Passat 35I Et 15"
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 35I Et 15"
Voi olla että kyselen olemattomia, mutta pistäkää mulle siinä tapauksessa linkki, yritin kyllä etsiä mutten löytäny aiheeseen sopivaa tietoa... Eli minulla on Passat farkku 1,9TD -91 ja kyselen nyt että mikä ET on kohdallaan. Viime kesänä oli alla 195/65 R15 ET 35 ja raapi kaariin edessä ihan lahjakkaasti. Kun äkkiseltään tuntuis tuo ET aika miedolta, mutta mitä on muut mieltä, mitä on muilla alla ilman että tarviis tarvitsisi ruveta kaaria käsittelemään ja kuinka matalampi rengas mahtuu pyörimään tuolla ET:llä esim. 195/50 R15
Tulee muuten tuskasen ruma jos kiepasee 195/50/15 alle. Rumuutta voi lieventää noin 80mm madalluksella mutta sit ottaa jo aika moni muukin paikka kiinni jatkuvasti... Ja sit tietty mittarivirhe kasvaa. Se 195/50 taitaa olla 15" koossa halvin, mutta halvin ei tässä(kään) tapauksessa ola parhain.
15" pyörissä 195/60/15 on ulkonäöllisesti ja sopivuudeltaan paras. Ei raavi vakiokorkuisessa missään tilanteessa. Nyt mulla on 35mm madalluksen kaverina 185/65/15 talvinakit ja joskus pikkasen rouhasee. 16 ja 17 tuumasista on myös kokemuksia erilaisien alustojen kanssa, jos joku sellasia kaipailee. Ja nämähän on testattu/havaittu useammassa 35i-B sedan/farkku mallista. 15" vanteiden leveys pääasiassa 7" ja ET35.
15" pyörissä 195/60/15 on ulkonäöllisesti ja sopivuudeltaan paras. Ei raavi vakiokorkuisessa missään tilanteessa. Nyt mulla on 35mm madalluksen kaverina 185/65/15 talvinakit ja joskus pikkasen rouhasee. 16 ja 17 tuumasista on myös kokemuksia erilaisien alustojen kanssa, jos joku sellasia kaipailee. Ja nämähän on testattu/havaittu useammassa 35i-B sedan/farkku mallista. 15" vanteiden leveys pääasiassa 7" ja ET35.
Takavanteessa saisikin olla about 10 mm pienempi ET, niin rengas istuisi fiksummin. Jos etu ja taka ET on sama, niin takanassut jää vammasesti sisälle verrattuna etupyöriin. nimim. "kun olisi vanteita ostaessa tiennyt......."
195/65/15 kynsii silloin tällöin mullakin orkkisalupallojen kanssa, mutta vaan muutaman kerran talvessaan. Tuon 195/60/15 profiilin kumit pitäisi hankkia seuraavaksi, ei vaan ole vielä raskinut kun auton mukana tuli ihan uudet talvirenkaat tuota vähän reilua kokoa.
205/40/17 on ainakin normikorkuisessa autossa todella paljon liian pienen näköinen. Nyt pitäisi vaihtaa alle 215/45/17, joita koeajoinkin jo valmiiksi, ei kynsinyt ollenkaan. Eibachin jousisatsinkin jo ostin, mutta taitaa vanhuus tulla kun ei enää halutakaan autoa tiputtaa yhtään, ei jaksa enää varoa kaikkia kuoppia ja möykkyjä tiessä.
195/65/15 kynsii silloin tällöin mullakin orkkisalupallojen kanssa, mutta vaan muutaman kerran talvessaan. Tuon 195/60/15 profiilin kumit pitäisi hankkia seuraavaksi, ei vaan ole vielä raskinut kun auton mukana tuli ihan uudet talvirenkaat tuota vähän reilua kokoa.
205/40/17 on ainakin normikorkuisessa autossa todella paljon liian pienen näköinen. Nyt pitäisi vaihtaa alle 215/45/17, joita koeajoinkin jo valmiiksi, ei kynsinyt ollenkaan. Eibachin jousisatsinkin jo ostin, mutta taitaa vanhuus tulla kun ei enää halutakaan autoa tiputtaa yhtään, ei jaksa enää varoa kaikkia kuoppia ja möykkyjä tiessä.
Nii se on ihan vakio homma että takana on pienempi raideleveys joten fillarit jää sisemmälle. Liittynee auton hallittavuuteen...
Mut asijaan: mun eibach-lintotetussa sedanissa oli 215/45/17 ja etukaaret otti kyytiä satunnaisesti. Olihan se aika passelin näkönen, mutta sopivuus ei ihan täydellistä. Edellisestä farkusta jäi 7,5x16 ET35 pyörät jemmaan ja ne löytää tiensä alle enskesäks. Kumit on aika julmat, olikohan 205/55/16. Nuo otti pari kertaa mökkitiellä edestä kiinni vakiokorkuisessa autossa, eli todennäkösesti tuossa maltillisesti madalletussa on odotettavissa enempi rouhintaa...
Edessä on sisäloksut vähän hankalasti, eli ei paljon kaarien mankelointi auta. 7" ET35vanne eteen ois justiin hyvä ja taakse leveämpi ja tarvittaessa pienemmällä ET:llä. Jos niiku täysin ulkonäön mukaan ajattelis.
Broidilla oli edessä 7x15 ja takana 8x15 omassa fakelift pasuunassaan. Edessä tais olla ET35 ja olikohan takana ET15, en oo ihan varma. 195/50 edessä ja takana 205/60. Madallusta edessä ainaki 80mm ja takana noin 50mm. Tokihan se näytti hyvältä. Ajettavuus ja käytettävyys sitten olikin ihan surkeaa, kun alustan osat viistää maata jatkuvasti jne
Mut asijaan: mun eibach-lintotetussa sedanissa oli 215/45/17 ja etukaaret otti kyytiä satunnaisesti. Olihan se aika passelin näkönen, mutta sopivuus ei ihan täydellistä. Edellisestä farkusta jäi 7,5x16 ET35 pyörät jemmaan ja ne löytää tiensä alle enskesäks. Kumit on aika julmat, olikohan 205/55/16. Nuo otti pari kertaa mökkitiellä edestä kiinni vakiokorkuisessa autossa, eli todennäkösesti tuossa maltillisesti madalletussa on odotettavissa enempi rouhintaa...
Edessä on sisäloksut vähän hankalasti, eli ei paljon kaarien mankelointi auta. 7" ET35vanne eteen ois justiin hyvä ja taakse leveämpi ja tarvittaessa pienemmällä ET:llä. Jos niiku täysin ulkonäön mukaan ajattelis.
Broidilla oli edessä 7x15 ja takana 8x15 omassa fakelift pasuunassaan. Edessä tais olla ET35 ja olikohan takana ET15, en oo ihan varma. 195/50 edessä ja takana 205/60. Madallusta edessä ainaki 80mm ja takana noin 50mm. Tokihan se näytti hyvältä. Ajettavuus ja käytettävyys sitten olikin ihan surkeaa, kun alustan osat viistää maata jatkuvasti jne
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa