Tuulenohjain Golf IV

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

avr
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.3.2005 12:00
Viesti:

Tuulenohjain Golf IV

ViestiKirjoittaja avr » 17.1.2006 18:05

Terve!

Mistäs pitäis lähtee etsimään kyseisen kuvan mukaista tuulenohjainta golffiin? Ihan helposti itse en ainakaan löytänyt :/

Ja turha spekuloida tuon hyödystä ulkonäöstä yms. edellisessä golffissa oli samanlainen, ja itse hyväksi todettu :)

Kuva lipasta

Mrk
-
Viestit: 283
Liittynyt: 23.7.2003 14:34

ViestiKirjoittaja Mrk » 17.1.2006 18:10

Ihan merkkiliikkeissä noita Vepron lärpättimiä on myyty.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 17.1.2006 19:22

mitä tuollainen oikeastaan tekee? aina ihmetellyt..

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 17.1.2006 19:44

Se estää takalasin likaantumisen. Ihme tuote vrt. Lappeen ranta.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 17.1.2006 19:55

Jos joku tarvii tuollaista vepron lärpäkettä kolmos koriseen niin multa löytyy. Vähän naarmuilla, mutta 10eurolla saa. :D

Itse en kyllä kehtaa sitä mihinkään autoon laittaa.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 18.1.2006 15:52

millä se sen estää, jos on oikeasti niin paha keli että kakkaa lentää joka suunnasta niin eikö se likaannu kuitenkin..? ja jos on tosiaan paha keli niin koko auto on jokatapauksessa scheissen peitossa, tarvii se kumminkin pestä ja takaikkunasta näkee ulos pyyhkijän avulla.

sori nyt meni vähän ton spekuloinnin puolelle mutta en vain ymmärrä tota härpäkettä ja onhan se ihan älyttömän hölmön näköinen :D

tossa muute joku myy moista: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=51828

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 18.1.2006 17:24

kai se siihen perustuu että tuottaa ilmavirtaa tuohon takalasille jolloin esim kesällä pöly ei tartu takalasiin NIIIN pahasti. eihän tuo mikään täydellinen ratkaisu ole mutta auttaa pitämään sen edes jotenkin läpinähtävänä (niin ja jotkut asuvat maaseudulla missä ei tarvitse kuin ~5km ajaa että variantin/hb:n takalasi on täynnä pölyä eikä näe mitään läpi jos aurionko hiemankin valaisee siihen.)

jcf
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.3.2004 23:28

ViestiKirjoittaja jcf » 18.1.2006 17:41

Esimerkiksi tälläisellä passelilla pakkasella se vähentää huomattavasti tuota lumen kerääntymistä takalasille (lumen seassa usein myös paljon hiekkaa...) Toisaalta pahimmilla paskakeleilläkään ei se takalasi todellakaan paskaannu niin pahasti, koska se ohjaa katolta sitä ilmaa takalasille, eikä sitä auton alta nousevaa pikkuisen kosteampaa tavaraa. Ainoa miinus tuossa oli, että siitä puuttui seuraava varoitus: EI käytettäväksi yli 150km/h nopeuksiin! Tämä tuli kyllä selväksi jossain vaiheessa, mutta oppirahat on aina maksettava. Uusissa taitaa tuo varoitus olla jo muodossa: maksimi nopeus 120km/h.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 18.1.2006 21:14

Tuolla taitaa olla sama hyöty kuin vapaavirtausuodattimesta tai "rallivaimentajalla".Ihan turha lärpäke...

jcf
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.3.2004 23:28

ViestiKirjoittaja jcf » 18.1.2006 21:24

t-power:illa ei ole näköjään moista ollut, kun noin "asijantuntevasti" aiheesta puhuu. On oikeasti huomattavasti parempi ko. tuotteet.

ps. IV-kolopallossa moinen oli, joten pientä näppi tuntumaa aiheesta on. Tottakai tuossakin asennuksen voi "ammattimies" ryssiä ja se ei toimi (madallus ei kannata ihan joka paikassa).

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 18.1.2006 21:42

^ Minulla ei ole mitään kokemusta tuollaisesta,mutta kaverilla aikoinaan moinen oli ja perä sillä oli pölyssä ja lumessa ihan samalla tavalla.Kyllä se perä sitä pöllyä nostattaa,vaikka toi siellä katolla killuukin.

Jokainen laittaa miltä tuntuu,minulle tuota ei tule...

Mrk
-
Viestit: 283
Liittynyt: 23.7.2003 14:34

ViestiKirjoittaja Mrk » 18.1.2006 23:06

Mulla on tollasesta Veprosta kokemusta IV-koppasessa farkussa. Kyllä siitä hyötyä on, pysyy takalasi paremmin puhtaana. Lärpäke sai lähteä kun kontin luukku maalattiin, ei sitä raaskinut enää ruuvata kiinni, kiinnityssysteemi kun on niinkin fiksu, että ruuvit kiristetään maalipintaa vasten, kivat jäljet tulee.

okkraj
-
Viestit: 199
Liittynyt: 31.8.2005 14:28

ViestiKirjoittaja okkraj » 19.1.2006 18:37

kiinnityssysteemi kun on niinkin fiksu, että ruuvit kiristetään maalipintaa vasten


Ainakin omassa kiinnitys systeemi tuli sinne "saumaan" eli ei sitä nyt ihan suoraan päin maali pintaa ruuvattu.

Ostin auton elokuun lopulla ja joskus lokakuussa tuo paikalleen tuli laitettua. Sitä ennen kaikki pöly nousi lasiin ja siittä ei nähnyt mihinkään. Itse ainakin havaitsin helvetin hyväksi tuotteeksi (ajan 99% pelkästään matka-ajoa, eli ehka vauhdilla on jonkin verran osuutta asiaan) ja takalasi ei likastu oikeastaan olleenkaan (aivan sama millainen keli, auto voipi olla muuten paskainen mutta takalasi kirkas:) ). Itseasissa likaa alkaa keräänrymään vasta sen takaluukun "kuormaustason" alapuolle, eli takaluukku pysyy kokonaan puhtaana. "Sika" vesisateella (ilmeisesti tuuli vaikuttaa) ainoastaan vastaan tulevat rekat heittävät kuraa kuskin puoleiseen lasin alakulmaan (about 10cm x 15cm alue likastuu). Autokin on vielä musta niin ei edes erotu mitenkään törkeästi koko lärpätin.

Tosin asennus oli mukavaa puuhaa kun pojat olivat jättäneet ½ kierrosta kierrettä tekemättä niihin rautoihin:). Kiva kun ruuveja kiristeli pikkuhiljaa ja sitten yhtäkkiä kuului *nirsk* ja puri sitten "hieman" piukkaan kiinni:). Takaisinpäin ei sitten ruuvi pyörinytkään ja rautaa ei saanut pujotettua enään pois takaluukusta. Lukkotongeilla kuusiokolosta kiinni niin eikös se "perkeleen kiinalainen halpis paska" ruuvinkanta pyörähtänyt täysi pyöreäksi. Oli pieni taiteileminen että saipi porattua sen ruuvin irti siten että siittä raudasta ei mennyt mennyt jengat (haluttiin asennus loppuun samana päivänä) kun työkaluina oli käytössä tyyliin hohtimet ja jakari:). Kaverin autoon laitettiin samalla kertaa niin aikaa kului ekaan 3h ja toiseen 15 min, kun ymmärsi heti kierretapilla käydä kaikki jengat läpi.

kosarn
-
Viestit: 456
Liittynyt: 23.7.2003 8:32

ViestiKirjoittaja kosarn » 25.6.2007 8:30

Topiciä lainaten:
Löytyyköhän jotain ihmelitkua (viis-pölystä?) mitä laittaa takalaisiin, ettei pöly tartu siihen niin helposti? Soratiellä pääsee nyt n. 300m, ja sen jälkeen ei takalaisista enään näy mitään.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 25.6.2007 12:13

Omaan kolmosfarkkuun laitoin tuon lipan ja eihän se tuning -tavaraa ole mutta tarpeellinen kylläkin. Aiemmin tuota ei omassa ole ollut (takalasi aivan naarmuilla) ja ennen tuota lippaa takapää oli aina kuivallakin kelillä aivan pölyssäkin mutta nyt jää lasin keskelle alue josta näkee taakse paskasellakin kelillä. Kiinnityslirpakkeet on alunperin aivan hanurista ja omaan liimasin ne takaluukkuun koriliimalla ja ainakin nyt vuoden päivät on pysynyt.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa