En löytänyt oikein searchilla hakemaani tietoa, joten laitetaas uusi threadi pystyyn.
Eli onko miten paljon ajettavuudessa eroa gti ja perus alustoilla ja käykö gti:n kamat perus 1.3 kakkikseen?
Jos perus iskareitten kanssa laittaa gti jouset niin käsittääkseni iskarit ei paljoa ota oiretta noin vähäisestä jousien lyhenemisestä, vai miten on?
Siinäpä pari kysymystä näin alkuun.. Jos jollakin olisi kokemusta asiasta...
G2 alustojen erot (gti ja perus)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No eroahan on ku yöllä ja päivällä! GTi:n romppeet menee "bolt on" periaatteella esim. 1.3 Golperoon.
Ei ne vielä noin pienestä säikähdä. Korkeuseroa on karviksen ja GTi:n välillä muistaakseni 15-20mm.
Itte suosittelen kuitenki kokonaista alustasarjaa. (esim. Koni tai KW) Esim. joku 40mm on semmonen soppeli jolla pääsee vielä liikkumaanki.
Sitte on vielä tuo vakaajahomma... GTi:ssähän on jämerämpi kallistuksenvakaaja ku normiversioissa ja GTi:ssä löytyy vakaaja myös taka-akselista.
Ei ne vielä noin pienestä säikähdä. Korkeuseroa on karviksen ja GTi:n välillä muistaakseni 15-20mm.
Itte suosittelen kuitenki kokonaista alustasarjaa. (esim. Koni tai KW) Esim. joku 40mm on semmonen soppeli jolla pääsee vielä liikkumaanki.
Sitte on vielä tuo vakaajahomma... GTi:ssähän on jämerämpi kallistuksenvakaaja ku normiversioissa ja GTi:ssä löytyy vakaaja myös taka-akselista.
Jep... Niinhän sitä ei tuossa karvalakissa ole.. Vakaajatangon lisääminenkin varmaan parantaa ajettavuutta.
Ei vain oikein ole opiskelijana varaa tollaseen alustasarjaan niin ajattelin vaihtoehtona tuollaista gti alustaa tai jousia, jos jostain saisi edullisesti.
Ilmeisesti pitää sitten muutoskatsastella jos menee muuttelemaan noita alustan osia?
Ei vain oikein ole opiskelijana varaa tollaseen alustasarjaan niin ajattelin vaihtoehtona tuollaista gti alustaa tai jousia, jos jostain saisi edullisesti.
Ilmeisesti pitää sitten muutoskatsastella jos menee muuttelemaan noita alustan osia?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
GTi:ssähän on jämerämpi kallistuksenvakaaja ku normiversioissa
"Köyhemmissä" vakaajalla varustetuissa malleissa on sama 21,5mm vakaaja kuin GTI:ssäkin, PG:ssä 23 mm.
Mielestäni pelkät GTI:n vakiojouset eivät juurikaan paranna ajettavuutta ja xxxtuhatta ajetut 1.3:n vakiojousetkin saattavat jo olla painuneet sen 20mm.
Mikäli nykyiset iskunvaimentimet ovat kunnossa, edullisimmat kikat 1.3:n alustan parantamiseksi ovat kallistuksenvakaaja eteen ja esim. -40mm madallusjouset.
Käytettyinä noista ei montaa kymppiä köyhdy.
Seuraava pykälää kalliimpi vaihtoehto on vakaaja + alustasarja (merkki ja malli oman maun ja budjetin mukaan)... voisi tuohon lisätä vielä sen vakaajalla varustetun taka-akselinkin. Näillä kikkareilla kakkis on jo ihan mukava ajettava.
Edellä mainittuja kalliimpia vaihtoehtoja tuskin tarvitsee listata... tuovat vain mukanaan lisätehon ja parempien jarrujen tarpeen... ;)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa