Golf IV ovenlasitolpat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

Golf IV ovenlasitolpat

ViestiKirjoittaja topi69 » 31.1.2008 22:21

Moro,
Eli IV golf Variant kyseessä.
Kummaltakin puolelta on takaovissa ns pikkuikkunan ja avattavan ikkunan välinen "pilari" ruostunut. Muuten auto ei kuki mutta miksi näistä kohtaa. Onko tämä yleinen tauti ja onko ideoita miten tuon fiksusti saisi laitettua.

Topi

Janetzky
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.9.2006 9:00

ViestiKirjoittaja Janetzky » 1.2.2008 7:36

Kyseessä ihan yleinen tauti. Ohessa linkki seikkaperäisiin ohjeisiin miten tuohon osaan pääsee käsiksi maalausta/vaihtoa varten, ohjeet on tosin Boraan mutta soveltuu myös Warreesi.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=960833

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 1.2.2008 20:28

Noissa pilareissa on muuten maali sitten TOSI tiukassa.
Omiani yritin puhdistaa hiekkapuhaltamalla,rättilaikalla,teräsharjalaikalla ym...
Kysyin myös paikalliselta ammatihiekkapuhaltajalta osien puhallusta mutta antoi vastaukseksi:
Kyllä ne puhtaaksi saadaan.Tosin takeita siitä,ovatko samassa muodossa enää puhalluksen jälkeen, en anna.
Tämän kuultuani pieni MacGyver heräsi sisälläni.Päätin siis saada maalin ja ruosteen pois omin avuin:Otin faijan nestekaasupullon ja kosaanin ja poltin maalin pois VAROEN.
Tässä oli tietysti vaarana myös kappaleiden muodon muutuminen,mutta otin riskin.
Polttamisen jälkeen hiekkapuhalsin osat pienellä käsipuhaltimella jonka jälkeen vein ne pulverimaalaukseen joka muuten maksoi €10.
Pilarit eivät muuttaneet muotoaan näiden operaatioiden aikana.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 2.2.2008 22:53

se vaihto on aika työläänpuoleinen joten kannattaa ehkä suoraan tilata uudet raudat. ainakin ne yhdet mitkä taannoin korjasin oli hapettu jo aika pahasti ruvelle ja korjauksen jälkeen ei ollu mitenkään häävin näköset. tosin paremmat kun lähtötilanteessa mutta ei kauheesti lohduttanu.

tuo ohje on vähän keskeneräisen oloinen joten selvennystä: sitä sisäkahvaa ei tarvii irrottaa ovipaneelista, vain vaijeri ja johdot. lisäksi jos ruoste on levinnyt siihen välirautaankin, joutuu raudan alapäästä irrottamaan vielä yhden pulti ja vetämään sitten sen tangon pois alaspäin sieltä tiivisteestä. jos ikkunan jaksaa kikkailla irti niin tilaa tuon väliraudan irrottamiseen tulee paljon lisää.

samies
-
Viestit: 233
Liittynyt: 27.7.2003 19:47

ViestiKirjoittaja samies » 3.2.2008 9:41

Paljonko uudet osat maksaa?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 4.2.2008 17:31

se pieni kolmiokikkare on 25€/kpl variant g4 mallisena. pitemmän sen koko lasien välisen tolpan hintaa en muistanu kattoa. se tosin on harvemmin ruosteessa. ainakaan pahasti. se kolmiopalikka on se ongelmapesäke. yhdestä borasta olen sen välitangonkin korjannut mutta se oli päästetty leviämään kun ei oltu korjattu aikanaan.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 6.2.2008 0:00

No ei tuolla hinnalla kannata alkaa tappeleen vanhan maalin ja ruosteen kanssa.
Mistä ostit vai VW-liikkestä?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 6.2.2008 6:02

ihan merkkiliikkeen hinnastosta katoin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa