Millä maali pois maalatuista korin muoviosista?
Valvoja: ffp jäsenet
Millä maali pois maalatuista korin muoviosista?
Kyseessä on vanhemman vw:n röpelöiset muovikaaret ja puskurit, jotka on menty maalaamaan siloittelematta korinväriseksi. Tarkoitus olisi 'entisöidä' mustiksi, ainakin aluksi.
Muovista on tullut irroiteltua maalia jarrunesteellä yms. aineilla? Lälhinnä pienistä osista ja silloin osat ovat lilluneet nesteessä jonkin aikaa.
Onko jotain muuta 'helppoa' keinoa? Menisi niin paljon jarrunestettä, että saisi nuo sinne kellumaan.. Vai riittäisiköhän vaan sively pensselillä?
Muovista on tullut irroiteltua maalia jarrunesteellä yms. aineilla? Lälhinnä pienistä osista ja silloin osat ovat lilluneet nesteessä jonkin aikaa.
Onko jotain muuta 'helppoa' keinoa? Menisi niin paljon jarrunestettä, että saisi nuo sinne kellumaan.. Vai riittäisiköhän vaan sively pensselillä?
Rätti ja asetonia tai ksyleeniä, ensin rätillä kastelee sopivan alueen ja sitte hinkkaa, kyllä se siitä lähtee ellei oo kunnon maalaamossa käyty maalauttamassa ja kunnon lakkakerros päällä, sitte kestääki vähän kauemmin.
Pintaa voi koittaa rikkoa hiomapaperilla ja sen jälkeen asetonia, niin oon ite omia maalejani poistellu.
Pintaa voi koittaa rikkoa hiomapaperilla ja sen jälkeen asetonia, niin oon ite omia maalejani poistellu.
Painepesuria jo kokeilin, joko väsynyt halpa pesuri, mutta hyvin huonosti sai lähtemään. Jarrunesteelle ei löytynyt sopivaa liuostusastiaa, joten kokeilin aluksi vain pensselillä siihen päälle, että jos olisi niin hyvä säkä että liukenis nopeasti, ei ollut.
Yllättävän hyvin ne on siihen saatu, röpelöpintaan. Kun aikaa on paremmin, niin kokeilut/toteutus jatkuu.
Yllättävän hyvin ne on siihen saatu, röpelöpintaan. Kun aikaa on paremmin, niin kokeilut/toteutus jatkuu.
Nitromors toimi kokeilluista (ksyleeni, jarrunesta, painepesuri) parhaiten, mutta niin tiukassa on, että ei des sillä meinaa suostua lähtemään kaikki pienet maalinypykät röpelöstä pinnasta. Muovi ei näytä ottaneen mitenkään nokkiinsa nitrosta, jos harmaantumista ei lasketa, mikä lähtee kuumailmapuhaltimella (siis pitäisi lähteä).
Painepesurilla kokeiltiin sellaisia paineita, että meinasi alkaa syömään muoviakin jo.
Painepesurilla kokeiltiin sellaisia paineita, että meinasi alkaa syömään muoviakin jo.
ihan on rautakauppa tavaraa.saa myös muualta,itse olen ostanut esim tarjoustalosta.maksaa noin 10 euroa se isompi leka.ainakin mulla on toiminu hyvin aina kun on tarvinnu maalia tai lakkaa poistaa.purkin kyljessä on pätevät ohjeet mitä noudattamalla aine futaa hyvin.purkki on semmonen mitäänsanomattoman näkönen valkonen missä on sinistä tekstiä.
Ja kappaletta kannattaa tarkkailla,koska itse olen saanut muovin lötkistymään sillä..
Ja kappaletta kannattaa tarkkailla,koska itse olen saanut muovin lötkistymään sillä..
Sitkeässä on, koska ei myöskään tuo Rakennuskemian maalipoistoaine toiminut yhtään sen paremmin kuin Nitromors viimeisiin maalipilkkuihin joita pieninä 'pilvinä' on jäänyt nyppylöiden sekaan. Muovi ei näytä harmaantumista lukuunottamatta kärsivän pitkistäkään käsittelyajoista. Ja aiheutettu harmaantuminen korjaantui kuumailmapuhaltimella. Apuna maalinkaapimisessa on käytetty karkeaa kynsiharjaa, lyhyet ja jäykät harjakset, joka on toiminut varsin hyvin lukuunottamatta näitä edelleen kiinnipysyviä kohtia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”