Mistähän tuo väljyys mahtaisi johtua? Rattia kun heiluttaa paikallaan kuuluu pikkuinen kolke jostain edestäpäin, mutta raidetangonpäissä ei väljää tuntuisi olevan. Ihan kun väljä olisi ratin ja raidetankojen välissä. Isommissa nopeuksissa hyvällä tiellä ei väljää huomaa, mutta taas pienemmissä nopeuksissa uraisella tiellä auto on kuin ajokoira. Kaupungissa ajaessa käännöksissä ratti palautuu nykien ja huonosti.
Olisiko kellään ideoita viasta?
Kiitoksia etukäteen vastanneille.
Passatin ohjauksessa väljää!
Valvoja: ffp jäsenet
Hammastanko... Ainakin kuulostaisi siltä... Kuuluuko ohjaustehostimesta mekkalaa ja onko siellä öljyä, koita ensin sillä...
Kuulemma tyyriitä nuo ja meneväkin jos ei koskaan ole vaihdettu tehostimen nesteitä...
EDIT: Nuo siis tuon lauseen mukaan että kuuluisi raidetangonpäitten ja ratin välistä.
Tietysti "tukivarret sileenä" olis yksi hyvä. Itellä oli alapallossa 5mm väljää ja silti kulki maantiellä suoraan ja kolisematta. Huomasi aioastaan epätasaisella pinnalla.
Jos väljä on hammastangossa se pitäs huomata kyllä jos kaveri kääntäis rattiaa ja ite tunustelis mistä kolahdus kuuluu.
Kuulemma tyyriitä nuo ja meneväkin jos ei koskaan ole vaihdettu tehostimen nesteitä...
EDIT: Nuo siis tuon lauseen mukaan että kuuluisi raidetangonpäitten ja ratin välistä.
Tietysti "tukivarret sileenä" olis yksi hyvä. Itellä oli alapallossa 5mm väljää ja silti kulki maantiellä suoraan ja kolisematta. Huomasi aioastaan epätasaisella pinnalla.
Jos väljä on hammastangossa se pitäs huomata kyllä jos kaveri kääntäis rattiaa ja ite tunustelis mistä kolahdus kuuluu.
Mulla on tuota samaan väljyysongelmaa. slamit.netin tukivarsisarja vaihdettu paitsi raidetangon hiluja ei... ihmetyttää vaan kun sen verran tajuan että siinä on ulommat raidetangon päät mutta mitä ne kaks muuta hilua on... sisäpäät? tanko missä on joku murkula keskellä. ohjauksen iskunvaimennus kenties? vai ihan pallonivel? en oo käyttäny nuita osia pois pussista joten en oo niiiin tarkkaan tutkaillu.
arveccío: ne "mokkulat" on raidetangon sisäpäät jotka kannattaa vaihtaa samalla mikäli jo joutuu puuhaileen ulkopäiden kanssa.Hieman lisävaivaa aiheutuu hammastangon suojakumin sisäpään puristeklemmarista mutta muuten aikasta helppoa.
Arctos: Kustannusten suuruus riippuu siitä mikä vuotaa. Mikäli vuoto ei johdu letkun ja pumpun/tangon välisestä liitoksesta niin ei ole korjattavissa. Pumppu maksaa reilut 200 e + uusi hihnapyörä muutaman kympin, tanko on sitten kalliimpi. Siihenkään ei ole osia erikseen saatavilla, vaan uusittava kokonaisuudessaan.
Arctos: Kustannusten suuruus riippuu siitä mikä vuotaa. Mikäli vuoto ei johdu letkun ja pumpun/tangon välisestä liitoksesta niin ei ole korjattavissa. Pumppu maksaa reilut 200 e + uusi hihnapyörä muutaman kympin, tanko on sitten kalliimpi. Siihenkään ei ole osia erikseen saatavilla, vaan uusittava kokonaisuudessaan.
Täällä vaikuttaa kans että tuossa ristinivelessä ois se välys. Ite hammastangossa se ei vaikuttais olevan kun kiristin pakettia niin että alko ratissa jo hammastus tuntumaan niin kolina rattia heiluttaessa ei hävinnyt. Toinen mahdollisuus on se kohta missä hammastangolta hyttiin tuleva nysä on kiinni ristinivelessä. siinähän on pulttikiristyksellä vaan puristettu osat yhteen eli siinä vois olla klappia. ristinivelen päässä oleva puristusholkki ei enää purista tasasesti sitä raidetangolta tulevaa nysää -> välys
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa