auton korimallimuutos?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
auton korimallimuutos?
elikkä onkohan lakipykälien mukaan laillista muuttaa 1991 vuosimallin auton korimallia 4d sedanista farmarimalliksi, eikä muutettavaa autoa ole koskaan tehty alkuperäisenä farmarina. tuli vaan mieleen kun tässä kotimaisessa tuuninki lehdessä oli juttua siitä sopatusta astrasta ja vielä katsastettukkin kaikki katon muutokset siinä. tämän seudun katsastuskonttorit tuntuu olevan täynnä kimi räikkösii kun ei muuta osaa sanoo ku "emmä tiiä" kun yrittänyt käydä asian laillisuutta kysymässä. elikkä nyt jos löytyisi joku joka osaisi/viitsisi auttaa ja kaivaa jonkun sortin faktaa siitä saako tuollaista tehdä. jokatapauksessa ainakin yksi harjoituskappale tehdään tuollaisia vw jetta II variantteja.
AKElta sitä kai joutuu kysellä jos on noin ammattitaidottomia katsureita :D (terveiset kaikille katsureille, meilläpäin on sellasia jotka tietää asioista ja jos ei tiedä, ottavat selvää)
Luulisin että eivät helpolla sedanista anna tehdä farmaria, siis jos se on ihan täysin sedan. Mutta jos ois niinku esim. Saab 9000i M89, combicoupe, 5-ovinen malli, niin takapenkki pois ja farmariks sais leimattua, ainakin helpommalla, sitten taas samaa ikäluokkaa oleva Saab 9000 CD onkin ongelmallinen koska onkin sedan. Mutuilua, mutta kannattaa ennemminki joku 3- tai 5-ovinen monikäyttömalli ottaa mistä farmarin tekee. On helpompi lastata kun takaluukku aukeaa ylös kunnolla.
Jos taas sedaniin tehdään jatkettua kattoa yms ja sellanen oikean farmarin näkönen, niin AKElta joutuu hakea muutoslupaa ja kertoa tarkat suunnitelmat yms, sekään ei ilmaista ole vaan maksaa pelkkä päätös mukavasti, päätöksestä joutuu maksaa vaikka kielteinen tulisi.
Luulisin että eivät helpolla sedanista anna tehdä farmaria, siis jos se on ihan täysin sedan. Mutta jos ois niinku esim. Saab 9000i M89, combicoupe, 5-ovinen malli, niin takapenkki pois ja farmariks sais leimattua, ainakin helpommalla, sitten taas samaa ikäluokkaa oleva Saab 9000 CD onkin ongelmallinen koska onkin sedan. Mutuilua, mutta kannattaa ennemminki joku 3- tai 5-ovinen monikäyttömalli ottaa mistä farmarin tekee. On helpompi lastata kun takaluukku aukeaa ylös kunnolla.
Jos taas sedaniin tehdään jatkettua kattoa yms ja sellanen oikean farmarin näkönen, niin AKElta joutuu hakea muutoslupaa ja kertoa tarkat suunnitelmat yms, sekään ei ilmaista ole vaan maksaa pelkkä päätös mukavasti, päätöksestä joutuu maksaa vaikka kielteinen tulisi.
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
eli nyt ei siis olla tekemässä mitään takapenkit pois juttuja vaan ollaan rakentamassa nimenomaan vw jetta II 4d malliin golf II perää, jolloin siitä tulisi aikalailla farmarin näköinenkin. mitkään combicoupesaabit tai muutkaan merkit eivät tule kuuloonkaan vaan merkki ja malli on tuo. eipä tuossa lehdessä mainittu ainakaan jossa juttu oli tästä sopatusta astrasta, että olisi haettu mitään poikkeuslupia ja näkeehän näitä kaikenlaisia laitteita tuolla liikenteessäkin, näyttelyistä puhumattakaan jossa on jonkin toisen auton etu- ja takavalot, itsetehtyjä lambo-ovia ym.ym. ja mitä kaikkee niihin nyt muutetaankaan.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... keusluvat/ tuolla on vähän infoa, tuollanen peltien lisääminen vaatii poikkeusluvan hakemisen AKElta, voi mennä useampikin vuosi ennenkuin päätös tulee, ja kun hakemuksen lähettää ja mukaan laittaa piirustukset yms niin mahdollisimman tarkat ja myös lujuuslaskelmat kaikille uusille osille mitä tehdään ja näin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa