Naputtava ääni ajaessa. Vetonivel, laakeri vai jokin muu?
Valvoja: ffp jäsenet
Naputtava ääni ajaessa. Vetonivel, laakeri vai jokin muu?
Potilaana tuo nimimerkin Cordoba tdi. Nopeuden mukaan muuttuva naputtava ääni ilmaantunut. Kuulostaisi tulevan apukuskin puolelta edestä. Sen verta tutkannu, että kyseisen puolen renkaat katsoin, ettei niissä ole mitään sinne kuulumatonta. Huomioitavaa saattaa olla myös se, etten saanut ääntä kuulumaan peruuttaessa. Nyt ruokiksella tunkkasin apukuskin etunurkan ilmaan ja pyörittelin rengasta. Mielestäni sieltä sellainen napse kuuluu. Mistä lähteä syyllistä etsimään?
Mites mutkitellessa?
Mulla oli golfissa todella hankalasti paikallistettava ääni joka kuului kuskin etunurkasta sekä napsunta joka tuntui jaloissa kummallakin puolella. Tämä napsunta tuli laakerivaihdon jälkeen kun oli ajettu noin 5 tkm. Kantatessa ääni muuttui riippuen kumpaan suuntaan kääntyi, muttai selvä jurina kuului kumpaankin suuntaan kääntyessä sekä suoraan ajaessa.
Laakeri vaihdettiin ja ulompi nivel kuskin puolelle eikä mikään muuttunut.
Seuraavaksi oli sisänivelet menossa vaihtolistalle, mutta apukuskinpuoleinen laakeri alkoi käsin pyöritellessä jäkkimään ja sieltä löytyi halkinainen kooli.
Hauskaa oli että ääni kuului selvästi kuskin puolelta ja apukuskin laakerissa ei aluksi tuntunut mitään ihmeellistä, kunnes se alkoi jumiman.
Ääni oli sitä luokkaa että kuulosuojaimia olisi tarvinnut
Mulla oli golfissa todella hankalasti paikallistettava ääni joka kuului kuskin etunurkasta sekä napsunta joka tuntui jaloissa kummallakin puolella. Tämä napsunta tuli laakerivaihdon jälkeen kun oli ajettu noin 5 tkm. Kantatessa ääni muuttui riippuen kumpaan suuntaan kääntyi, muttai selvä jurina kuului kumpaankin suuntaan kääntyessä sekä suoraan ajaessa.
Laakeri vaihdettiin ja ulompi nivel kuskin puolelle eikä mikään muuttunut.
Seuraavaksi oli sisänivelet menossa vaihtolistalle, mutta apukuskinpuoleinen laakeri alkoi käsin pyöritellessä jäkkimään ja sieltä löytyi halkinainen kooli.
Hauskaa oli että ääni kuului selvästi kuskin puolelta ja apukuskin laakerissa ei aluksi tuntunut mitään ihmeellistä, kunnes se alkoi jumiman.
Ääni oli sitä luokkaa että kuulosuojaimia olisi tarvinnut
Ei poistu mutkitellessa. Ääni on sen verta pieni, että satasen nopeudessa sitä ei oikein edes kuule (hautautuu rengas- ja moottoriäänen alle). Mutta nopeusriippuvainen siinä määrin, että taajuus muuttuu nopeuden kasvaessa. Eli jotenkin renkaiden pyörimisnopeuteen liittyvä.
e: kuskinpuolta en vielä tarkastellu.
e: kuskinpuolta en vielä tarkastellu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa