ABS vikakoodi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hece85
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.4.2007 21:51

ABS vikakoodi

ViestiKirjoittaja hece85 » 29.1.2008 22:29

mitä alla oleva vikakoodi meinaa?


Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
1 Fault Found:
01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
03-10 - No Signal - Intermittent

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 29.1.2008 22:41

Sitä että ABS:n ja mittariston välisessä tiedonsiirrossa on ollut katkos.

hece85
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.4.2007 21:51

ViestiKirjoittaja hece85 » 29.1.2008 22:44

auton mittaristossa palaa se absin merkkivalo kokoajan ja jarrun merkkivalo vilkkuu. mikäshän tuohon ongelmaan ois ratkasuna? riittääkö pelkän vikamuistin tyhjennys et valot sammuu ja absit alkaa taas toimia?

Ike_1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2006 8:11

ViestiKirjoittaja Ike_1 » 30.1.2008 20:21

Mulla kanssa sama ongelma ollut 2-3päivää.. Välillä ABS-valo palaa ja välillä taas sammuksissa.. Outoa.. Jarrut toimivat normaalisti.

Täytyy vissiin VAG-COM liittää kiinni

hece85
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.4.2007 21:51

ViestiKirjoittaja hece85 » 31.1.2008 16:29

itse kävin nyt tuossa paikallisessa vw huollossa luetuttamassa vikakoodit mutta yritykseksi jäi.. lukulaite ei päässyt käsiksi abs ohjaukseen eikä moottorinohjaukseen mutta sitten ku irrotettiin abs johta boxilta ni pääsi moottorin boxiin. mistähän tälläinen vika mahtaa johtua?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 31.1.2008 20:59

ABS-yksikkö viallinen

hece85
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.4.2007 21:51

ViestiKirjoittaja hece85 » 31.1.2008 21:22

sitä vähän itekki epäilin mutta huoltomiehet meinas että pitää tutkia vielä lisää ja kaavion kans mittailla jännitteitä mut taitaa olla turhaa työtä ja maksamista korjaamolle, uutta ohjausyksikköä vaan tilalle...?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 3.2.2008 18:50

Absin yksikön liitimeltä mitatkaa maat jatkuva virta ja vl virta herättää yksikön jolloin tiedonsiirto mittarille alkaa ,jos ei herää niin mittaristo valittaa yhteyttä.
jos neljä anturia niin neljä kahden johdon paria on löydyttävä joista kustakin joku vastusarvo ja keskenään suunnilleen sama(esimerkkiarvot 24 volrin järjestelmästä koska en ole ikinä mitannut 12 volttia)~1250 ohmia.
Vika ei voi olla nuissa koska ne tulevat vasta mukaan kun ajetaan.
Sitten magneetti venttiilit Montako ha:ssa,pakuista ylöspäin 3-4
Mitataan siten että siinä on kolme johtoa,kaksi käämiä peräkkäin ja päissä ja välissä johto.
(24v)~14 ohmia toinen 14 ohmia ja taas eri johtopareista 28 ohmia kunnossa oleva ja kaikista ventiileistä.
Vika mahdollista kys ongelmaan mitattava lisäksi maata vasten joka magneettiventtiilin kela jostain välistä.Oltava ääretön vastus(voi olla vettä sisässä yms vuotoa.) Silloin jos vuotaa niin pokseissa on suojatoimintoja että ottaa liikaa virtaa ja poksi sulkee virtasyötön suojatakseen itseään.
Silloin käy nuin että muut ei saa yhteyttä poksiin ja tulee TURHA vaihto ,syy muualla.
Semmoinen pähkinä.Siksi huolto empii koska ovat tehneet joskus turhan vaihdon.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 3.2.2008 18:59

Lisäisin vielä että teillä on kaksi eri vikaa.Jos ei saa yhteyttä mihinkään ennenkuin absin johdon irroittaa, Kyseessä taitaa olla ns K-linja joka menee testipistokkeelle .Siinä joka yksikko antaa noin akkujännitettä ja boksi voi mennä oikosulkuun ja yksi yksikko tässä abs romahduttaa sen jännitteen muutamaan volttiin jolloin testerit ei voi keskustella mihinkään ennenkuin viallinen irroitetaan.Menee elepuolelle korjaus ,vaihtaa helpompi.Englannissa on paja joka korjaa kaikkia yksiköitä ja kait aika halvalla, en muista yhtäkkiä osoitetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa