Passatin ohjauksessa väljää!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jaas
-
Viestit: 20
Liittynyt: 1.12.2007 11:36

Passatin ohjauksessa väljää!

ViestiKirjoittaja jaas » 20.4.2008 10:22

Mistähän tuo väljyys mahtaisi johtua? Rattia kun heiluttaa paikallaan kuuluu pikkuinen kolke jostain edestäpäin, mutta raidetangonpäissä ei väljää tuntuisi olevan. Ihan kun väljä olisi ratin ja raidetankojen välissä. Isommissa nopeuksissa hyvällä tiellä ei väljää huomaa, mutta taas pienemmissä nopeuksissa uraisella tiellä auto on kuin ajokoira. Kaupungissa ajaessa käännöksissä ratti palautuu nykien ja huonosti.

Olisiko kellään ideoita viasta?
Kiitoksia etukäteen vastanneille.

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 20.4.2008 20:25

Hammastanko... Ainakin kuulostaisi siltä... Kuuluuko ohjaustehostimesta mekkalaa ja onko siellä öljyä, koita ensin sillä...

Kuulemma tyyriitä nuo ja meneväkin jos ei koskaan ole vaihdettu tehostimen nesteitä...

EDIT: Nuo siis tuon lauseen mukaan että kuuluisi raidetangonpäitten ja ratin välistä.

Tietysti "tukivarret sileenä" olis yksi hyvä. Itellä oli alapallossa 5mm väljää ja silti kulki maantiellä suoraan ja kolisematta. Huomasi aioastaan epätasaisella pinnalla.

Jos väljä on hammastangossa se pitäs huomata kyllä jos kaveri kääntäis rattiaa ja ite tunustelis mistä kolahdus kuuluu.

jaas
-
Viestit: 20
Liittynyt: 1.12.2007 11:36

ViestiKirjoittaja jaas » 21.4.2008 10:12

Ohjaustehostin huutaa jonkun verran mutta öljyä siellä tuntuisi olevan. Pystyyköhän tuota hammastankoa kirimään jotenkin?
Pitänee ruveta tutkailemaan vikaa tarkemmin.

jaas
-
Viestit: 20
Liittynyt: 1.12.2007 11:36

ViestiKirjoittaja jaas » 22.4.2008 19:53

Onko kukaan sattunut vaihtamaan passattiin sisempiä raidetangonpäitä itse, onko paha homma? Ja mitähän kaikkee joutuu edestä pois purkamaan?

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 25.4.2008 6:00

^Mulla on sama juttu, että auton paikallaan ollessa kun rattia vemputtaa edestakaisin lyhyttä liikettä, tuntuu pieni välys jostain. Näillä näkymin väljä olisi raidetangon sisäpäässä. Millainen homma lie vaihtaa...

Määttä
-
Viestit: 87
Liittynyt: 26.11.2007 20:17

ViestiKirjoittaja Määttä » 25.4.2008 8:24

Enintään tunni homma per puoli. Mutta pyöräkulmat menee sitten kyllä säätöön.

Miihkaeli
-
Viestit: 47
Liittynyt: 26.4.2007 17:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miihkaeli » 26.4.2008 21:19

Mulla oli syksyllä havaittavissa väljyyttä ohjauksessa ja pääsyynä oli väleät alatukivarret. No sitten se yks kaunis ilta katkesi kuskinpuolelta ja tilasin vahvistetun sarjan missä oli kaikki keulan vermeet ja väljyys oli historiaa...

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 28.4.2008 11:55

Mulla on tuota samaan väljyysongelmaa. slamit.netin tukivarsisarja vaihdettu paitsi raidetangon hiluja ei... ihmetyttää vaan kun sen verran tajuan että siinä on ulommat raidetangon päät mutta mitä ne kaks muuta hilua on... sisäpäät? tanko missä on joku murkula keskellä. ohjauksen iskunvaimennus kenties? vai ihan pallonivel? en oo käyttäny nuita osia pois pussista joten en oo niiiin tarkkaan tutkaillu.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 29.4.2008 18:02

Mitäs jos ohjaustehostajan nesteet tulee ulos? Mitä pitää vaihtaa? Saako siihen uuden stefan vai pitääkö vaihtaa koko hoito? Onko se nyt ohjausvaihde vai tehostin?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 6.5.2008 8:15

arveccío: ne "mokkulat" on raidetangon sisäpäät jotka kannattaa vaihtaa samalla mikäli jo joutuu puuhaileen ulkopäiden kanssa.Hieman lisävaivaa aiheutuu hammastangon suojakumin sisäpään puristeklemmarista mutta muuten aikasta helppoa.

Arctos: Kustannusten suuruus riippuu siitä mikä vuotaa. Mikäli vuoto ei johdu letkun ja pumpun/tangon välisestä liitoksesta niin ei ole korjattavissa. Pumppu maksaa reilut 200 e + uusi hihnapyörä muutaman kympin, tanko on sitten kalliimpi. Siihenkään ei ole osia erikseen saatavilla, vaan uusittava kokonaisuudessaan.

jaas
-
Viestit: 20
Liittynyt: 1.12.2007 11:36

ViestiKirjoittaja jaas » 6.5.2008 9:49

Tuli tuossa vaihdettuu kaikki etupään nivelet raidetangon kaikki päät mukaan lukien vaan eipä tuo väljä kokonaan vieläkään poistunu. Väljää tuntuis olevan ohjauspylvään ristinivelessä ja ristinivelen ja ratin välissä. Onko kellään kokemuksia samasta ongelmasta? Ja sen korjaamisesta?

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 16.7.2008 8:20

Täällä vaikuttaa kans että tuossa ristinivelessä ois se välys. Ite hammastangossa se ei vaikuttais olevan kun kiristin pakettia niin että alko ratissa jo hammastus tuntumaan niin kolina rattia heiluttaessa ei hävinnyt. Toinen mahdollisuus on se kohta missä hammastangolta hyttiin tuleva nysä on kiinni ristinivelessä. siinähän on pulttikiristyksellä vaan puristettu osat yhteen eli siinä vois olla klappia. ristinivelen päässä oleva puristusholkki ei enää purista tasasesti sitä raidetangolta tulevaa nysää -> välys


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa