Eli tekniikka 1.9tdi afv
Haulla yritin etsiä mutta ei oikeen vastaavaa tapausta tullut vastaan.
Kukaan asennellu defan letkulämppäriä ja sisähaara sarjaa?
Eli onko kummoinen homma? Ilmeisesti "pohjapanssari" irroitettava ja asennettava sieltä? Missä mahtaa kyseiset vesiletkut sijaita?
Entä mistä läpivienti tulipellistä sisäpistokkeelle?
Kaikki hyödylliset vinkit otetaan mielellään vastaan.
Kuvat olis kova sana, jos joltain löytyis.
Kiitoksia etukäteen.
Defan letkulämm. ja sisähaara sarjan asennus? Passat 3bg
Valvoja: ffp jäsenet
Katso nyt hyvä ihminen www.defa.com kun siellä on mallikohtaiset kuvalliset ohjeet. Läpivientiin käytetään valmiina olevia kumeja.
Letkulämmitin tulee muistaakseni öljynjäähdyttäjälle menevään vesiputkeen. Aika ahdas paikka ja syvällä, mutta kyllä sen sinne kohtuudella saa jos ei ole leipälapion kokoiset kourat. Ohjeet tosiaan löytyy tuolta defan sivulta. Pohjapanssaria ei tarvi kuitenkaan irrottaa. Muistaakseni laitoin letkuihin puristimet niin ei valuneet nesteetkään pois. Eli aika vähällä räpimisellä onnistui.
Sisähaaralle löytyi reikä tuulilasin alla olevasta kaukalosta raitisilma suodattimen läheltä. Hansikaslokero pois paikoiltaan niin pääsee ottamaan vastaan sen piuhan pään. Älä kuitenkaan aukaise hansikaslokeron valoa kuten minä tein. Sitä ei saa enää toimimaan sen jälkeen. :D
Sisähaaralle löytyi reikä tuulilasin alla olevasta kaukalosta raitisilma suodattimen läheltä. Hansikaslokero pois paikoiltaan niin pääsee ottamaan vastaan sen piuhan pään. Älä kuitenkaan aukaise hansikaslokeron valoa kuten minä tein. Sitä ei saa enää toimimaan sen jälkeen. :D
Letkulämmitin tuli asennettua. Totta tosiaan, yläkautta asennus onnistui ja todennäköisesti alakautta ei olisi mitään edes päässyt tekemäänkään. Oli todellakin ahdasta ja vaikeaa, koska ei mahtunut kuin yhdellä kädellä työskentelemään. Ja aikaakin sai kulumaan noin 2.5 h. Tosin nopeemminkin olisi selvinnyt, jos olisi kaikki ollut tiedossa, että mitä pitää purkaa/tehdä ja missä järjestyksessä.
Vielä olisi sisähaaran johto ja keulalta tuleva johto asentamatta.
Matti M: Pistitkö tuon sisähaara johdon samasta läpiviennistä kuin ilmastoinnin putket menee, vai onko tuon raitisilma suodattimen takana erillinen läpivienti? Itse en ainakaan erillistä läpivientiä nähnyt.
Vielä olisi sisähaaran johto ja keulalta tuleva johto asentamatta.
Matti M: Pistitkö tuon sisähaara johdon samasta läpiviennistä kuin ilmastoinnin putket menee, vai onko tuon raitisilma suodattimen takana erillinen läpivienti? Itse en ainakaan erillistä läpivientiä nähnyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”