mk2 golffin vannekoot ja madallus..
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 golffin vannekoot ja madallus..
en tiedä noista kakkoskoppasista kauheasti joten lueskelin tuolta Tekstit osiosta juttua sopivista vanteista ja renkaista, mutta joitain asioita jäi epäselväksi..
eli 7,5x16" pyörii ihan hyvin 40mm madalluksella? miten 8" leveät? entä jos madallusta on 50-60mm, joutuuko raivaamaan tilaa?
mikä ET esimerkiksi 7,5x16" vanteille on sopiva?
onko 16" hyvä vannekoko ottaen huomioon ulkonäön ja jonkinasteisen mukavuuden?
eli 7,5x16" pyörii ihan hyvin 40mm madalluksella? miten 8" leveät? entä jos madallusta on 50-60mm, joutuuko raivaamaan tilaa?
mikä ET esimerkiksi 7,5x16" vanteille on sopiva?
onko 16" hyvä vannekoko ottaen huomioon ulkonäön ja jonkinasteisen mukavuuden?
Mulla oli ennen 16" ET 30 7.5" ja kumeina 215/40 ja kaaria jouduin muokkaamaan, mutta helposti ne sinne meni. Madallusta oli nimellisesti 40mm, mutta jousina toimi helvetin löysät intraxit. Takan oli lähempänä 60mm tiputus.
Eli kyllä sinne jollain ET 38 menee melkein miten vaan 7.5x16" vannetta. Tollasella ET:llä vaan mun mielestä golfi näyttää hemmetin rumalta, kun vanteet on niin sisällä kaarissa. Toi ET30 oli sopiva, mutta lisämadallusta jos olis halunnut niin olis jo joutunut siirtymään G60:sen kaariin tms.
Eli kyllä sinne jollain ET 38 menee melkein miten vaan 7.5x16" vannetta. Tollasella ET:llä vaan mun mielestä golfi näyttää hemmetin rumalta, kun vanteet on niin sisällä kaarissa. Toi ET30 oli sopiva, mutta lisämadallusta jos olis halunnut niin olis jo joutunut siirtymään G60:sen kaariin tms.
Täällä ois Golvia madallettu 60 mm, alkuperäisiä kaaria tahkottu pois, annettu lekaa, hitsailtu ja heitetty Geet niskaan. Alla 8x17" 205 nakeilla, ET edessä 35 takana 30.
Alunperin piti laittaa 9x16 alle mutta tuli kuitenkin ostettua nuo isommat.
Kaksistaan ajellessa ei raavi ikinä, neljällä matkustajalla isommissa heitoissa jos lujasti ajelee.
9x16:lla eteen tarvii ET 25 ja taakse 15, niillä pitäis pyöriä vähemmillä kivuilla.
Alunperin piti laittaa 9x16 alle mutta tuli kuitenkin ostettua nuo isommat.
Kaksistaan ajellessa ei raavi ikinä, neljällä matkustajalla isommissa heitoissa jos lujasti ajelee.
9x16:lla eteen tarvii ET 25 ja taakse 15, niillä pitäis pyöriä vähemmillä kivuilla.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=9%2A16
Oisko tuosta apua?
Oisko tuosta apua?
http://ffp-motorsport.com/other/exffp/index.php?id=30
Onkohan tossa takana et15, ainakin 9" leveät ne olisi.
Onkohan tossa takana et15, ainakin 9" leveät ne olisi.
jaa eihän tuo tule yhtään ulos, speisserit alle vaan! :D
tässä olis aika täydellinen lookki: http://i13.ebayimg.com/02/i/01/da/42/0c_3.JPG
tässä olis aika täydellinen lookki: http://i13.ebayimg.com/02/i/01/da/42/0c_3.JPG
Juice: vanneKOKO, en uskaltais sentään tollasia hommata ;)
mitkä nämä vanteet muuten on: http://im1.shutterfly.com/procserv/47b4 ... 0000001610
entä nämä Lupossa olevat?
http://www.pertunmaanua.net/vaananen/bu ... 113322.htm
mitkä nämä vanteet muuten on: http://im1.shutterfly.com/procserv/47b4 ... 0000001610
entä nämä Lupossa olevat?
http://www.pertunmaanua.net/vaananen/bu ... 113322.htm
http://www.rsl-motorsport.de/rsl-motorsport/15_g.htm
15" on kylläkin suurin koko, minä noita vanteita saa.
15" on kylläkin suurin koko, minä noita vanteita saa.
juttu jatkuu, mitä kokoa nämä kuvan vanteet mahtavat olla?
http://www.germansquad.com/Pix/bkmk2gti.jpg
ei ole oikeen vielä silmää arvioida.. 15" tai 16"?
http://www.germansquad.com/Pix/bkmk2gti.jpg
ei ole oikeen vielä silmää arvioida.. 15" tai 16"?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Mulla oli ennen 16" ET 30 7.5" ja kumeina 215/40 ja kaaria jouduin muokkaamaan, mutta helposti ne sinne meni. Madallusta oli nimellisesti 40mm, mutta jousina toimi helvetin löysät intraxit. Takan oli lähempänä 60mm tiputus.
Tästä päästäänkin helposti asiaan, että 16" ET30 7,0" 195/50 mahtuu todennäköisesti aika iisisti 40mm madalluksella? Käytössä on G60 kaaret ja edessä kuin takanakin kaaripeltiä rälläköity.
raaps raaps raaps...
omassa oli 205-55 16` modallusta oli vain 40mm ja tuntu et mutkissa muovit lentää vain tilaa kyllä oli tehty lisää.. ny on 205-45 16` eikä mitn hätää..
Mull ois yks ongelma...pitäis mennä katsastukseen corradon kanssa. En oo viel muutoskatsastanut sitä 205/40/17 vanteil. Ja niiden offset on 42 ja corradon alla pitäis olla 30 tai oliko 32. No niin, eli kumit ottaa hieman kiinni kun tekee täys käänöksen joten ajattelin pistää spacerit. Ja ihan myös ulkonäön takia ;) Eli 100mm. No mutta miten käy ku lähden tuonne katsastukseen? Miten saan ne läpi...koska ei ne spacerit tullu vanteiden mukana.
Joten mites te pojat/tytöt ootte tehneet?
Joten mites te pojat/tytöt ootte tehneet?
100mm spacereilla toi ei taida mennä katsastuksesta läpi. Toisin sanoen ottaa jo katsastushallin ulko-oveen molemmilta puolista kiinni ;) No leikki leikkinä pikku pilkkuvirheelle...
Ei mene läpi noilla 10mm paloillakaan kovin helposti. Laittomathan ne on ihan ykskantaan. Jos ei noi renkaat pahasti raavi, niin tuurilla vois koittaa. Tosin hyvin helposti tulee hylsy. Lainavanteillahan noita on katsastettu eli joltain kaveriltas jos saisit sopivat 17 tuumaset vanteet tunniksi lainaan ja leima paperiin. Tienpäällä noista ei sitten enää kukaan kysele, kunhan on muutoskatsastettu tohon 17" kokoon...
Ja toi corradon suositus ET taitaa olla 35
Ei mene läpi noilla 10mm paloillakaan kovin helposti. Laittomathan ne on ihan ykskantaan. Jos ei noi renkaat pahasti raavi, niin tuurilla vois koittaa. Tosin hyvin helposti tulee hylsy. Lainavanteillahan noita on katsastettu eli joltain kaveriltas jos saisit sopivat 17 tuumaset vanteet tunniksi lainaan ja leima paperiin. Tienpäällä noista ei sitten enää kukaan kysele, kunhan on muutoskatsastettu tohon 17" kokoon...
Ja toi corradon suositus ET taitaa olla 35
Ok...hyvä ystävä meinas ettei aina tuu papereita mukaan ku ostaa vanteet spacereiden kanssa. Esim. hänellä on 18" RH vanteet. Eikä niissä ollut mitään paperia mukana. Ja hyvin meni katsastukseta läpi. Hän on itseasiassa vanteiden maahantuoja. Tuli vaan semmosta kommentia että yrittäisin löytää semmoset spacerit jotka ovat samaa kokoa kun vanteet kiinitys piste. Ja sit vaan sanoo että jos ne kysyy niin sanoo että tuli vanteiden mukaan. Mene ja tiedä sit.
Joo tietenkin nuo laina vanteet olis ihan jees...jos jollain ois lainata. Mut mut ku ei tuppaa olee. :(
Joo tietenkin nuo laina vanteet olis ihan jees...jos jollain ois lainata. Mut mut ku ei tuppaa olee. :(
No vanteiden mukana tulevat spacerit (siis saman merkkiset tyyppihyväksytyt) ovat toki laillisia. Mutta jos sulla on noin hyvä tilanne, että tuttusi on yhteyksissä vanteiden maahantuojaan, niin äkkiäkös te "teette" sellaisen paperin maahantuojan lausuntoineen kaikkineen. Sitä ei tarkasta aivan varmasti kukaan, kun löydätte vaan sopivan kokoiset palat ja jos haluatte vielä hienostella, niin vaikka lyötte niihin jonkun numeron ja sama numero "viralliseen" paperiin ;)
Tietysti tätä ohjetta ei saa noudattaa täällä Suomessa tieliikenteessä sitten ;)
Tietysti tätä ohjetta ei saa noudattaa täällä Suomessa tieliikenteessä sitten ;)
Herätellään vanhaa topiccia henkiin. Itsekseni ihmettelin, että miten mahtaa sopia mk2:een yhdistelmä 15"x8" et 16 ja 15"x8,5" et 01 vanteet vakio peltikaarien kanssa. Toki kaarien kanttien leikkaaminen ylhäältä ei ole ongelma, mutta miltähän moinen yhdistelmä mahtaa näyttää? Tuleeko hirveästi ulos tai hinkkaako sisäreunasta autoon? Auton joka kulmasta löytyy kierteet joten madallus on vain säätökysymys. ;)
paras ittellä oli tollanen -60 madallus edessä ja -40 takana... 17* oli just hyvät...kumeina toimi 215/40 et oli sen 35....eipä kiinni raapinnu ku joka nurkasta otti sen ylä kohdan kantin helv****.... edessä mahtui kaaren ja renkaan väliin juuri ja juuri etusormi...mutta alusta oli kyllä konin säädettävä....
Koitin saada selkoa asiaan ja tehdä pientä vertailua nykyisiin 16x7" et 37 vanteisiin. Menikös tämä nyt ihan oikein? Kliks! :)
Alhaalla vanteen leveys millimetreinä kuten muutkin mitat. Tuon mukaan 8" etuvanna tulis 33,7 mm ja 8,5" takavanne 55,1 mm ulommas kuin nykyiset vanteet mikäli ymmärsin oikein?
Alhaalla vanteen leveys millimetreinä kuten muutkin mitat. Tuon mukaan 8" etuvanna tulis 33,7 mm ja 8,5" takavanne 55,1 mm ulommas kuin nykyiset vanteet mikäli ymmärsin oikein?
Miten ja mistä olis pienet ja pulleat?
On tuossa itse alkanut kiinnostaa tuo eurotuning..joten onkin muodostunut ongelmaksi suomen kamaralta löytää sellaista liikettä jossa olisi edes kumeja esim 9*14/9*15/10*15 vanteille!! Asiasta kiinnostuneet olette varmaan huomanneet saman!
Galluppi 3:lla kysymyksellä:
1. Joten kun sieltä peräkylästä ei niitä liikkeitä löydy, niin mistä olette renkaanne ja vanteenne ostaneet?
2. Jos tilasitte ulkomailta niin miten tilaus onnistui ja mikä oli postitus ja maksutapa?
3. Onko jossakin liikkeessä myytävänä FIKSUN näköisiä kaaria (muita kuin g60) 2 koppaiseen golperoon?
Tiedän että tilanne on heikko, mutta eihän sitä yrittänyttä panna..eiku laiteta tai jotain.
Galluppi 3:lla kysymyksellä:
1. Joten kun sieltä peräkylästä ei niitä liikkeitä löydy, niin mistä olette renkaanne ja vanteenne ostaneet?
2. Jos tilasitte ulkomailta niin miten tilaus onnistui ja mikä oli postitus ja maksutapa?
3. Onko jossakin liikkeessä myytävänä FIKSUN näköisiä kaaria (muita kuin g60) 2 koppaiseen golperoon?
Tiedän että tilanne on heikko, mutta eihän sitä yrittänyttä panna..eiku laiteta tai jotain.
^Aika passelit. Hannu_H:lla taitaa olla tuolla yhdistelmällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa