KW var.2, mitä tarvitaan lisäksi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Dr.Potilas
-
Viestit: 53
Liittynyt: 12.4.2008 20:21

KW var.2, mitä tarvitaan lisäksi?

ViestiKirjoittaja Dr.Potilas » 20.6.2008 8:33

Hellou!

Tarkotuksena ostaa tässä kesän aikana KWn variante 2 sarja - profiilin auton alle. Koitin tutkailla hieman aikaisempia keskusteluita, mutta menee yli niin, että hujahtaa. Sanastoo edes tajunnu noissa keskusteluissa. Eli olis tarpeen hieman maanläheisempi apu. Kysymys kuuluu: mitä kaikkee tarvitsee ottaa huomioon säädettävää alustaa hommatessa?
Tällä hetkellä autosta löytyy:

-Tehtaan iskarit & jouset & kaikki muu rompe kiinnikeitä myöden (ajettu 35tkm)
-Vanteina A5 replicat 7.5 x 17" ET 35
-Renkaat 225/45/17

Torstaina viän auton webastoasennukseen, jonka yhteydessä vaihdetaan hihna, pumppu, öljyt, suodattimet, akku ja kaikki muu tarvittava.

Jos saan siihen mennessä hommattua ton KWn sarjan, niin mahdollisesti myös se laitetaan alle.

Nyt vaan tarvisi saada tietää hieman tosta korkeussäädettävästä alustasta ja sen tuomista uudistuksista / ongelmista. Tarvitsenko tuon KWn lisäksi jotakin muuta? Koiranluuta? Tukivarsisarjaa? Kallistuksenvakaajia? Jotakin? Asiastahan en siis mitään tiedä, joten pakko anella apua fiksummilta. Lukenut vaan jostakin kulmista ja renkaitten väärästä kulumisesta jos ei laita jotakin tai säädä jotakin oikein. Eli mitä tarvii ottaa huomioon tai hommata ton pelkän alustan lisäksi?

Tarkotus olis todennäköisesti säädättää tota korkeutta aina renkaitten vaihdon yhteydessä... koska uusi lasikuitukorisarja ei tykkää varmaankaan jäämöykyistä / talvesta. Talveksi -20/-20 ja kesäisin -40/-20 luokkaa.

Tuo KW var.2 ei ole ehdoton, mutta sitä suositteli yksi kaveri ohimennen. Saa toki antaa ehdotuksia tohon alustasarjan valintaan. Yli 1300e en kuitenkaan laita!

Kiitos taas kaikille, jotka jaksavat vaivautua vastaamaan ^_^

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.6.2008 9:03

Tämä on hieman mutu juttua mutta...
Etuveto vageissa kun madaltaa enemmän kuin 40mm, niin tarvii ostaa uusi vakaaja ja pidemmät koiranluut.
Tietääkseni saa samalta tiskiltä kuin ne kw tolpatkin.
Ota yhteyttä us-partsiin ja kysy niiltä. Osaavat kyllä kertoa mitä tarvitset ja paljon maksaa.
Halpa ei vakaaja sarja ollut ainakaan leoniin.

ps. Et välttämättä tarvitse mitään muuta jos kerran noin pienillä madalluksilla pyörit.
Ja ehkä suosittelisin var1 niin ei tartte pelleillä ulosvaimennuksen säädön kanssa.

edit. Sanotaan vielä se että nelivedoissa vakaaja ja koiranluut on jo mallia iso madallus mahdollinen. (myöskin mutu väite)

=)

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 20.6.2008 9:10

Tuohon vakaajan vaihtoon olisin halukas myös minäkin kuulemaan hieman speksejä, että miksi se pitää vaihtaa? Olen jostain lukenut, että alkais ottamaan vetoakselit jonnekkin kiinni. Itse en ole tuota tankoa vielä ehtinyt hankkimaan, koska auto (A3 1.8t -97) on tällä hetkellä purettuna ja pohjatyöt käynnissä maalausta varten. Ennen purkua ajelin AP:n säädettävillä tolpilla joilla edessä madallus n. 60mm ja takana 42mm eikä mitään ongelmia ollut.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 20.6.2008 9:11

Eipä koske vakaajan vaihto B6 Audia tietääkseni, mutta tokihan se tuo ajettavuutta lisää niin senkin puolesta se on hyvä vaihtaa, mutta ei missään nimessä välttämätön. Vakaajan vaihto reilummissa madalluksissa tulee kyseeseen IV-Golf pohjaisissa autoissa (Leon mk1, A3 jne)

Dr.Potilas
-
Viestit: 53
Liittynyt: 12.4.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Dr.Potilas » 20.6.2008 9:33

Okei, eli vakaaja jää sitten vaihtamatta. En oo mitään rallia ajamassa.
Mitenkäs toi tommonen slamit.netin mainostama vahvistettu tukivarsisarja? Ei ilmeisestisitäkään sitten tarvitse, vaikka säätäis tota korkeutta 2x/vuosi?

Saako ton kulman(?) säädettyä oikeeks ihan näillä tehdaskamoilla? Eli että ei tärise, ei narise, eikä varsinkaan syö rengasta väärin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.6.2008 10:29

Saako ton kulman(?) säädettyä oikeeks ihan näillä tehdaskamoilla? Eli että ei tärise, ei narise, eikä varsinkaan syö rengasta väärin.


En sun kulmasta tiedä, mutta pyöränkulmaT saa säädettyä kyllä ihan vakiokamoilla. (Jos nyt et ihan mitään 120milliä ole sitä madaltamassa)

Dr.Potilas
-
Viestit: 53
Liittynyt: 12.4.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Dr.Potilas » 20.6.2008 10:38

ps. Et välttämättä tarvitse mitään muuta jos kerran noin pienillä madalluksilla pyörit.
Ja ehkä suosittelisin var1 niin ei tartte pelleillä ulosvaimennuksen säädön kanssa.


ulosvaimennus? Eli siis mun tapauksessa on parempi mitä vähempi säätömahdollisuuksia on? Onko noissa sit muuta eroo, kun tommonen joku x-säätö?

>>
Ja kiitos Mak383. Taitaa jäädä sit noi muut osat hommaamatta, kunnes niitten vaihto on oikeesti tarpeellista ja ajankohtasta.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 20.6.2008 12:36

Joo, Variante ykkösessä on pelkkä korkeudensäätö, riittää ainakin itselläni mainiosti. Variante 2 ja 3 alkaa olemaan sitten kikkailumalleja jos haluaa viilailla vaimennusta omaan tyyliin sopivaksi tai vaikka rataajoon. Elikkäs sanoisin että hanki variante 1, ei tarvii maksaa sitten lähes turhasta jos ei kumminkaan ole kuin korkeutta säätämässä. Etpä oikeastaan tarvii muuta kuin sen sarjan ja kovaa ajoa!

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 20.6.2008 12:44

Itselläni oli G4 Tdi:ssä KW var1:nen, lievällä madalluksella (n.40mm) oli varsin miellyttävä ajaa, mutta reilummalla tontituksella ulosvaimennus oli kohtuu jäykkä. Näinpähän se on kaikissa korkeussäädettävissä, joissa ei ole erikseen vaimennukselle säätöä.

Riittää varmasti var1 peruskäyttöön.

Dr.Potilas
-
Viestit: 53
Liittynyt: 12.4.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Dr.Potilas » 20.6.2008 13:39

Juhi_
Riittää varmasti var1 peruskäyttöön.


No jaa-a. Kuulemma nälkä kasvaa syödessä ;) Mietin vaan, että tykkään kyllä ajella tolla "ilmalaiva modilla", eli en tykkää liika jäykästä menosta. Olis ihan ok jos siinä olis mahdollisuus laittaa se "pehmeemmälle", vaikka madaltais jostains syystä enempi.
Tuntuis toi var2 olevan mun alusta.

Nyt sain sen vastauksen mitä hain ja siis suomeksi! Kiitos siitä.
Vaikka tarkotus olis laskee vaan 40/20, niin onhan se nyt hyvä, että on edes mahdollisuus tohon joustamisen säätöön. Melkeen tahdon ton mahdollisimman "pehmeen" ulosvaimennuksen. Jos se nyt siis meinaa juurikin sitä, että on mukava istua kyydissä pomppusellakin tiellä?

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 20.6.2008 15:19

Eikös tuo var1/2/3 madalla 40-75mm? Eli minimissään sen -40mm? Eli sillä et sitä talveks niin ylös saa jos oikein ymmärsin.

Itselle on tulossa KW street comfort. Madallus 5-45mm ja löytyy korkeuden ja ulostuksen säätö. Ite päätyin tuohon sen takia että pysyy viel ajomukavuus vähän tallella.

Suosittelen ehkä siulekkin. Tarkemmin en vielä tiiä miltä alusta tuntuu mut kunhan alle saa..

edit:
Alusta ollu alla ~2000km ja ai samperi että on hyvä ajaa, ei enää keiku mutkiin eikä tunnu että renkaat katoais jonnekki edes motarinopeuksissa :) jäykkyyskin on aika tasan mun makuun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa