Jossain on osunut silmin, että uudemman mallisen koneen ajoneston pystyy ohittamaan vaihtamalla jonkun toisen mallin moottorin ohjausjärjestelmän (mielestäni osui projektiosastolla silmiin joskus juttelu, joss mainittiin Transporterin ecu laitettiin 1.8T:tä mk2/mk3 koriin). Onko tähän jotain 'yleismaailmallista' ohjetta/sääntöä, joka toimii kaikille uudemmille koneilla, vai miten homma toimii?
Tapaus mihin asiaa mietitään on 1.4 16V 100hv kone -02-> Fabiasta/Polosta vanhempaan koriin. Löysin koodeja 1.4 16V moottoreille seuraavasti: BBZ/BBY(BBY automaatti merkinnällä polossa, ja fabia nuo molemmat, luultavasti tuo 73kw, onko?), AUA/AUB (fabia, veikkaisin et 55kw versio, teholukema mainittu), BBY/BBZ/AUB (Ibiza 1.4 16V, ei teholukemi mainittu). Jos noista on apuja tietämään, löytyykö lääkettä vai pitääkö olla ajoestot yms käytössä.
Miten muten sähköt, pitääkö ottaa kaikki tekniikanmukana vai kuinka hyvin nuo saadaan liitettyä yhteen?
Uusi kone vanhaan autoon: Ajoneston ohitus? Sähköt?
Valvoja: ffp jäsenet
olisko tästä apuja:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=89700
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=89700
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 19 vierailijaa