Golf V mataluus..
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V mataluus..
Tuli sitten hankittua Glof V 2.0tdi sportline ja se on ärsyttävän matala jo vakiona. Kaikki nyrkin kokoisetkin lumi/jää klimpit hakkaavat pohjaa normaali maantie ajossa.. Auto on kuitenkin jotenkin löysä ja mieli tekis jäykentää kautta madaltaa, mutta sitten se toimii jo lumiaurana... Tuntuu kuin auto olisi nyt samalla korkeudella kuin 40mm madallettu Passat 3B...
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Voisiko autossa olla tehtaan "sportti" alusta? Rekisteri otteessa ei ainakaan näy merkintöjä moisesta...
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Voisiko autossa olla tehtaan "sportti" alusta? Rekisteri otteessa ei ainakaan näy merkintöjä moisesta...
-
- -
- Viesti:
Neloskoppainenkin on melko matala jo vakiona. Tai no kaaren ja renkaan väliin menee vaikka pää, mutta öljypohja ja apurunko kulkee melko matalalla.
Äiteen borassa vakio alustalla oli öljypohja ja apurunko alempana kuin mulla 45mm madalletussa focuksessa. Eli ei oikein ole madallus ystävällisiä nuo uudet volkkarit. :(
Äiteen borassa vakio alustalla oli öljypohja ja apurunko alempana kuin mulla 45mm madalletussa focuksessa. Eli ei oikein ole madallus ystävällisiä nuo uudet volkkarit. :(
hassua kun voi hyvin lukea juttuja missä on kyseessä vastaava auto ja toiset valittaa, että ei saa tarpeeksi tonttiin ja toiset että hinkkaa vakiona kiinni joka paikkaan.. kaipa se on sitten ajotyylistä kiinni.
itsellä on nelosgolffia madallettu n. 55mm ja ajan sitä päivittäin, joka päivä tallista ulos isojen kynnysten yli, joka päivä hidastetöyssyjen yli ja harvoin ottaa kiinni. jos ottaa niin renkaat kaareen mutta nyt talvella ei ole sitäkään ongelmaa. kesällä romuista mökkitietä edestakaisin, myös 4 henkeä kyydissä testattu eikä se sen vaikeampaa ollut. enkä myöskään aja ylivarovaisesti vaan tarpeeksi varovaisesti.
itsellä on nelosgolffia madallettu n. 55mm ja ajan sitä päivittäin, joka päivä tallista ulos isojen kynnysten yli, joka päivä hidastetöyssyjen yli ja harvoin ottaa kiinni. jos ottaa niin renkaat kaareen mutta nyt talvella ei ole sitäkään ongelmaa. kesällä romuista mökkitietä edestakaisin, myös 4 henkeä kyydissä testattu eikä se sen vaikeampaa ollut. enkä myöskään aja ylivarovaisesti vaan tarpeeksi varovaisesti.
No se nyt on niin mieltymyksistä kiinni. Touaregin omistajat valittaa mataluutta jos maavaraa on alle 20 cm, ja Jokilan Ramilla on liian korkee auto jos öljypohja ei ota motarin urissa kiinni asfalttiin. Kaikki on niin suhteellista.
Mä ainakin nautin paikasta A paikkaan B siirtymisestä ilman monttujen, röykkyjen ja lumipaakkujen kiertelyä, mutta harraste-elvistely on aivan toinen juttu.
Mä ainakin nautin paikasta A paikkaan B siirtymisestä ilman monttujen, röykkyjen ja lumipaakkujen kiertelyä, mutta harraste-elvistely on aivan toinen juttu.
-
- -
Paitsi sitten, kun siellä lumen seassa on sopiva jääköntti niin muovi sanoo: "soronoo!"
eikös tuo nyt ole ihan perinteistä nykypäivänä uudes autos.. peugeotin 307:an pohjapanssari oli 2 talven jälkeen täynnä peltiä ja popniittiä, eihän se vituta mutta kyllähän se vähä kyrsii..
saa ny nähdä kuinka toi golfin V sportline menettää muotonsa pohjasta käsin, ainakin ensimmäinen talvi meni kivuttomasti ilman mitään vaurioita. ja kyllä tulee ajeltua hidasteita ja kaikenmaailman lumiesteitä päivittäin, välise kolisee pohjassa ja tuntuu et pian joku sieltä tulee kattomaankin sisälle mutta sellasta se on, mitäs on autoksi ruvennu.
Se on vaan muovia ja se on tehty korjattavaksi! :)
-
- -
Autona Golf V 2.0 TDI Sportline ja alustana Eibach Sportsystem eli Sportlinesta tippui mittausten mukaan 35 mm...ei voi muuta kuin kehua alkuperäiseen nähden :) Arkiajot sujuu ongelmitta, ainoastaan talvella varsinki rekoista pudonneet "möhkäleet" kolisevat pohjassa aina sillointällöin... Mutta tähän asti ilman vaurioita!
Mutta niinkuin moni jo edellä sanoi...joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä....
Mutta niinkuin moni jo edellä sanoi...joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä....
Ennemminkin vaihdettavaksi :)Se on vaan muovia ja se on tehty korjattavaksi! :)
Ihme hommaa, yhtään ei tehtaalla mietitä että osa autoista saattaa joskus nähdä luntakin talvella...
Edit: Kun aura-auto tai tiekarhu jättää vallin sivutien tiehaaraan, ei tahdo kakkoskopankaan maavara riittää. Pohja vaan liukuu penkaa pitkin, tuollaisia tilanteita eteen tulee joka talvi.
Hei,
olen kesän alkupuolella tekemässä kauppoja Golfista ja nimenomaan tuosta Sportline varusteisesta, mutta nyt rupesi epäilyttään.
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta 20 mm korkeammasta ja jäykemmästä jousituksesta, johon kuuluu moottoritilan alasuoja? Onko se muuta kuin muovi? Liikkeessä olivat kaikki Comfort varusteilla, niin en päässyt tarkistamaan tuota korotettua tai sportlinea.
olen kesän alkupuolella tekemässä kauppoja Golfista ja nimenomaan tuosta Sportline varusteisesta, mutta nyt rupesi epäilyttään.
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta 20 mm korkeammasta ja jäykemmästä jousituksesta, johon kuuluu moottoritilan alasuoja? Onko se muuta kuin muovi? Liikkeessä olivat kaikki Comfort varusteilla, niin en päässyt tarkistamaan tuota korotettua tai sportlinea.
Sportlinen napakammat penkit(hankala saada jälkikäteen) ja pienet kosmeettiset viilaukset miellyttäisi kyllä silmää. Toisaalta 20 mm voisi kuvitella olevan niin pieni korotus, ettei sitä huomaa ilman vertailukohtaa? Vai menikö se silleen, että nuo korkeudet on -15/vakio/+20 (siis sportline/vakio/korotettu).
Tuossa minun saamassa hinnastossa myydään muuten urheilullista alustaa (-15 mm, jäykempi jousitus ja iskunvaimennus) lisähintaan. Lisäksi löytyy maininta "sportline/gti vakio"
Kai siihen Gti:ssä löytyy muutakin? Jämäkämmät kallistuksenvakaajat?
Tuossa minun saamassa hinnastossa myydään muuten urheilullista alustaa (-15 mm, jäykempi jousitus ja iskunvaimennus) lisähintaan. Lisäksi löytyy maininta "sportline/gti vakio"
Kai siihen Gti:ssä löytyy muutakin? Jämäkämmät kallistuksenvakaajat?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”