Nopeaa apua kaivattais! passatin vetonivelestä..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

~Tmo~
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.9.2007 14:18

Nopeaa apua kaivattais! passatin vetonivelestä..

ViestiKirjoittaja ~Tmo~ » 2.5.2008 18:56

Eli kyseessä on -98, V6 2.8 passatti (jenkkimalli, eli etuveto vaan).. Joo eli tuli laitettua alustasarja ja vaihdettua samalla oikeelle eteen ulompi vetari. No auto saatiin kasaan ja piti lähtee liikkeelle niin alkoi kuulumaan melkosta rutinaa kyseisestä kulmasta. No kurkattua auton alle, sisemmästä vetarista oli kumi rikki ja laakerit maassa. Uusi sisempi vetari tuli haettua laakkoselta ja laitettua takaisin kasaan. Ja taaaas sama homma! eli, mikä vittu siellä on väärin? :/

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 3.5.2008 3:44

sä vedät sitä akselia ulos kun sovitat ulompaa niveltä olka-akseliin/napaan?
Tai kuppi halki, tripodi? (tai olikohan noissa ihan normi, kuula ristikko??)

~Tmo~
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.9.2007 14:18

ViestiKirjoittaja ~Tmo~ » 3.5.2008 11:29

Eli siinä on ulompi sekä sisempi nivel uusia. Paketti kasattu yhteen kasaan pöydällä ja tämän jälkeen laitettu paikalle. Näyttäisi siltä että se on jotenki lyhyt, koska jos laittaa renkaan navalta ensin kiinni niin vaihdelaatikon päähän jää parin sentin väli. Toisin päin laittaessa ei mene tarpeeksi booreille renkaan päässä, ja kun menee, laakerit ovat sisäpäästä jo hieman ulkona.
Eli tuo sisempi on semmoinen mikä tulee booreille akseliin kiinni ja siinä on kolme väkästä johon kuhunkin tulee laakerit. Tämä paketti menee kuppiin sisälle... Alkaa loppuun ideat :/

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 3.5.2008 20:51

Oliskohan tuo uusi ulompi vetonivel väärä? Eli liian lyhyt... Vertaa sitä uutta siihen vanhaan ulompaan niveleen.

~Tmo~
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.9.2007 14:18

ViestiKirjoittaja ~Tmo~ » 4.5.2008 22:54

Verrattu on ja moneen kertaan mittailtu eikä eroa näyttäisi olevan :/ täytyy kokeilla vanhalla mitä sillä sanoo.

~Tmo~
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.9.2007 14:18

ViestiKirjoittaja ~Tmo~ » 5.5.2008 13:25

Tämmönen tuli mieleen. Mahtaako vetoakselien pituuksissa olla eroa?? onko kuskin puoli lyhyempi ku repsikan??

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 5.5.2008 13:31

tosi harvoin ne saman pitusia on... en silti tosta vannomaan mee koska kone oikeinpäin ;) vag-catista kattomaan

~Tmo~
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.9.2007 14:18

ViestiKirjoittaja ~Tmo~ » 5.5.2008 14:23

olisko kellään tietoa niiden pituuksista tai siitä mistä sen saisi selville kun laakkosen pojatkaan eivät muka tietäneet..

~Tmo~
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.9.2007 14:18

ViestiKirjoittaja ~Tmo~ » 5.5.2008 18:54

No jo nyt kyllä vetää kummaks. Soitellu jo jotakuinkin miljoonaan paikkaan eikä kukaan keksi mitään. Onko semmosta mahdollisuutta että pyörän päästä olis laakeri lähteny hieman pakosalle? Alkaa oleen vaihtoehdot aika vähissä jo...

~Tmo~
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.9.2007 14:18

ViestiKirjoittaja ~Tmo~ » 6.5.2008 9:35

Hmm... käsittääkseni, ja kaikki näin ovat sanoneet, että vetoakselit ovat erimittaiset kuskin ja repsikan puolella. kuskin puolella lyhyempi. kovin paljon ihmetyttää, mutta tässä autossa ovat samanmittaiset???! ei sinänsä ihme jos ei pysy paikallaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa