Passat 3C 1.9 tdi 105hv ajettevuus suurilla nopeuksilla.
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C 1.9 tdi 105hv ajettevuus suurilla nopeuksilla.
Tänään yritin kokeilla auton huippunopeutta, mutta yritykseksi jäi. Mittari nopeutta sain kerättyä n:180kmh ja huomasin että auto "tuikkii" sivuille. Vakaudesta ei voi puhua ollenkaan, ohjata täytyi tosissaan. Saab 9000 turbo -96 joka oli omistuksessa aikoinaan, oli paljon parempi lujassa vauhdissa, tod. nop. 205kmh ja auto oli hanskassa täysin, ei tapahtunyt mitään yllättävää, lukuunottamatta alustan velttoutta. Saab meni suoraan ja ei vikuroinut. Renkaina passatissa, continental kitkarenkaat.
Tarkistas piruuttas renkaitten nopeusluokat... Jos ei oo tarkotettu isommille nopeuksille ku esim. 160km/h ni kulutuspinnassa voi lämpö nousta jo aika koviin lukemiin (pelkkää lamellia kun ovat) sekä myös renkaan runko voi jäädä liian löysäksi tollasille 180km/h nopeuksille ja menee varmaan aika hilpeäksi ajaa.
Rengas hakee helpommin kun henkilöauto yleensä aiheuttaa nostetta ajossa ja kontakti tiehen heikkenee vauhdin kasvaessa tähän kun yhdistetään tuo kitkarenkaan lamellirakenne niin se ohjauspyörän tapahtuma välittyy renkaaseen just eikä melkeen oikeaan aikaan, mutta lamelli joustaa renkaan rungon kanssa senverran että menee viiveellä tiehen. Tästä voisi siis syntyä kuvailemasi epävakaus.
Ja ennenvanhaan renkaat oli tukevampia mutta heikompi pitoisia. Siinä voi olla osasyy saabin tukevuuteen. Ainakin oma 960 volvo meni aika hirveeksi kun laitoin ekaa kertaa uudet (vaikkakin nasta misukat) talvirenkaat. Ohjaus meni ihan veteläksi ja tuntui kuin taka akseli olisi heilunut ½ metriä sivulta toiselle.
Rengas hakee helpommin kun henkilöauto yleensä aiheuttaa nostetta ajossa ja kontakti tiehen heikkenee vauhdin kasvaessa tähän kun yhdistetään tuo kitkarenkaan lamellirakenne niin se ohjauspyörän tapahtuma välittyy renkaaseen just eikä melkeen oikeaan aikaan, mutta lamelli joustaa renkaan rungon kanssa senverran että menee viiveellä tiehen. Tästä voisi siis syntyä kuvailemasi epävakaus.
Ja ennenvanhaan renkaat oli tukevampia mutta heikompi pitoisia. Siinä voi olla osasyy saabin tukevuuteen. Ainakin oma 960 volvo meni aika hirveeksi kun laitoin ekaa kertaa uudet (vaikkakin nasta misukat) talvirenkaat. Ohjaus meni ihan veteläksi ja tuntui kuin taka akseli olisi heilunut ½ metriä sivulta toiselle.
Yleensäkin talvirenkaiden ominaisuudet ei oo tarkoitettu tuollaisille nopeuksille pehmeitä rungoltaan kun ovat, kannattaa ehkä odotella kesää ja kokeilla sitten uudelleen siellä suljetulla alueella;-) miten auto käyttäytyy suurissa nopeuksissa.
Suuremmilla nopeuksilla ajeltaessa tulee myös rengaspaineet nostaa normaalista.
Suuremmilla nopeuksilla ajeltaessa tulee myös rengaspaineet nostaa normaalista.
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa