Tietääkö kukaan mistä saisi hommattua tarpeeksi tehokkaita sähkösolenoideja, jotka jaksaisivat vetää oven lukon auki?
Ostin tuommoisen yleismallisen solenoidin, joka on tarkoitettu takaluukun avaamiseen sähköisesti, mutta eipä se ainakaan jaksanut kuskin oven lukkoa avata, vaikka luvataan vetovoimaksi 5kg. :(
Oon purkanut lukonkin ja rasvannut kaikki liikkuvat osat, mutta ei auta.
Kertokaas osoitetta tms.. tai jos jollain olisi myydä 4kpl tehokkaita solenoideja niin olisi aika jees. :)
Tehokkaita solenoideja oven avaukseen?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Nelosgolfissa on kierteeseen perustuvia solenoidin virkaa tekeviä laitteita.
Eli moottori pyöräyttää kierretankoa jossa on vastakappale joka liikkuu kierteen pyöriessä. Palautus toimii latta-/spiraalijousella joka on kierrettu moottorin akselin ympäri.
Tuollainen on esim. nelosgolfissa takaluukkua avaamassa.
Jos mulla sattuu löytymään vanha risa niin kerron siitä lisää, mutta se on porukoilla, ellei roskiksessa, ja katos vaan että muistan sitä ettiä...
Pari vuotta sitten osa maksoi jotain pari kymppiä, joten jos olet Onassiksen sukua niin käy hakemassa testikappale vaikka malliksi?
Eli moottori pyöräyttää kierretankoa jossa on vastakappale joka liikkuu kierteen pyöriessä. Palautus toimii latta-/spiraalijousella joka on kierrettu moottorin akselin ympäri.
Tuollainen on esim. nelosgolfissa takaluukkua avaamassa.
Jos mulla sattuu löytymään vanha risa niin kerron siitä lisää, mutta se on porukoilla, ellei roskiksessa, ja katos vaan että muistan sitä ettiä...
Pari vuotta sitten osa maksoi jotain pari kymppiä, joten jos olet Onassiksen sukua niin käy hakemassa testikappale vaikka malliksi?
Yleismallin ovimoottorin vetovoimaksi luvataan 7N, kannattaa ainakin kokeilla. Jos olen oikein käsittänyt, nuokin pelaavat mekaanisella ratasvälityksellä, minkä vuoksi voimaa riittää useampaan käyttöön.
Esim. käynnistimen solenoidi toimii sähkömagneetilla, mutta magneetti on sen verran voimakas, että avautuu isompikin lukko.
Esim. käynnistimen solenoidi toimii sähkömagneetilla, mutta magneetti on sen verran voimakas, että avautuu isompikin lukko.
Käynnistimen solenoidin toiminta ei ole niitä aivan "pehmeimpiä", joten ei sovi herkkäkorvaisille. Ovimoottorissa on myös joustava vaste molempiin suuntiin.
Pari viikkoa sitten asensin T4:n takaluukun lukitukseen perusmallin ovimoottorin ja tuosta pitkästä liikkeestä oli siinä hyötyä, kun piti saada pitkä vipu liikumaan -klik-. Oven lukkonuppia käyttävän moottorin liike on normaalisti varsin lyhyt.
Mikään ei myöskään estä laittamasta kahta moottoria rinnakkain.
Pari viikkoa sitten asensin T4:n takaluukun lukitukseen perusmallin ovimoottorin ja tuosta pitkästä liikkeestä oli siinä hyötyä, kun piti saada pitkä vipu liikumaan -klik-. Oven lukkonuppia käyttävän moottorin liike on normaalisti varsin lyhyt.
Mikään ei myöskään estä laittamasta kahta moottoria rinnakkain.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”