mk-2 golffin pakkilukko

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

mk-2 golffin pakkilukko

ViestiKirjoittaja hanski » 16.7.2008 22:52

tuosta vaihdekepin juuresta puuttuu jonkinlainen muovinpalanen, joka hoitaa pakkilukon virkaa, puuttuuko tuosta jotakin muuta..?

nyt pakissa ei ole mitään lukitusta ja ykköseltä kakkoselle vaihtaessa joutuu ohjaamaan sen kakkoselle...
mistä saisi puuttuvat osat? saa tarjota vaikka privana uusia tai hyväkuntoisia osia...

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... 1444#21444

niin auto oli -90 gti 16v...ja 5-vaihteinen...

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 17.7.2008 7:57

Vaihdekepin vasemmalla puolella pitäisi olla sellainen muoviluiska jonka alle vaihdekepin "kynsi" lukittuu.

Soittele benecars/ jukka niin laittaaa sulle postissa uuden tulemaan. Löytyy varmasti mistä tahansa autopurkaaamolta jossa on nähty kakkoskorisia purettavan. Tuskin maksaa uutenakaan kovin paljoa ?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.7.2008 9:26

Ennemmin epäilen kuoleentunutta jousta siinä vaihekepin juuressa, keppi lösöttää alhaalla minkä takia se kynsi ei yllä siihen lukkoon.

Omassa piti ottaa se muovipalikka kokonaan pois että sain kolmosen sijasta menemään ykkösen päälle.. vitoslaatikko siis nelilovisen vivustolla. Ei haittaa yhtään vaikka se muovi puuttuukin, ei sitä näkyny tuossa orkkis viislovisenkaan vivustossa. Jousi vaan vaihtoon ja samalla se pallonivel siihen kepin pohjaan.

E: on vaihettu sinne konehuoneen puolelle se lyhempi valkonen palikka, eli viislovisen oma, ei ollu siitä kiinni. ei vaan riittäny liikerata tuossa vaihekepissä, nytki on viitonen lukon takana eli keppiä painamalla menee.

E2: ei tuo muovin poisotto vaikuttanu mitenkää sen pakkilukon toimintaan omassa, sillä siinä on kunnossa oleva jousi siellä kepinjuuressa ;)
Viimeksi muokannut Jak3, 17.7.2008 12:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.7.2008 9:31

niin ja se palikka millä nelilovinen vivuston saa muutettua vitoseksi makso 2.8€ pörhöllä. eli vaikuttaako ottaa pois se muovi? sitten on hienoa ku joku toinen ajaa autolla ja lähtee valoista pakkipäällä toisen keulaan :)

edit: siis jak3 jos ymmärsin oikein

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 17.7.2008 9:50

Minkälainen se jousi on vaihtaa? Mulla se keppi on just siinä ikuisessa ala-asennossa ja joutuu aina keppiä nostaan kun haluaa ykköseltä kakkoselle. Vai voiko se johtua siitä kepin pallonivelestä jonka vaihtamiseen pitää mennä ainakin alapuolelle sörkkimään?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.7.2008 10:12

Eipä tuota oo tullu koskaan vaihettua, mutta uskosin sieltä altakautta hoituvan, samalla ku vaihtaa sen pallonivelen + kupin.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 17.7.2008 13:04

Mulla kans hajos kakkiksesta se pakkilukon härpäke, kyllä sillä oppi ajaan ilmankin. Vain kerran lähin valoista pakilla, onneksi en kauheen reipasta kiihdytystä tehny, sillä toinen auto oli takana :D puolimetriä kerkesin peruuttaan, eikä vielä osunu onneksi...

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 17.7.2008 14:05

Yhteen kakkikeen uusin kaikki nivelet vaihe vivustoon ei ollu pahan hintasia marmoritiskillä.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 17.7.2008 14:55

Moneksko päivää siinä oli hommaa? Ja vaatii tietenki jonkun nosturin että sen voi kunnolla tehdä, eikös?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.7.2008 15:02

en itse ole vaihtanu mutta eipä ole monen tunnin homma.. ja eiköhän sen pukkien kanssa tee

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 18.7.2008 18:24

Kepin alapään fiksaus sisältäen kepin alapään pallon ja kupin vaihdon muistaakseni n.4tuntia kun meni harjoitteluksi. Auton etupää oli nostettu pukkien päälle. Se kepin pohjakuppi oli kaiken ikävin vaihtaa kun purkautuu ylöspäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa