Nopeista kitkoista?
Valvoja: ffp jäsenet
Nopeista kitkoista?
Kattelin tuolta rengas on-linestä kitkakumeja, niin sieltä ei löydy näitä Q tai R luokan renkaita.. Nokian WR:ää ja blizzak lm:ää löytyy 205/55 16 koossa ja nämähän ovat tuosta H:sta ylöspäin..
Tekeekö noilla mitään suomen olosuhteissa?
Tekeekö noilla mitään suomen olosuhteissa?
Kyllä periaatteessa H-luokan renkaalla vielä pärjää Suomen oloissa, kunhan ottaa huomioon että pito ei varsinkaan kovilla pakkasilla ole maan mainio (kumi kovettuu liikaa). Lisäksi kolmantena talvena ei todennäköisesti pidä enää yhtään mitään koska on kovettunut, vaikka olisi pintaa.
Menet nyt ostamaan talvirenkaat niin saat ne liikkeesta varmaan vielä halvemmalla, jos muuten ei ole suhteita. Tällähetkellä on helppo tingata.
Menet nyt ostamaan talvirenkaat niin saat ne liikkeesta varmaan vielä halvemmalla, jos muuten ei ole suhteita. Tällähetkellä on helppo tingata.
Yhden talven saksankitkoilla olen ajanut, ei ainakaan itsellä ollut mitään ongelmaa. Ajaisin toisenkin talven jos uudet/uudehkot hyvät saksankitkat saisin.
Uutena en kyllä täyteen hintaan ostaisi. En jaksa katsoa, kun kommarilla surffaan, mutta veikkaan ettei noita rengasonlinestakaan ilmaiseksi saa. Eli se oikea hintaero esim. Nokian rsi vs. Saksankitka ei enää iso olekaan. Ja esim nokian rsi pitää jo hurjan hyvin.
Uutena en kyllä täyteen hintaan ostaisi. En jaksa katsoa, kun kommarilla surffaan, mutta veikkaan ettei noita rengasonlinestakaan ilmaiseksi saa. Eli se oikea hintaero esim. Nokian rsi vs. Saksankitka ei enää iso olekaan. Ja esim nokian rsi pitää jo hurjan hyvin.
Nokian WR:llä ja vastaavilla ei oo mun mielestä mitään tekemistä talvirenkaan kanssa. Ero esim Nokian Rsi:hin on huomattava! WR:t on niin kovat että ovat aika lähellä kesärengasta ja saa tosiaa ajella kieli keskellä suuta ja jarrutella suhteettoman aikasin pysähdyksiä varten. Entäs jos pitäsi pysähtyä nopeammin? En ymmärrä miten joku ajaa sellasilla suomessa.
Mun mielestä 200e ei ole iso raha, jos vaihtoehtona on ostaa ns. omaan käyttötarpeeseen sopimattomat renkaat.
Tosin väittäisin että 500e saat uudet nokian RSi:tkin 16" kun vaan vähän soittelet rengaskauppoihin. Q:sta en tiedä, joskus näkee / kuulee noitakin uutena saavan, en jaksaisi uskoa että olii pari vuotta vanhaa varastoa? Ne Q:tkin on hyvät renkaat.
Toinen vaihtoehto on katsella käytettyjä, joskus aina joku haluaa luopua renkaistaan vannekoon muutoksen vuoksi. Nyt kesällä on vielä hyvää aikaa sitäkin kyselyä tehdä. En ainakaan mä jättäisi ostamatta käytettyjä, osin tietyin ehdoin. (EI mitään wanhoja paskoja, vaan max pari vuotiaita, siististi ajettuja.. ja ehdottomasti itse noutaen että näkee renkaat livenä, ellei kauppakumppani ole tuttu tms.) - Ihmisillä kun usein melko eriävät ajatukset renkaan kunnosta..
edit: Mikäs misukoissa? Itse monesti meinannut vaihtaa misukkaan.. testeissä pärjänneet hyvin nekin, ja ainakin rengaskauppias monesti kehunut niitä paremmaksi esim. tukevuuden osalta, eikä pitäisi olla niin julmetun pehmeä kuin nokian kitkat.
Tosin väittäisin että 500e saat uudet nokian RSi:tkin 16" kun vaan vähän soittelet rengaskauppoihin. Q:sta en tiedä, joskus näkee / kuulee noitakin uutena saavan, en jaksaisi uskoa että olii pari vuotta vanhaa varastoa? Ne Q:tkin on hyvät renkaat.
Toinen vaihtoehto on katsella käytettyjä, joskus aina joku haluaa luopua renkaistaan vannekoon muutoksen vuoksi. Nyt kesällä on vielä hyvää aikaa sitäkin kyselyä tehdä. En ainakaan mä jättäisi ostamatta käytettyjä, osin tietyin ehdoin. (EI mitään wanhoja paskoja, vaan max pari vuotiaita, siististi ajettuja.. ja ehdottomasti itse noutaen että näkee renkaat livenä, ellei kauppakumppani ole tuttu tms.) - Ihmisillä kun usein melko eriävät ajatukset renkaan kunnosta..
edit: Mikäs misukoissa? Itse monesti meinannut vaihtaa misukkaan.. testeissä pärjänneet hyvin nekin, ja ainakin rengaskauppias monesti kehunut niitä paremmaksi esim. tukevuuden osalta, eikä pitäisi olla niin julmetun pehmeä kuin nokian kitkat.
Sorry, jos meni jeesusteluksi. Ainakin oma pointti oli että varmasti pärjää saksankitkalla suomessa. Mutta satuin nyt vain kyseenalaistamaan tuon järkevyyden noin pienen säästön vuoksi.
Ei mulla ainakaan ollut hiukkaakaan ongelmia kun alla oli saksankitkat. Voisin mä vieläkin saksankitkoilla ajaa jos vaikka saisin uudet laaturenkaat satasella, mutten enää ostaisi jos ne maksaisi 300e ja RSi:t saisi 500e.
Ei mulla ainakaan ollut hiukkaakaan ongelmia kun alla oli saksankitkat. Voisin mä vieläkin saksankitkoilla ajaa jos vaikka saisin uudet laaturenkaat satasella, mutten enää ostaisi jos ne maksaisi 300e ja RSi:t saisi 500e.
Saksankitka on vähän turha yleistys, mitä suurempi nopeusluokka -> kovempi kumiseos ja vähemmän lamellia. Eli tuollaisella 210km/h nopeusluokalla (H) vielä oman kokemuksen mukaan tulee toimeen, kunhan ennakoi ja on tosiaan uudet. 4vuotta vanhoilla 270km/h nopeusluokan (W) "talvikumeilla" oma ässä oli vähemmän hauska ajettava, ainoa talviominaisuuksia puolesta puhuja oli tosiaan m+s merkintä renkaan kyljessä.
Kylläpä alkoi varhain kitkarengaskeskustelu...
Muutamissa käyttämissäni renkaissa on ollut M+S merkintä kyljessä -ero kesärenkaisiin on talvioloissa varsin merkittävä, mutta vielä suurempi ero on tuollaisten kitkojen ero "oikeisiin" kitkarenkaisiin. Q-luokan kitka on kyllä niin pehmeää seosta, että plussakelillä sillä ei paljoa kannata ajella.
Saksassa luonnollisesti pitää olla nopeusluokkaa lisää talvellakin, suomessa riittää 100 km/h.
Muutamissa käyttämissäni renkaissa on ollut M+S merkintä kyljessä -ero kesärenkaisiin on talvioloissa varsin merkittävä, mutta vielä suurempi ero on tuollaisten kitkojen ero "oikeisiin" kitkarenkaisiin. Q-luokan kitka on kyllä niin pehmeää seosta, että plussakelillä sillä ei paljoa kannata ajella.
Saksassa luonnollisesti pitää olla nopeusluokkaa lisää talvellakin, suomessa riittää 100 km/h.
Riippuu vähän pinnasta, rengas tukevoituu loppua kohti kun lamellia häviää. Yhden satsin olen kesällä ajellut loppuun, nyt kun pintaa on jälkellä 2mm niin alkavat hiljalleen olemaan passelit kesäkäyttöön :)Q-luokan kitka on kyllä niin pehmeää seosta, että plussakelillä sillä ei paljoa kannata ajella
Ja tosiaan oikeaan talvikäyttöön en kyllä yhtään Nokian Q:ta tai RSi:tä huonompaa rengasta ottaisi, noillakin on joskus aika liukasta ääritilanteissa.
On työn puolesta tullut ajeltua jos jollakin kitkakumilla.
Jos renkaita ei saa ilmaiseksi niin kannattaa kyllä satsata kunnon talvirenkaisiin eli Q/R luokkaan. Toki T nopusluokkalaisakin on ihan kohtuullisia.
Itselläni on nyt alla yksi parhaista H renkaista ja sillä tulee toimeen mutta varrattuna suomalaisiin kitkoihin se on surkea.
V talvirenkaat ovat ihan hyviä - märällä asfaltilla. Lumelle tai jäälle niillä ei ole asiaa. Koska niitä sattuu olemaan satsi niin faija ajaa niillä nyt kesän ja siihen sopivat ihan hyvin. Talveksi vaihdetaan sitten talvirenkaat.....
Jos renkaita ei saa ilmaiseksi niin kannattaa kyllä satsata kunnon talvirenkaisiin eli Q/R luokkaan. Toki T nopusluokkalaisakin on ihan kohtuullisia.
Itselläni on nyt alla yksi parhaista H renkaista ja sillä tulee toimeen mutta varrattuna suomalaisiin kitkoihin se on surkea.
V talvirenkaat ovat ihan hyviä - märällä asfaltilla. Lumelle tai jäälle niillä ei ole asiaa. Koska niitä sattuu olemaan satsi niin faija ajaa niillä nyt kesän ja siihen sopivat ihan hyvin. Talveksi vaihdetaan sitten talvirenkaat.....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa