Volkkariin Volvon jarrut?
Valvoja: ffp jäsenet
Volkkariin Volvon jarrut?
Heräsi ajatus Volvo 240:ssä olevien nelimäntäisten etujarrusatuloiden sovittamisesta ykköskoppa caddyyn. Onko kenelläkään kokemuksia? Volvon satula on ainakin vakiolevyn käyttämistä ajatellen liian paksu, joten se ei sovi vanteen väliin, mutta maailmahan on erilaisia levyjä täynnä joista koneistaa. Mutta jos joku näitä on käyttänyt, niin kommentteja otetaan vastaan. Käsittääkseni ainakin rallipuolella on käytössä Volvon jarruja.
Olisi mukavaa jos tämä herra Lukkari pitäisi mielipiteensä ominaan, eikä vastailisi asioihin joita ei kysytä. Tietääkseni en ole Lukkarin autoa rakentamassa, joten annetaanpa muiden tehdä omat ratkaisunsa, varsinkin kun herra Lukkarilla ei mitään tietoa kyseisen laitteen teknisistä yksityiskohdista. Sanotaanko näin, että moottori ei kuulu kyseisen mallin alkuperäisiin valikoimiin, ja autolla on tarkoitus ajaa myös radalla sen valmistuttua.
Käsitinkö minä tuon lauseen väärin, kun ehdotin GTI:n levyjen käyttämistä? Niitä olen itse käyttänyt kädissä, joka ei myöskään ollut aivan vakio.mutta maailmahan on erilaisia levyjä täynnä joista koneistaa. Mutta jos joku näitä on käyttänyt, niin kommentteja otetaan vastaan
Vaan mistä hitosta minä voin tietää mitä tekniikkaa (herra?) Holopaisella lava-autossaan on?
Tämä on juuri tätä.
Lukkarin kysymys oli erittäin asiallinen. Käviköhän herra holopaineen mielessä että Lukkarin kysymyksellä oli ehkä jokin tarkoitus? Alkuperäisessä viestissä ei käynyt mitenkään ilmi noita asioita että miksi.
Tuo sinun vastauksesi oli suoraan Suomesta. Paskantärkeitä itsekeskeisiä runkkareita koko maa täynnä.
Asialliseen kysymykseen olisi ihan mukava saada asiallinen vastaus, eikö?
Tuskin lukkarin tarkoitus oli vittuilla tai kyseenalaistaa mitään.
Lukkarin kysymys oli erittäin asiallinen. Käviköhän herra holopaineen mielessä että Lukkarin kysymyksellä oli ehkä jokin tarkoitus? Alkuperäisessä viestissä ei käynyt mitenkään ilmi noita asioita että miksi.
Tuo sinun vastauksesi oli suoraan Suomesta. Paskantärkeitä itsekeskeisiä runkkareita koko maa täynnä.
Asialliseen kysymykseen olisi ihan mukava saada asiallinen vastaus, eikö?
Tuskin lukkarin tarkoitus oli vittuilla tai kyseenalaistaa mitään.
Niissä on sama 75mm jako, ja jos etsit vielä ABS-jarrullisesta mallista, niin ei ole kahden jarruletkun malli. Painavat kylllä ihan älyttömästi.. Tuollaiset myös itseltä hyllystä löytyy, mielenkiintoista nähdä mitä nelimäntäinen vaatii pääsylinteriltä ja tuoko nuo muuta eroa kuin painoa noihin GTI satuloihin verrattuna.
Shakal: EIköhän lukkari pysty puolensa pitämään itse. Ja oletkohan omassa vastauksessasi sen paremmalla tasolla, kun kommenttisi verbaliikka yltää ihan sivistyssanoihin asti?
Lukkari: Käsitin ensimmäisestä kysymyksestäsi, että kyseenalaistat koko homman järkevyyden tietämättä sen kummemmin asiasta. Tuo jatkokommentti "Kädin etujarrut ovat kuitenkin varsin hyvin mitoitettu auton kokoon ja kulkuun nähden. " vahvisti ajatusta. Olen pahoillani jos aiheutin mielipahaa. Kovin usein näissä neuvon kysymisissä mennään offtopiciin, kuten kävin nytkin. Mukava kuulla, että et yrittänyt kiistää homman tarkoituksenmukaisuutta.
Mutta ongelmana on siis se, että jarrusatulan ollessa liian paksu, vanne ei sovi paikalleen. Tarvitaan siis levy, jossa on "offsettiä" niin paljon, että jarrusatula siirtyy sisemmäksi. Siitä syystä en usko GTI:n levyn käyvän tähän tarkoitukseen.
Onhan se kyllä joo aika painava klunssi se satula. Vaikuttaa varmaan lähinnä ajettavuuteen jousittamattoman massan suurenemisena?
Lukkari: Käsitin ensimmäisestä kysymyksestäsi, että kyseenalaistat koko homman järkevyyden tietämättä sen kummemmin asiasta. Tuo jatkokommentti "Kädin etujarrut ovat kuitenkin varsin hyvin mitoitettu auton kokoon ja kulkuun nähden. " vahvisti ajatusta. Olen pahoillani jos aiheutin mielipahaa. Kovin usein näissä neuvon kysymisissä mennään offtopiciin, kuten kävin nytkin. Mukava kuulla, että et yrittänyt kiistää homman tarkoituksenmukaisuutta.
Mutta ongelmana on siis se, että jarrusatulan ollessa liian paksu, vanne ei sovi paikalleen. Tarvitaan siis levy, jossa on "offsettiä" niin paljon, että jarrusatula siirtyy sisemmäksi. Siitä syystä en usko GTI:n levyn käyvän tähän tarkoitukseen.
Onhan se kyllä joo aika painava klunssi se satula. Vaikuttaa varmaan lähinnä ajettavuuteen jousittamattoman massan suurenemisena?
No problemo.
Itselläni kyllä 6x14 ET38 peltivanne sopi vielä hyvin jäähdytetyn levyn kanssa. Käytin kuitenkin pääasiassa 7x15 cup -mallin vannetta ET28:lla.
Tarvitaan siis levy, jossa on "offsettiä" niin paljon, että jarrusatula siirtyy sisemmäksi. Siitä syystä en usko GTI:n levyn käyvän tähän tarkoitukseen.
Itselläni kyllä 6x14 ET38 peltivanne sopi vielä hyvin jäähdytetyn levyn kanssa. Käytin kuitenkin pääasiassa 7x15 cup -mallin vannetta ET28:lla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”