Vaihdelaatikko, nyt se sitten tapahtui...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

Vaihdelaatikko, nyt se sitten tapahtui...

ViestiKirjoittaja Kari » 12.3.2008 1:04

Moro

Eli, kaikki alkoi, kun vaihdoin nopeussmittarin vaijeria... Irroitin vaijerin, ja huomasin yllätys, yllätys, että edellinen omistaja ei ollut muistanut sitä pientä metallista rengasta siirtää vanhasta vaijerista uuteen. siis sitä joka lukitsee sen pyörittäjäpulikan vaijeriin... Se porkkananvärinen muovikappale siis tipahti laatikkoon sisälle, ja sen onkiminen epäonnistui. Selasin nettiä ja tätä forumia hullun raivolla ja sain tietää että ei sen pitäisi vahinkoa tehdä. Tänään sitten, monta kuukautta myöhemmin, kaupungilla ajaessani, tuntui 50kmh vauhdissa pienii rykäisy ja *krunts*-merkkinen ääni. Jatkoin siis matkaa, vauhdin pysähtymättä ja seuraavassa risteyksessä oikeallle kääntyessä, pieneen ylämäkeen, huomasin kytkimen luistavan. Seuraava aistimus oli vaihdelaatikkoöljyn "tuoksu" ja tästä päättelin, joka vahvistui Neste Oy:n pihassa, että halkihan se pahus oli. Valutti öljyt pihalle, eli laatikon lohko halki, kirollun säestämänä seuraavan huoltamon pihaan jossa oli huotlopuoli. Siellähän se nyt odottelee uuden laatikon asennusta, kytkimineen päivineen, hain myös uudet stefat ym "uuteen" laatikkoon. Kiitos Perttu, laatikko tuli maanantaina, eli viime tingassa :D. Opiksi siis kaikille, jotka vaihtavat itse kakkasokoppasen mittarinvaijeria, olkaa tarkkana sen pyörijan kanssa, sen pitää nousta mukana ja oltava kunnolla kiinni uudessa vaijerissa, sitä asennettaessa.
Itse siis oletin, että edellinen vaijerinvaihtaja olisi ottanut vanhasta sen pienenpienen metallirenkaan, ja asentanut sen uuteen vaijeriin, VÄÄRIN! Oletus on kaikkiken mokien Äiti! Se muoviporkkana EI mahdu pyörimään laatikossa muitten osien kanssa!

Jos tästä myöhäisyön avautumisesta oli jollekin apua, niin hyvä.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 12.3.2008 8:09

Tutki varsin mitä sieltä lootasta ulos putkahti. Ilmeisesti kytkinkopan puolelta ulostautui koska kytkin luisti? Perän niittejähän nuista tuppaa toisinaan kuoren läpi tulemaan, varsinkin tehokkaammissa malleissa.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 12.3.2008 8:35

Itellä ei tullu perän ympärille muutaku 5 tai 6 reikää kun 020 räjähti.
Onneksi ei tarvi tuon paskalaatikon kans enää takuta.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.3.2008 9:09

Onneksi ei tarvi tuon paskalaatikon kans enää takuta.


No paskalaatikoista ei pääse eroon kuin merkkiä vaihtamalla. Kaikki noista konsernin askeista losahtaa ennemmin kuin myöhemmin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.3.2008 9:39

Mutta kyllähän 02A on vähän eri puusta veistetty, kuin tuo surullisenkuuluisa 020...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.3.2008 11:20

Kiitos Perttu, laatikko tuli maanantaina, eli viime tingassa :D


Olkaapas hyvät! :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.3.2008 22:10

Tuossa kesällähän se kirottu palikka putosi lootan pohjalle, 6h kynsimistä ja näpit verillä sekä hermot loppu. Seuraavana päivänä kuningaskeksintö nimeltä tartuntakynsi käyttöön, ja kahdessa minuutissa oli palikka sormissa ja voittajaolo :)

Vaijerissa oli lukkosokka paikoillaan, mutta oli vaan tarttunut huolella laatikkoon joten riuska nykäisy aiheutti palikan putoamisen lootaan. Todella tarkkana saa olla tuossa puuhassa!!

Itsekin luin silloin aiemmin täältä ettei olisi haittaa jos se ratas jää pyörimään lootan sisuksiin, mutta onneksi tuli sitten ongittua ylös.. kun noinkin voi näemmä käydä.

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 15.3.2008 18:23

Morooooo

Laatikko vaihdettu ja pelaamisen kanssa niin ja näin, nivelet vaihteensiirrosta menee vielä vaihtoon, sekä huoltamon tekemä mittariston toimimattomuus-virhe. Ei sitten mikään Motonetin kytkinpaketeista, joitten piti TD golfiin käydä, passannu paikalleen. Eli huoltamo etsi varmaankin mansen ainoan passaavan paketin, ja se pelaa hyvin. Oli laatikko sitten sylkenyt tuon kuuluisan niitin ilmeisesti kytkimen puolelle, lohkosta läpitte, ja sitämyöten tämä kaikki. Saas nähdä sitten, että onko vanhassa laatikossa kaksi porkkanaa, kun ei tämä mittaristo toimi, eli ovat varmaan tiputtaneet sen mittarinpyörittäjän sinne vanhaan boxiin purkaessaan kiireellä. Hieno homma eläkeläisen tuloilla perskales tällainen yllätys. Mutta pakkohan se kuntoon oli tietty saada, eihän sitä metaaliromua voi huoltamonkaan pihalle jättää rajattomasti ;) Kyllä se poijjaat tästä, sano... Noista nivelistä senverran, että onko parasta hakea suoraan marmoritiskiltä, vai onko nuo motonetin nivelet käypää tavaraa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.3.2008 20:35

Samoja niveliä molemmissa, siis ne muovipäiset. Tosin eipä taida isoja eroja olla hinnoissakaan.

Oli laatikko sitten sylkenyt tuon kuuluisan niitin ilmeisesti kytkimen puolelle, lohkosta läpitte, ja sitämyöten tämä kaikki
Eli vika ei johtunutkaan siitä muovirattaasta?

E: Kestävimmät nivelet saa aikaiseksi kierretangosta ja Uniball-nivelistä: Kuva

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 16.3.2008 0:56

Mielelläni vaihtaisin itse nuo uniball-nivelet mutta nyt on kyse tallittomasta ihmisestä ja kaikki pitää teettää muilla....prkl... Aivan taivastahan olisi edes kuiva betonilattia mutta kun ei edes sitä ole. Kiitos kuitenin vinkistä, ja tulen toteuttamaan, kunhan vain mahdollisuus vaihtoon ilmaantuu. Haenpa sitten marmoritiskilta nuo alkuun, että passaavat.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.3.2008 11:46

Täält riksun special importista noita muoviniveliä saa, ilmeisesti ehkä myös kangasalan modificarssista. Ja eiköhä ne uudet muoviset nivelet kestä about sen auton loppuiän.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.3.2008 14:11

Ja eiköhä ne uudet muoviset nivelet kestä about sen auton loppuiän.
Jos se loppuikä on noin 100tkm. Kun ne metallikuulat siellä alla ovat kuluneet ja väliin pääsee hiekkateillä kuraa ja muuta moskaa, niin niitä niveliä saa kyllä vaihdella määrävälein. Edes uusilla muovinivelillä saa välyksiä kokonaan pois jos ei uusi myös kuulia (eli siis myös lähes kaikkia metallivipuja). Varsinkaan kun ne kuulat eivät ole edes pyöreitä :(

Noiden 8mm kierteellä varustettujen Uniball-nivelien kuula on muuten saman kokoinen kuin alkuperäisten niveltenkin, eli jättämällä ne alkuperäiset metallipallot paikoilleen pääsee huomattavasti parempaan lopputulokseen kuin muovinivelillä. Ainakin nuo Motonetista ostetut nivelet olivat samaa kokoa.

E: Pointti oli se, että vanhoja muovipäisiä mallina käytellen ne uudet Uniball-tangot näpräilee kasaan vaikka keittiön pöydällä. Sen jälkeen vivut saa paikoilleen konepellin alle yhtä helposti kuin ne muovisetkin. Kuulat voi vaihdella sitten kun jaksaa. Mulla ainakin meni hermot niiden muovihilujen kanssa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.3.2008 14:30

Eikö ne pallot kulu entistä nopeammin noiden uniballien kanssa jos ja kun sinne väliin menee hiekkaa yms.? Noiden muovisten kanssahan se muovi siitä ensimmäisenä antaa periksi. No, en tiedä kun en ole kokeillut molempia vaihtoehtoja.

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 18.3.2008 21:54

Nivelet vaihdettu, alkuperäisiin VAG-tuotteisiin, myöskin vaihdekepin alapallo kuppeineen. Mittariston toimimattomuus teetti hieman pojilla ylimääräistä työtä mutta lähti sitten pelaamaan ja vaihdatinpa samalla öljyt koneeseenkin, tuohon samaiseen konkurssiinhan sekin uppoaa... Ainoa vika mikä jäi, on pieni vahadus, kun peruutettaessa painaa kytkimen pohjaan, kun veto loppuu, ilmeisesti laatikon kumi alkaa olemaan kypsä, eipä tuota huomannut vaihtaa. Olihan sitten sydämentykytystäkin kotiopäin ajellessa, piti kiihdyttää moottoritielle kun poksahti ja veto loppui, onneksi vain coolerin letku ampui irti ja oli korjattavissa pelkällä ruuvimeisselillä *tyky tyky tyky* Huh. Kallis remontti, öljynvaihtoineen kaikkineen, kytkin, stefat, laatikko, nivelet ym niin lähes 800€ *kiroilua* Sitä se on, kun ei itellä ole tiloja, toisilla pitää teettää. Projektiosiollehan tämän piti mennä mutta... olkoon :)
Hauskaa kevättä kaikille!

T: K

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.3.2008 22:12

^ olitko Pirkkalan TB:llä tänään?

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 18.3.2008 22:59

Siellähän se vempele oli korjauksessa juu :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.3.2008 23:07

Jotenkin tuli semmoinen bon voyage olo :) kävin siinä öljyt vaihdattamassa sillä hopeisella cordoballa.

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 18.3.2008 23:15

Aijaa, ne otti sut sitte siihe väliin, ajoin siitä takas sisään ja ne väsäs sitä mittarinvaijeria vielä hetken siinä :) No pahus, oisit tullu jutulle :D

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 18.3.2008 23:23

jotenkin tuli semmoinen bon voyage olo :)


Miksi minä repesin tälle niin lujasti. Anteeksi.

..Kallista..


No nuohan on uusien autojen määräaikaishuoltojen hintoja
Viimeksi muokannut uiop, 18.3.2008 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.3.2008 23:23

no tuota noin vaikuttaako tehä uniballeja niinku ss neuvoi? vaihdettiin kaverille jäärataautoon 5-lovisen laatikon tilalle 4-lovinen. no siinä ei ollu tuota muovi palasta.. laitettiin se sit 5-lovisesta siihen ja laatikko paikalleen ja sit testattiin.. räks ja palasiksi. no etsittiin toinen missä oli tehty puoli-unibal. no sama juttu... lähettiin marmoritiskille.. maksoi kauheat 2.8€ :D

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 19.3.2008 7:38

Miksi minä repesin tälle niin lujasti. Anteeksi.

Tarkoituksellahan tuo bon voyage tuli laitettua ;)

No pahus, oisit tullu jutulle :D

Juu, olis pitäny tulla sinne halliin heti alkuunsa, niin olis voitu rupatella. Emäntä vain soitti, kun menin pistään koneita seis siinä odotellessa. Sitten jo pääsikin cordoban kanssa halliin.

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 19.3.2008 10:57

Itsekkin joskus mittarinvaijeria vaihtaessa triputin sen rattaan laatikkoon. Oli vielä silloin 4 lovinen laatikko ja ajatuksissa oli sen päivittäminen, niin annoin sen pyöriä siellä muitten rattaiden joukossa. Kerran vaihtaessa kuului napakka rusahdus ja se jauhaantui puruksi muun oljymömmön sekaan. Ei siis aiheuttanut muuta kuin pelonsekaisia tunteita.

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 19.3.2008 15:31

Tarkastelin sitä vanhaa laatikkoa, joka taitaa edelleenkin olla siinä Teboilin oven vieressä häkissä, niin perän puolelta oli tavara tullut ulos. Eli ilmeisesti tämä kuuluisa niitti pettänyt lautaspyörästä, sillä ei se pyörittäjäpulikka edes pääse sinne väliin, missä se reikä oli? No, päättelyähän tämä vain, mutta se rusahdus ei ollut suurensuuri, jonka ajaessa tunsin, laatikko pelasi vielä sen muutaman kilometrin. Pakko tässä on kalliiksi sanoa korjausta, joka maksaa lähes 800€, sillä kun joutuu eläkkeelle alta kolmekymppisenä, ei paljo uudella autolla ajosta haaveilla edes, eli vanhoilla paskoilla ajoa se on totuteltava ajattelemaan :) Kyllä on huolloissa tosiaan markkahinnan perään vaihdettu vain tuo €-merkki, senverran olen kuullut öljynvaihtojen ym huoltojen hinnoista, että aika raakoja ovat kyllä. Ei TODELLAKAN ole vara uudella ajella, mihin itse ei voi mitään tehdä oikeen. Loppupään käyttäjä, 18v---> hauta aikajanalla. Onneksi hyvinansaitsevat vaihtavat vanhansa aikaisemmin pois, niin jää vielä ajettavia vehkeitä :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.3.2008 22:03

Eikö ne pallot kulu entistä nopeammin noiden uniballien kanssa jos ja kun sinne väliin menee hiekkaa yms.? Noiden muovisten kanssahan se muovi siitä ensimmäisenä antaa periksi. No, en tiedä kun en ole kokeillut molempia vaihtoehtoja.
Ei kokemusta niin pitkältä ajalta että kulumista olisi havaittavissa. Jos sen pallonkin vaihtaa niin silloin tuo kuula on kyllä aika tiivis, nivelessä kun on kumitiiviste.

Kyllähän niillä muovisillakin pärjää, mutta kun välyksiä niillä ei saa edes uusina kokonaan pois. Keppi on toki hieman "jämäkämpi" uniballien kanssa, mutta ei haitaksi asti.

Ei TODELLAKAN ole vara uudella ajella, mihin itse ei voi mitään tehdä oikeen
Ihan samanlailla niihin voi öljyt, tulpat ja suotimet sun muut vaihdella.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.3.2008 10:03

Ja vielä kun hommaa läppärin ja VAG-Comin niin pärjää jo pitkälle ;)

Toki esimerkiksi uusien autojen jakohihnan vaihtamiseen tarvii erinäisen määrän kaikennäköisiä erikoistyökaluja, joten itsekseen vaihtaminen vie aikaa ja/tai rahaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 22.3.2008 12:06

Kakkiksesta kun joskus loota hajos ostin ehjän 4-lovisen 5e, vetarin laippojen tiivisteet 15e, se hela sinne pääakselin sisää ~10e ja stefa pääakselin sisään ~20e. Ja omaa työtä viikonloppu. Sekä uus kytkin paketti. Mut semmosta se on, jos laskis omalle tuntityölle jotain hintaa niin kyllä se kokonaishinta helposti menis lähelle 800e...

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 13.6.2008 20:49

Voe elämän kevät, eikös poikinu laatikko jälleen, nyt alkaa hermo menemään. Auton alla asuminen näin kesällä ei nappaa.... *itkua,vollotusta,kiroilua, ähinaa ja olutta*

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 19.7.2008 12:49

höh tympiää. mulla tipahti se sama mulikka loodan sisälle, kyseessä 020 5vaihteinen. eikä tullu voittaja fiilis, kun sain "huulille" nostettua nii lipsahti takaisin syvälle öljyn sekaan.
no jospa se sen aikaa kestää kun saa 02a askin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.7.2008 15:57

Heh! Sullahan alkaa olla yhtä huono tuuri noiden lodjujen kans mitä Herpalla! =)

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 19.7.2008 22:13

mites tuo nyt sitten kuuluu oikeaoppisesti purkaa/ irroittaa..??

räjäytyskuva ois hyvä nähdä...

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

Mk2 vaihteen siirtäjän stefa

ViestiKirjoittaja kupukka » 20.7.2008 19:31

Lainataan topiiccia. Eli pitäisi 4-loviseen laatikkoon vaihtaa vaihteen siirtäjän stefa. Ennen kuin ryömin alle, niin pitää varmistaa asia.

Eli meneekö homma yksinkertaisuudessaan niin, että siirtäjän tanko vaihdekepin päästä vapaaksi, ulkoapäin kaavitaan stefa pihalle ja liutetaan uusi paikalle...?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.7.2008 20:51

ei oo muuten hauskaa irroittaa konetta helvetinmoisessa krapulassa yksin ku laatikko on räjähtäny :) toinen kerta tälle kesälle ku irroitan laatikon autosta :D kahteen tuntiin on kone ja laatikko lattialla irroitettuna toisistaan. ja ku se öljyki tuoksuu niin ihanalle.

Kari
-
Viestit: 114
Liittynyt: 23.7.2003 15:47

ViestiKirjoittaja Kari » 20.7.2008 23:12

kupukka, yritin muistella sitä mekanismia mutta siinä taitaa olla laatikkoa lähinnä se viimeinen nivel, niin mutterilla kiinni. Ei muuta kun se irti ja stefa lyömällä paikalleen. Vanha tietty koukulla veke :) Paikka on hankala tehdä, laatikon ollessa paikallaan. Eihän tuo laatikon poisotto vie ku sen 30-45 min, kun vaan irrottaa ne kolme pulttia, jotka pitää sen vaihteensiirtöhässäkän paikoillaan, sellaneine iso alumiiniosa joka myös laatikon kannakkeena toimii. Pultit saa samalla pois, kun apparin vetarin irrottaa, kanta 13mm ja ne on samalla puolella. se helpottaa hommaa aivan hitosti. Pukki kakkosnelosesta vaan konehuoneen ylitte ja räikkäliinoilla kannattaa molempia, konetta ja lootaa. Samalla vaivalla AINA uusiksi kytkinvaijeri, painelaakeri ja kytkin. Ei niin ihana homma ole että uusiksi puolenvuoden sisään tekee, heh. Täältä lentävänniemestä saa tulla hakemaan ton puisen pukin, minkä väsäsin ja toimii hyvin. Räikkäliinat saatte ostaa ite motonetistä ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.7.2008 9:06

^Paitsi ettei nuo ohjeet aivan käy pikkulohkoon eli 1,3:seen :) Niissähän on vaan semmonen tappi (=vaihteensiirtäjä) siellä laatikossa takana alhaalla, mihin tulee semmosella "nivelellä" vaihekepiltä tanko kiinni. Paljon yksinkertasempi "vivusto" mitä tuo 020 laatikon vaatima hässäkkä, mutta hivenen tarkempi säätää kohdalleen.

kupukka, ennemmin vaihdelaatikon päästä se siirtäjän tanko irti :) Samoin kuin se "nivel", sitte vaan stefa kaivella kolostaan ja uus tilalle, romut nippuun ja baanalle.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.7.2008 9:38

itsekkin mietin samaa että puhuukohan kari isolohkosta vai tästä epämoottorista. aika ahas paikka on silloin ku laatikko on paikallaan. ja saa olla aika vaihelaatikko neekeri joka irroittaa vaihdelaatikon kone paikallaan. ei siinä muuta mutta ku startti on koneen takana ja siellä on vähän ja vaikka missä asennossa pultteja. onnea kuitenki yritykselle

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 21.7.2008 13:54

kupukka, ennemmin vaihdelaatikon päästä se siirtäjän tanko irti :) Samoin kuin se "nivel", sitte vaan stefa kaivella kolostaan ja uus tilalle, romut nippuun ja baanalle.


Onko siirtäjän tanko mahdollista ottaa irti laatikon päästä, ilman että koko laatikon ottaa irti? Jos on, niin kuinka tanko vapautuu?

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 21.7.2008 14:12

Lähteekös se vaihdekepin mekanismi sieltä alakautta mitenkään irrottamatta pakosarjaa/putkea? Kun tossa toissapäivänä siinä möyrin ja olin näkevinäni että olis mennyt semmosen "pohjamuovin"alle ja sinne ei kyllä pääse jollei putkea irrota. Tämä siis KR koneellisessa ja ei mitään hajua että mikä loota siinä edes on :D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.7.2008 14:56

^Sen suojapellin saa kyllä revittyä irti vaikka putkikin olisi paikallaan, ainaki dieselissä. Tosin siinä nyt onki varmaan tuuman ohkasempi putki :) Helpompi sitä vaihevivustoa on siellä nysvätä ku putki on pois, tai edes irti että sitä voi liikutella. Ite vaihoin aikoinaan koko vaihevivuston yhteen 1.8 kakkikseen, niin etuputki pelkästään taisi olla paikallaan.

kupukka, tovi aikaa kun sorkkinut 1.3-litraista viimeksi mutta kyllä sen tangon sieltä lootan päästäki sai irti. Tutkaile vähän miltä näyttää, siinä "nivelessä" pitäs olla pultti (todennäköisesti kaiken paskan alla) mistä sen saa irti. Ainaki se kone sieltä lootineen sillon nousi ja vaihevivusto jäi autoon paikoilleen, niin täytyy se siitä lootasta irti saada :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa