Boran vika koodit (AJM)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

terhaap
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.7.2008 22:13

Boran vika koodit (AJM)

ViestiKirjoittaja terhaap » 14.7.2008 22:21

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
37-10 - Faulty - Intermittent


Siinäpä pääpiirteittäin vika.

On suomeksi ilmastointilaitteen/lämmittimen seosilmaläpän moottori.

Jos joku osaa auttaa missä tälläinen komponentti sijaitsee ja onko sille omin voimin mitää tehtävissä.

Jos ei niin mitä tälläinen mahtaa kustantaa.

Kiitos jo etukäteen avusta.

terhaap
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.7.2008 22:13

ViestiKirjoittaja terhaap » 14.7.2008 22:24

Toinen vielä tälläinen. Mutta olettaisin että tälle on vielä jotain tehtävissä kun kerran joku solenoidi on. Eikä vissiin hirveän hankalassa paikassa.

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 AM
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 0813
Coding: 00003
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Readiness: N/A


Jos on vinkkejä tämän suhteen niin otetaan mielellään vastaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 14.7.2008 23:23

Tuo alempi voisi johtua jumittelevasta vnt:stä

terhaap
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.7.2008 22:13

ViestiKirjoittaja terhaap » 15.7.2008 6:08

Niin mä vähän arvelinkin. Pitää tänää sitä putsailla ja kattoa asettuuko se.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 15.7.2008 9:10

N239:llä ei ole mitään tekemistä vnt:n kanssa.
Kuten vikailmoituksessakin lukee, open or short to ground. Käytännössä johdin poikki tai oikosulussa maahan, tai käyttöjännite puuttuu.

terhaap
-
Viestit: 30
Liittynyt: 13.7.2008 22:13

ViestiKirjoittaja terhaap » 15.7.2008 22:02

Tuo on ihmeellinen vähän tuo vika. Etsin autodatalta tuon vikakoodin perusteella niin se oli imusarjan imuilmanohjaus solenoidi. Autodata väitti että sinne pitäs tyhjäkäynnillä tulla
jännite 0 volttia. Ja kun sammuttaa niin 2,5 sekunttia normaalia akkujännite. Mutta tuohon tuli joutokäynnilläkin reilu 12 volttia.

Ei ymmärrä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa