tranportterin kytkin remontti
Valvoja: ffp jäsenet
tranportterin kytkin remontti
Mahtuuko t 4 Transportterin laatikko etukautta ulos.Antakaapa viisaammat neuvoja ja ohjeita.Vaikuttaa aika isolta hommalta.Voit antaa neuvoja myös sähköpostilla [email protected] Voit antaa myös yhteys tietosi minulle sähköpostilla.Kiitos avustasi etukäteen.
Tuliko tähän selvyyttä? Itellä katkes matka kun kytkin sanoi GRUNKGS.
No olihan se pari viikkoa vinkunut omiaan eli painelaakeri, mutta nyt varmaan koko setti solmussa.
Itse en pysty tällä kelillä korjaamaan, eli vienkö suosiolla lähimpään pajaan vai vähän merkillisempään huoltoon? alue siis Pohjois-HKI ja vinkkejä huollosta kiitos.
Oma paku siis T4 -91 2.4D 380tkm, savuttaa, nykii kiihdytyksessä, ruosteessa kynnyskoteloista jne. eli ei mitään punaista mattoa pitkin huoltoon vaan ennemminkin adrenaliini -piikki ja katsoo miten kauan jaksaa etiäpäin.
No olihan se pari viikkoa vinkunut omiaan eli painelaakeri, mutta nyt varmaan koko setti solmussa.
Itse en pysty tällä kelillä korjaamaan, eli vienkö suosiolla lähimpään pajaan vai vähän merkillisempään huoltoon? alue siis Pohjois-HKI ja vinkkejä huollosta kiitos.
Oma paku siis T4 -91 2.4D 380tkm, savuttaa, nykii kiihdytyksessä, ruosteessa kynnyskoteloista jne. eli ei mitään punaista mattoa pitkin huoltoon vaan ennemminkin adrenaliini -piikki ja katsoo miten kauan jaksaa etiäpäin.
kytkin vinkui poljin pohjassa, mutta irroitti hyvin.... sitten yksi kylmä aamu ei irroittanutkaan vaan vinkui ja auto liikkui (jos ei painannut jarrua) kytkin pohjassa... ajoin pätkän ja nyt tärittää jos menee painamaan poljinta auto käynnissä. sammuksissa poljin hyvin jäykkä.
vaihteet menee päälle rönksäyttämällä, mutta meno alkaa samantien, eli kytkin ei irroita oikeastaan ollenkaan nyt ja ei hirveästi taida vaikuttaa enään tuohon vaihteen silmään pistämiseen.
mietein vain onko se kuivana jostain syystä, mutta jos testatakseni pitää ilmatakin kytkin niin menee ehkä vaikeaksi mun olosuhteissa. vai kuinka tapahtuu edes suunilleen?
vaihteet menee päälle rönksäyttämällä, mutta meno alkaa samantien, eli kytkin ei irroita oikeastaan ollenkaan nyt ja ei hirveästi taida vaikuttaa enään tuohon vaihteen silmään pistämiseen.
mietein vain onko se kuivana jostain syystä, mutta jos testatakseni pitää ilmatakin kytkin niin menee ehkä vaikeaksi mun olosuhteissa. vai kuinka tapahtuu edes suunilleen?
Samalla tavalla kuin jarrujen ilmaus ja ilmausruuvi löytyy vaihdelaatikon päällä olevasta sylinteristä (kaikkia liikeratoja ei saa käyttöön kuin paineistamalla säiliön ja silloin pitää olla siihen tarkoitukseen käypä pumppu), voin lähettää omatekemän pumpun kuvan tarvittaessa tai sitten ostat ei maksa paljoa varaosaliikkeessä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 2ec2de8f14
Tuolta löytyy kuva, vastaavanlainen "patentti" itsellä ja toiminut monta vuotta.
Tuolta löytyy kuva, vastaavanlainen "patentti" itsellä ja toiminut monta vuotta.
hmm...
Jäin vain miettimään onko vika oikea sittenkään.
viikon päivät kytkin vinku poljinta painettaessa. Toimi kuitenkin normaalisti (irroitti eikä luistanut ainakaan huomattavasti). Nyt yksi aamu vinku kuten aiemminkin, mutta kytkin ei irroittanut. Jarrulla piti avustaa että sai auton pysymään paikalla. Ajoin ehkä 5km ja perille päästyäni kytkin ei irroittanut enään ollenkaan. Hyvin raskas painaa eikä taida mennä pohjaan varsinkaan sammuksissa. Kytkin ravistuttaa autoa enkä uskalla heittää vaihdetta silmään ilman kytkintä.
Eli toiset sanoo, että vinkuminen tai korina tapahtuu poljin ylhäällä jos vika painelaakerissa? Onko näissä siis vetäviä ja työntäviä versioita vai mistä mutuerot? Toisekseen käyttäytyykö kytkin juuri näin jos nesteet on pihalla ja poljin ei paina kytkintä kunnolla irti?
Jäin vain miettimään onko vika oikea sittenkään.
viikon päivät kytkin vinku poljinta painettaessa. Toimi kuitenkin normaalisti (irroitti eikä luistanut ainakaan huomattavasti). Nyt yksi aamu vinku kuten aiemminkin, mutta kytkin ei irroittanut. Jarrulla piti avustaa että sai auton pysymään paikalla. Ajoin ehkä 5km ja perille päästyäni kytkin ei irroittanut enään ollenkaan. Hyvin raskas painaa eikä taida mennä pohjaan varsinkaan sammuksissa. Kytkin ravistuttaa autoa enkä uskalla heittää vaihdetta silmään ilman kytkintä.
Eli toiset sanoo, että vinkuminen tai korina tapahtuu poljin ylhäällä jos vika painelaakerissa? Onko näissä siis vetäviä ja työntäviä versioita vai mistä mutuerot? Toisekseen käyttäytyykö kytkin juuri näin jos nesteet on pihalla ja poljin ei paina kytkintä kunnolla irti?
-
- -
Sanoisin että laatikon joudut sieltä pois ottamaan,oli sitten kytkimessä tai painelaakerissa vika.
Risa painelaakeri nyt voi pitää ääntä ihan missä asennossa tahansa.
Luulen että siellä asetelmassa on jotain vikaa.
Jos siellä on ilmaa,niin kytkin on aivan löysä,saattaa siellä lähellä lattianrajaa vähän jäykistyä,riippuu ilman määrästä.
Risa painelaakeri nyt voi pitää ääntä ihan missä asennossa tahansa.
Luulen että siellä asetelmassa on jotain vikaa.
Jos siellä on ilmaa,niin kytkin on aivan löysä,saattaa siellä lähellä lattianrajaa vähän jäykistyä,riippuu ilman määrästä.
http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... hmode=1&vc[]=202137100&vc1=202&vc2=137&pc[]=106101104&pc[]=125103106&pc[]=120103103&pc[]=120101101&pc[]=103104101&pc[]=125101104&pc[]=125101100&pc1=125&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”