/mk3 perus vakaaja.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.7.2008 22:06

Cl-Gti on sama vakaaja, G60 on keskeltä paksumpi, mutta rungonkiinnike pisteistä -> alatukivarteen saman kokoiset kuin Cl-Gti etuvakaajassa.
Corradon vakaaja käy myös Golf II. Tosin VR6 vakaaja ei taida käydä.

Varastosta löytyy 3 kpl Cl-Gti etuvakaajaa, saa hakea pois nimelliskorvausta vasten ennen kuin ne päätyy metallinkeräykkseen.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 20.7.2008 23:45

cl ja gti etuvakaaja on siis 21mm paksu, G60 etuvakaaja 23 mm paksu, entäs ne takavakaajat?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.7.2008 22:28

Se on kiinteä osa akselia eikä sen paksuutta siten ilmoitella oikein missään...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa