T5 transporterin varustelua (cruise, vetokoukku ja valorauta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

T5 transporterin varustelua (cruise, vetokoukku ja valorauta

ViestiKirjoittaja Matti M » 19.12.2007 17:48

Isännälle pitäs portteriin hommata vakionopeuden säädin ja valorauta. Viiksi tarpeineen löytyy ilmeisesti halvimmalla slamitilta? Onko tuo kaikissa malleissa samanlainen?

Mistähän löytyisi siisti perus rosteri valorauta kohtuu hintaan? Cobran malli on aivan siisti, mutta hintaa 495€ ja reiätin joutuu itse poraamaan valoille?
http://www.carsport.fi/kuvat/kuvagalleria/vk_ulko_14_04.jpg

Veprolta löytyy melko saman näköinen metecin rauta jossa valot kiinnitetään joillain pangoilla. Hintaa tuo samat 495€.

Kallista on tuo rosteriputki kun vääntää muutaman mutkan. ;)

Vetokoukkukin pitäisi asentaa. Onko kokemuksia mistä löytyy halvimmalla? Löytyykö autosta valmiit liittimet johtosarjalle vai pitääkö ryöstää takavaloilta. Vai meneekö koko sähköjärjestelmä sekaisin?

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 20.12.2007 8:57

Hinnoista en tiä mutta isäukon uuteen T5:een asensin koukun ite eikä oo mikään konstikas homma, ainakin volkkarilta saa sarjan joka kytketään kuskinpuoleisen takavalon takaa löytyvään johtosarjaan/sen väliin. Valoraudat on tosiaan aika arvokkaita mutta jos jollain metallipajalla väännätät niin on varmasti halvempi, kromauttamisen hintaa en sitten tiäkkään mutta voihan sen kiillottaa jos rosterista teet;). Slamitin hintoihin en oo perehtyny mutta ebaystä tuollainen viiksi maksaa n.40-50eur +toim.kulut n.20eur. asennuskaan ei kovin kaksinen oo jos vag-com löytyy...

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 20.12.2007 11:02

Eikös valoraudoilla pidä nykyisin olla joku hyväksyntä, joten mitä tahansa putkea ei saisi nokalle taivutella :)

Cobraan telineeseen ei tarvitse reikiä porata, voi ostaa semmoisen rst-'pannat' putken ympäri joissa on reikä päässä. Noilla saa valot putkeen siististi kiinni.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.12.2007 11:44

Taitaa kulkea karjapuskuri nykyään virallisella nimellä "lisävaloteline", eli jonkinlaiset tuikut pitäisi raudasta roikkua.

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

ViestiKirjoittaja sprint » 20.12.2007 14:34

Jos on uusi transporter niin säädin vain kiinni ja vac-com:lla bitti päälle. Jos on ensimmäisiä T5 malleja niin voi joutua vaihtamaan sähkökeskuksen niin kuin itsellä kävi.
Niin eikö noihin "karjapuskureihin" tosiaan vaadittu nyt jokin lupa.

heito
-
Viestit: 44
Liittynyt: 12.10.2007 10:56

vakkari ja koukku

ViestiKirjoittaja heito » 20.12.2007 19:41

Vakkari maksaa rahteineen noin 100e slamit:lla, asennus -04 portteriin noin 3-4h, joutuu vetämään nopeustietopiuhan konehuoneen puolelle ja muitakin piuhoja(tulee mukana).
Vakkaria on kahta mallia, riippuen siitä onko autossa ajotietokonetta.
Vakkarin viiksi ja pyyhkijän viiksi on samassa rungossa, molemmat uusiutuu samalla.

Vetokoukku Laakkosella Kovil 500e asennettuna.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 20.12.2007 20:26

07 malli on eli varmasti uudenmallin sähkökeskuksella. Nyt olis helppo vetää piuhoja kun on kojelauta pois paikoiltaan.

Pitääkö cobraan erikseen ostaa nuo pannat? Siihen tarkoitetut vai yleismalliset?

Puskurin yläreunan yläpuolelle ei saa valorauta nousta. Ainakin sellainen sääntö on ollut. Tosin transportterissahan puskuri yltää konepeltiin asti eli melko korkealle. =D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa