Onhan tämä taas ongelma, elikkä Audi 80 1.6 TDIC (eipä liene väliä)
Nyt se ongelman keksi:
Oikeanpuolen vilkku jää palamaan. Jos valot laittaa pois, se sammuu, parkit tai ajovalot päällä vika esiintyy. Samaan aikaan vasemman puolen vilkkua voi käyttää normaalisti.
Palavan vilkun saa joskus sammutettua kun käyttää hätävilkkua päällä. Jos se ei auta niin hätävilkulla palavat kaikki vilkkuvalot yhtäjaksoisesti, leuhkan näköinen, ihan kuin limusiineissa! = American edition!
Jos virta ei ole päällä ja valot on, sain homman toimimaan siten että oikenapuolen vilkku vilkutti ja samaan aikaan sen kanssa samaa tahtia vilkkui vasemman puolen ajovalot!!! = Police edition!
Ok, maadoitusvika jep jep, alkuun huvitti mutta eipä enää kun...onhan siinä tietysti ohitetulla hetken aikaa hauskaa kun järjestää tuon valoshown...vilkku palaa oikealle, lisäksi räpyttää vasemmalle, sitten palaa kaikki ja lopuksi hätävilkut...
Kun vilkku jäi palamaan, irroitin kaikki releet kojetaulun alta sekä sulakerasiasta, yhden kerrallaan => ei vaikutusta. Irroitin kaikki sulakkeet, yhden kerrallaan => ei vaikutusta. Vilkku vain paloi koko ajan. (eli kiertää jostain, ei releen eikä sulakkeiden kautta)
Tarkistin akun ja moottorin maadoitukset, vastusta alle 1 ohmi, eli kunnossa.
CRC:tä oon ruutaillut liittimiin ja maadoituksiin yms...
Hyviä vinkkejä? Mitä sitten kokeiltas?
Audi 80, vilkku jää päälle
Valvoja: ffp jäsenet
Vähän aikaa oli hiljaa...nyt taas ja uutta tietoa
Ok, eli tänään taas painiskellut tuon palavan vilkun kanssa. Alkuun se oli päällä aina joskus, mutta nyt on tullut jäädäkseen. Ollut nyt viikon riesana.
Mielenkiintoista eli:
1. Oikean puolen vilkku palaa kun parkit on päällä. (siis ei välkytä vaan palaa)
2. Jos laitan hätävilkut päälle, palaa kaikki vilkut yhtäjaksoisesti
3. Jos irroitan sulakkeen S7, joka on vasemman puolen parkkien sulake, vilkku sammuu. (oikean puolen vilkku on jotenkin yhteydessä vasemman puolen parkkivaloihin)
Ilman parkkivaloja vilkut ja hätävilkut toimii normaalisti (sama rele)
Mitä tehty ja ei auttanut:
Käytetty kaikki polttimot irtaallaan, yksi kerrallaan.
Ratin akselin ympärillä oleva kytkin/vivustopaketti vaihdettu.
Tarkistettu akun ja koneen maadoitukset runkoon.
Hätävilkun kytkimelle tulevien johtojen irroitus ei vaikuta, eli ei kierrä hätävilkun kytkimen kautta.
Tarkistettu reletaulun alla olevan maadoitus sekä peräkontin maadoituspisteet.
Pruutailtu pari purkkia crc:tä ympäri autoa.
Joku sähkömies varmaan kuvista jo näkee missä mättää. Mulla on muutama huono saksankielinen pdf kuva. Sanastoa ei vaan tahdo löytää, sanakirjat ei tunne (schlublicht, ruckfahrlicht, scheinwerfer)
Helppiä!
Mielenkiintoista eli:
1. Oikean puolen vilkku palaa kun parkit on päällä. (siis ei välkytä vaan palaa)
2. Jos laitan hätävilkut päälle, palaa kaikki vilkut yhtäjaksoisesti
3. Jos irroitan sulakkeen S7, joka on vasemman puolen parkkien sulake, vilkku sammuu. (oikean puolen vilkku on jotenkin yhteydessä vasemman puolen parkkivaloihin)
Ilman parkkivaloja vilkut ja hätävilkut toimii normaalisti (sama rele)
Mitä tehty ja ei auttanut:
Käytetty kaikki polttimot irtaallaan, yksi kerrallaan.
Ratin akselin ympärillä oleva kytkin/vivustopaketti vaihdettu.
Tarkistettu akun ja koneen maadoitukset runkoon.
Hätävilkun kytkimelle tulevien johtojen irroitus ei vaikuta, eli ei kierrä hätävilkun kytkimen kautta.
Tarkistettu reletaulun alla olevan maadoitus sekä peräkontin maadoituspisteet.
Pruutailtu pari purkkia crc:tä ympäri autoa.
Joku sähkömies varmaan kuvista jo näkee missä mättää. Mulla on muutama huono saksankielinen pdf kuva. Sanastoa ei vaan tahdo löytää, sanakirjat ei tunne (schlublicht, ruckfahrlicht, scheinwerfer)
Helppiä!
Ok, lähden sieltä jälleen sitten liikkeelle. (Paitsi että, molemmilta puolin olen irroittanut parkit jo kertaalleen, eli irtonaiset parkit ei tarvi maita ja vilkku palaa silti)
Hakusessa olisi seuraavaksi ollut myös oikean puolen vilkun + liitinpiste "Plusverbindung(Blinker rechts) im schalttafelleitungsstrang", jota eilen yritin etsiä, tulee 5 johtoa joista 3 menee vilkuille ja 2 tulee kytkimille. Jos tuon pisteen löytää ja purkaa osiin, voisi päätellä tuleeko jännite sitä kautta vilkuille. Ilmeisesti kyseessä on + liitospiste oikean puolen vilkuille, kytkintaulussa tms.... jos tuo suomennos yhtään onnistui.
Hakusessa olisi seuraavaksi ollut myös oikean puolen vilkun + liitinpiste "Plusverbindung(Blinker rechts) im schalttafelleitungsstrang", jota eilen yritin etsiä, tulee 5 johtoa joista 3 menee vilkuille ja 2 tulee kytkimille. Jos tuon pisteen löytää ja purkaa osiin, voisi päätellä tuleeko jännite sitä kautta vilkuille. Ilmeisesti kyseessä on + liitospiste oikean puolen vilkuille, kytkintaulussa tms.... jos tuo suomennos yhtään onnistui.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa