Passatin jarruissa jotain outoa...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

Passatin jarruissa jotain outoa...

ViestiKirjoittaja mks900 » 27.4.2008 18:29

Kun painaa poljinta niin jarruttaa muuten normaalisti mutta juuri kun auto on pysähtymässä rupeaa jarrut surisemaan samallalailla kun ajonvakautus surisee ja poljin samalla hieman vispaa.
Mikähän voisi olla vikana? Ei vika koodia.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 27.4.2008 19:45

ABS-jarruille täristys on normaalia kun jarrut menevät lukkoon ja järjestelmä kytkeytyy päälle. Ettei johtuisi siitä? Jos tekee saman kun jarrutat hiekkatiellä niin kovasti kuin voi niin kyse on ABS:en toiminnasta.

upi384
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.1.2008 20:50

ViestiKirjoittaja upi384 » 27.4.2008 20:15

Itsellä sama oire. Olen tulkinnut ominaisuudeksi.

clasu
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.7.2003 21:46

ViestiKirjoittaja clasu » 28.4.2008 0:31

Suosittelen puhdistmaan abs:n anturit ja niiden kolon irto ruosteesta. Kannattaa painaa etupään anturit perille asti, muuten abs ei toimi.

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 28.4.2008 11:14

Mulla tuli sama "vika" kun vaihdoin ulomman vetonivelen. surisi hiljasessa (alle 30 km/h) vauhdissa ja ABS & jarruvikavalot helähti piipityksen kans päälle ku ajo muutaman kilsan yli satasta. olin onnistunu liikauttamaan abs-anturia millin/puolitoista ulospäin kolostaan kun runnoin vetoniveltä pois. pari napautusta puupala välissä pienellä vasaralla ja ongelma hävis. veikkaisin että anturi liian kaukana kehästä -> ei saa tarpeeks voimakasta kanttiaaltoa tehtyä -> pienellä nopeudella kanttiaaltosignaalin voimakkuus niin pieni että abs luuli ettei ratas pyöri ollenkaan. ja vastaavasti kovalla nopeudella niin nopea se hammaskehän pyöriminen että anturin näkökulmasta se oli hampaaton -> ei signaalia -> "rengas ei pyöri" -> vika päälle. abs:n vikakoodi oli suurinpiirtein "ei tulkittavissa oleva signaali, ajoittain, edessä vasemmalla" eli implausable signal, intermittent, front left.

EDIT: vikakoodi tuli mullekkin vasta sitten motarilenkin jälkeen ku absit heitti toimimasta ja tuo vikavalo sytty. vikavalo sammu ku pysähty, sammutti auton, uudestaan käyntiin ja ajoa n. 5 metriä mutta muistiin jäi onneksi.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 1.5.2008 13:21

Kiitoksia vinkeistä... nyt kun rupesin miettimään niin vikahan taisi tulla sen jälkeen kun vaihdoin yhden etutukivarren ja sitäkin joutui vähän takomaan että sai irti.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 1.5.2008 15:07

Omassa B5:sessa tuo johtui murtuneestä hammaskehästä takavetarin
nivelen ympäriltä. Aiheutti juuri tuon että jarrutettaessa ja vauhdin tippuessa
noin kävelyvauhtiin ABS:ät ruksuttivat lyhyesti. Ei vikakoodia tai mitään,
saatiin ongelma vain kiinni kun oli muuta tavaraa menossa vaihtoon taka-
päässä ja tuo murtunut hammaskehä löytyi.

Jos anturi on vielä irroitettavissa, sen hammaskehän voinee tarkastaa
anturin reiästä.

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 1.5.2008 18:21

Kaverin A8:ssa sama homma tukivarsirumban jälkeen niin pikku naputtelua abs-anturiin että menee vähän syvemmälle, niin homma ok.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 1.5.2008 20:21

Jep. Anturi oli tullut varmaan sentin ulospäin. Nyt taas toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa