Tuulenohjain Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
Tuulenohjain Golf IV
Terve!
Mistäs pitäis lähtee etsimään kyseisen kuvan mukaista tuulenohjainta golffiin? Ihan helposti itse en ainakaan löytänyt :/
Ja turha spekuloida tuon hyödystä ulkonäöstä yms. edellisessä golffissa oli samanlainen, ja itse hyväksi todettu :)
Kuva lipasta
Mistäs pitäis lähtee etsimään kyseisen kuvan mukaista tuulenohjainta golffiin? Ihan helposti itse en ainakaan löytänyt :/
Ja turha spekuloida tuon hyödystä ulkonäöstä yms. edellisessä golffissa oli samanlainen, ja itse hyväksi todettu :)
Kuva lipasta
millä se sen estää, jos on oikeasti niin paha keli että kakkaa lentää joka suunnasta niin eikö se likaannu kuitenkin..? ja jos on tosiaan paha keli niin koko auto on jokatapauksessa scheissen peitossa, tarvii se kumminkin pestä ja takaikkunasta näkee ulos pyyhkijän avulla.
sori nyt meni vähän ton spekuloinnin puolelle mutta en vain ymmärrä tota härpäkettä ja onhan se ihan älyttömän hölmön näköinen :D
tossa muute joku myy moista: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=51828
sori nyt meni vähän ton spekuloinnin puolelle mutta en vain ymmärrä tota härpäkettä ja onhan se ihan älyttömän hölmön näköinen :D
tossa muute joku myy moista: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=51828
kai se siihen perustuu että tuottaa ilmavirtaa tuohon takalasille jolloin esim kesällä pöly ei tartu takalasiin NIIIN pahasti. eihän tuo mikään täydellinen ratkaisu ole mutta auttaa pitämään sen edes jotenkin läpinähtävänä (niin ja jotkut asuvat maaseudulla missä ei tarvitse kuin ~5km ajaa että variantin/hb:n takalasi on täynnä pölyä eikä näe mitään läpi jos aurionko hiemankin valaisee siihen.)
Esimerkiksi tälläisellä passelilla pakkasella se vähentää huomattavasti tuota lumen kerääntymistä takalasille (lumen seassa usein myös paljon hiekkaa...) Toisaalta pahimmilla paskakeleilläkään ei se takalasi todellakaan paskaannu niin pahasti, koska se ohjaa katolta sitä ilmaa takalasille, eikä sitä auton alta nousevaa pikkuisen kosteampaa tavaraa. Ainoa miinus tuossa oli, että siitä puuttui seuraava varoitus: EI käytettäväksi yli 150km/h nopeuksiin! Tämä tuli kyllä selväksi jossain vaiheessa, mutta oppirahat on aina maksettava. Uusissa taitaa tuo varoitus olla jo muodossa: maksimi nopeus 120km/h.
t-power:illa ei ole näköjään moista ollut, kun noin "asijantuntevasti" aiheesta puhuu. On oikeasti huomattavasti parempi ko. tuotteet.
ps. IV-kolopallossa moinen oli, joten pientä näppi tuntumaa aiheesta on. Tottakai tuossakin asennuksen voi "ammattimies" ryssiä ja se ei toimi (madallus ei kannata ihan joka paikassa).
ps. IV-kolopallossa moinen oli, joten pientä näppi tuntumaa aiheesta on. Tottakai tuossakin asennuksen voi "ammattimies" ryssiä ja se ei toimi (madallus ei kannata ihan joka paikassa).
Mulla on tollasesta Veprosta kokemusta IV-koppasessa farkussa. Kyllä siitä hyötyä on, pysyy takalasi paremmin puhtaana. Lärpäke sai lähteä kun kontin luukku maalattiin, ei sitä raaskinut enää ruuvata kiinni, kiinnityssysteemi kun on niinkin fiksu, että ruuvit kiristetään maalipintaa vasten, kivat jäljet tulee.
kiinnityssysteemi kun on niinkin fiksu, että ruuvit kiristetään maalipintaa vasten
Ainakin omassa kiinnitys systeemi tuli sinne "saumaan" eli ei sitä nyt ihan suoraan päin maali pintaa ruuvattu.
Ostin auton elokuun lopulla ja joskus lokakuussa tuo paikalleen tuli laitettua. Sitä ennen kaikki pöly nousi lasiin ja siittä ei nähnyt mihinkään. Itse ainakin havaitsin helvetin hyväksi tuotteeksi (ajan 99% pelkästään matka-ajoa, eli ehka vauhdilla on jonkin verran osuutta asiaan) ja takalasi ei likastu oikeastaan olleenkaan (aivan sama millainen keli, auto voipi olla muuten paskainen mutta takalasi kirkas:) ). Itseasissa likaa alkaa keräänrymään vasta sen takaluukun "kuormaustason" alapuolle, eli takaluukku pysyy kokonaan puhtaana. "Sika" vesisateella (ilmeisesti tuuli vaikuttaa) ainoastaan vastaan tulevat rekat heittävät kuraa kuskin puoleiseen lasin alakulmaan (about 10cm x 15cm alue likastuu). Autokin on vielä musta niin ei edes erotu mitenkään törkeästi koko lärpätin.
Tosin asennus oli mukavaa puuhaa kun pojat olivat jättäneet ½ kierrosta kierrettä tekemättä niihin rautoihin:). Kiva kun ruuveja kiristeli pikkuhiljaa ja sitten yhtäkkiä kuului *nirsk* ja puri sitten "hieman" piukkaan kiinni:). Takaisinpäin ei sitten ruuvi pyörinytkään ja rautaa ei saanut pujotettua enään pois takaluukusta. Lukkotongeilla kuusiokolosta kiinni niin eikös se "perkeleen kiinalainen halpis paska" ruuvinkanta pyörähtänyt täysi pyöreäksi. Oli pieni taiteileminen että saipi porattua sen ruuvin irti siten että siittä raudasta ei mennyt mennyt jengat (haluttiin asennus loppuun samana päivänä) kun työkaluina oli käytössä tyyliin hohtimet ja jakari:). Kaverin autoon laitettiin samalla kertaa niin aikaa kului ekaan 3h ja toiseen 15 min, kun ymmärsi heti kierretapilla käydä kaikki jengat läpi.
Omaan kolmosfarkkuun laitoin tuon lipan ja eihän se tuning -tavaraa ole mutta tarpeellinen kylläkin. Aiemmin tuota ei omassa ole ollut (takalasi aivan naarmuilla) ja ennen tuota lippaa takapää oli aina kuivallakin kelillä aivan pölyssäkin mutta nyt jää lasin keskelle alue josta näkee taakse paskasellakin kelillä. Kiinnityslirpakkeet on alunperin aivan hanurista ja omaan liimasin ne takaluukkuun koriliimalla ja ainakin nyt vuoden päivät on pysynyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa