Oletteko hakeneet poikkeusluvan, kun olette madaltaneet caddyjä.
Muutoskatsastuksessahan ei voida hyväksyä suurempaa kuin 51 mm madallusta,
sen jälkeen on anottava lupa AKE:lta.
Meinaan, että tuolla akselin nostolla pakan päälle madallus on jotain 14-15 cm luokkaa, eikö vain?
Itse akselin nosto pakan päälle on kyllä laillinen, mutta siitä seuraava madallus ei.
Caddyn madalllus, laillisesti ?
Valvoja: ffp jäsenet
Minun caddyssä...
Eli mittasin että akselin keskipisteestä jousipakan keskelle on 75 mm.
Siitäkun nostetaan akseli pakan yläpuolelle, ja mitataan niin akselin keskipisteestä lehtipakan keskelle on saman verran, niin akselin keskipisteiden väliseksi mitaksi
muodostuu 150 mm...
Siitäkun nostetaan akseli pakan yläpuolelle, ja mitataan niin akselin keskipisteestä lehtipakan keskelle on saman verran, niin akselin keskipisteiden väliseksi mitaksi
muodostuu 150 mm...
Ja mitä merkitystä asialla jos ja kun tarvittava 80mm jää maavaraa?
Varsinkin kun kyse on vanhasta autosta johon ei tarvita edes tuv/vastaavia lappuja madallus-sarjasta, eli napa->kaari mittaus ja 80mm maavaran tarkistus -> mitat lappuihin ja asia selvä.
esim. oman paskatin alusta on tiputettu reilusti, puhutaan pitkälti yli 1XXmm:stä 'pahimmilllan' mutta lain vaatima 80mm täyttyy helposti kun matalin paikka on vain 85mm maanpinnasta (kun ei ole mitään lasikuitu lirpakkeita roikkumassa pitkin autoa) ja mitään ongelmaa ei katsastuksessa ollut, mitat navasta kaareen takana 265mm ja edessä 260mm jos oikein muistan.
edit: Taitaa Suomen madalletuista autoista 95% olla laittoman paljon eli yli 51mm tiputettuja. Varsinkin kun melko yleistä on se että vaikka 60/40 satsin max. tiputus ilmoitetaan hyväksyntälapuissa 51mm, vähän samaa hommaa havaittu -80 ja -100mm satseissa :-) Että kyllä se sakemannikin taidon osaa.
Varsinkin kun kyse on vanhasta autosta johon ei tarvita edes tuv/vastaavia lappuja madallus-sarjasta, eli napa->kaari mittaus ja 80mm maavaran tarkistus -> mitat lappuihin ja asia selvä.
esim. oman paskatin alusta on tiputettu reilusti, puhutaan pitkälti yli 1XXmm:stä 'pahimmilllan' mutta lain vaatima 80mm täyttyy helposti kun matalin paikka on vain 85mm maanpinnasta (kun ei ole mitään lasikuitu lirpakkeita roikkumassa pitkin autoa) ja mitään ongelmaa ei katsastuksessa ollut, mitat navasta kaareen takana 265mm ja edessä 260mm jos oikein muistan.
edit: Taitaa Suomen madalletuista autoista 95% olla laittoman paljon eli yli 51mm tiputettuja. Varsinkin kun melko yleistä on se että vaikka 60/40 satsin max. tiputus ilmoitetaan hyväksyntälapuissa 51mm, vähän samaa hommaa havaittu -80 ja -100mm satseissa :-) Että kyllä se sakemannikin taidon osaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa