Tuohon kolffii tuli nyt semmonen vika et ensin hävis (eilen) rekisterikilven valot. Tarkastin sulakkeet sekä polttimot, ehjiä ovat. Ränkläilin johtoja ja liittimiä mut ei pelitä.
No tänään sit tallilla ollessa huomasin että apukuskin etuvalo oli lakannut toimimasta mutta pitkät toimi normaalisti. sille valolle tein kaiken mahdollisen jota suinkin voi tehdä (uusia sähköjä en vetänyt). Ajattelin valojen antaa olla toimimattomina huomiseen asti ja lähdin peruuttelemaan tallista pois jolloin huomasin että kuskin puolen jarruvalo ei pelitä MITÄ VIT..... Auto takas talliin sulakkeet yksitellen irti kaikki ehjiä, polttimot tarkastin kaikki oli ehjiä. samalla suihkin tököttejä liittimiin ja ränkkäsin niitä aikana tuloksetta. viimeiseksi kokeilin vielä toista valokatkaisijaa eikä se muuttanut mitään.
Etuvalosta mittasin että siihen tulee 0.2-3V virta eli olisiko maavika kyseessä? sit huomasin vilkkuja testatessa että taka-ajovalot vilkkuvat himmeästi vilkkujen kanssa.
Olisko ehdotuksia mistä vikaa lähden hakemaan??
Golf 2 valohäikkää
Valvoja: ffp jäsenet
Tuskinpa valojen tominnassa on mitään eroa oli se sitten 16v tai perus 1.3 kakkis.
Maa viat on mahdollisia koska on niin vanha kulkine.
Omat etuvilkkujen liittimet on melko hapettuneet ja varmasti muissakin valojen liittimissä on hapettumista tapahtunut.
Hapettumiset voi olla myös pidemmällä kuin siinä heti valon perässä.
Valo katkaisijaa oisin ehdottanut mutta kerkesit senkin testaamaan jo.
Tulikin mieleen vielä, että sulaketaulun taakse on mahdollista päästä vettä (ominaisuus) ja siellä voi olla hapettumista liittimissä.
Maa viat on mahdollisia koska on niin vanha kulkine.
Omat etuvilkkujen liittimet on melko hapettuneet ja varmasti muissakin valojen liittimissä on hapettumista tapahtunut.
Hapettumiset voi olla myös pidemmällä kuin siinä heti valon perässä.
Valo katkaisijaa oisin ehdottanut mutta kerkesit senkin testaamaan jo.
Tulikin mieleen vielä, että sulaketaulun taakse on mahdollista päästä vettä (ominaisuus) ja siellä voi olla hapettumista liittimissä.
Kyllähän nuo maavioilta kovasti kuulostaa, niinkun on jo veikkailtu. Takavalojen maajohdon liitospaikka löytyy kontista, kun alat seurailemaan sitä ruskeata piuhaa mikä lähtee kuskin puoleisen takavalon johtopistokkeesta. Etuvalojen maajohto taitaa lähteä sieltä maadoituspisteestä mikä on sulaketaulun vieressä.
Rekisterikilven valot ei pelaa koska johdot on yleensä hankautunu poikki siitä kontinluukun/korin väliltä, kumitötterön sisältä.
Rekisterikilven valot ei pelaa koska johdot on yleensä hankautunu poikki siitä kontinluukun/korin väliltä, kumitötterön sisältä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa