Lukot jäässä
Valvoja: ffp jäsenet
Lukot jäässä
Joo selailin tossa noita ohjeita tuohon yleiseen lukko ongelmaan ja olen jo melko hyvin jyvällä asiasta joten nyt haluisin tietää että onko kellään niitä kuvia siitä lukko projektista ku niitä näky olevan tossa yhdessä topicissa mutta nyt näytöstäis että olen joko hukannu/hävinnyt ne kuvat sieltä ku en löydä niitä mistään joten jos jollain on niitä niin kehtaako laittaa tähän niitä olis iso apu siin sit ku rupean luultavasti rassautumaan niitten kans loppuviikosta ku jouset saan
Ja joo autona oli tosiaan VW Vento
Ja joo autona oli tosiaan VW Vento
Heti toka haku antoi kaivatun tuloksen...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... usi+lis%E4
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... usi+lis%E4
Muijan ventossa ongelmana vain kuskin lukko eli keskuslukitus kyllä toimii mutta kuskinovi ei aukea vaikka nuppi ylhäällä, silikoonispreitä on tiivisteisiin lykätty.
Oma farmari taas paukuttaa keskuslukkoa auki-kiinni-auki. taitaa nämä volkkarit olla kesäautoja, senverran on ohjelmaa ollut pakkasten tultua.
Oma farmari taas paukuttaa keskuslukkoa auki-kiinni-auki. taitaa nämä volkkarit olla kesäautoja, senverran on ohjelmaa ollut pakkasten tultua.
Kesällä muutaman kerran. Mitä tököttiä ootte laittanut ovitiivisteisiin? Volsuista jäätyy kiinni VAIN kuskinovet, muut aukeaa. Tiivisteisiin on laitettu silikoonispreitä. Vaihdettiin autojen paikkaa niin että muijan vento on katoksessa ja farkku tolpassa kun ventosta jäätyi takaluukkukin niin ettei auki saanut ennen plussakelejä. Ventoon tämä auttoi mutta nytkin farkku on maannut pihassa 2 päivää ja kuskinovi ei aukea, muut kylläkin.
Tuli tuossa tilannetta kun aamulla yövuorosta tulin ja pakkasta -1 niin en lämppäriin laittanut ja kun illalla kauppaan lähdin niin kuskin lukko jäässä, pelkääjän puolen kääntyi mutta ovia ei taas auki vaan takaluukusta ryömin autoa käynnistämään ja lasikrapaa hakemaan. No auto käyntiin ja krapaamaan niin eikö perkele keskuslukko paukauta ovet lukkoon, avaimet sisällä, auto käynnissä ja rappukäytävän alaovi lukossa. Ei muuta kun soitto muijalle että tuo vara-avaimen. Hitto jos sama olisi tapahtunut kaupan parkkipaikalla, siinä olis seisty auton vieressä lumiharja kädessä.
^viime talvena aamupöhnässä väänsin ovia auki kilpaa auton kanssa. Kuskinpuolella oli vissiin ovi jäässä kun vetäs ovet lukkoon pari sekunttia sen jälkeen kun olin pelkääjänpuolelta nykässy ne auki. Laittelin autoa tolppaan ja kysymysmerkkinä ihmettelin kun oli ovet kokoajan lukossa vaikka justhan minä ne aukasin...
Pitää yrittää pitää tämäkin ominaisuus muistissa ettei sitten mene yllämainitun kaupan parkkipaikka -skenaarion mukaisesti.
Pitää yrittää pitää tämäkin ominaisuus muistissa ettei sitten mene yllämainitun kaupan parkkipaikka -skenaarion mukaisesti.
Jännä juttu että samaa vikaa on kaikissa golf3/vento vuosimalleissa, samaa koppaahan on tehty 92-98. Farkku oli aamulla 5 tuntia roikassa ja sisälämmitin myös päällä mutta kuskinovesta ei kuitenkaan sisään päässyt kun vasta hetken ajelun jälkeen. Keskuslukkoihin vois auttaa kun letkuihin ruiskuttais jotain kosteutta poistavaa öljyä tms.
Ja kyllä veikkaan jarkollakin tuota samaa ongelmaa olevan, eli ei se tiivite jäässä ole. Omassani on paljon auttanut et ennen talvea rasvaa ne lukot kunnolla. Oiskohan mulla ollut jotain WD-40 purkissa ja siihen päähän sellanen pilli jonka työntää tuonne lukkolaitteeseen ja joka suuntaan reilusti ku ruiskii ni aika hyvin on toiminu lukot.
Pasuunan etuovet aukeavat pakkasella ihan hyvin, mutta eivät sitten mene kiinni. Lukko ei vaan ota kiinni, vaikka ovea yrittääkin kiinni laittaa. Sitten kun on tilanteesta riippuen ajellut 3-10 km, niin kyllä sitten toimii. Lämpiää siinä ajassa sen verran sisältä. Pirullista vaan pitää ovet kiinni toisella kädellä ja hoidella toisella ohjailua ja vaihteenvaihtoa. Sitten kun ovi ei ole ihan kiinni, niin valosummeri huutaa ihanasti:)
Vielä en ole keksinyt, millä konstilla saisin homman toimimaan. Öljytty on. Tiivisteisiin paras lääke on raaka glykoli. Sillä kun pyyhkäisee, niin ei jäädy kiinni ennen seuraavaa suojakelin jälkeistä pakkasta...
Vielä en ole keksinyt, millä konstilla saisin homman toimimaan. Öljytty on. Tiivisteisiin paras lääke on raaka glykoli. Sillä kun pyyhkäisee, niin ei jäädy kiinni ennen seuraavaa suojakelin jälkeistä pakkasta...
Temput jatkuu, aamupäivällä liikenteeseen ja sisään pelkääjän ovesta, kuskin lukko jäässä lukkoöljystä ja 5 tunnin sisälämmitttimestä huolimatta. Keskuslukko paukutti ovet lukkoon heti kun autoon pääsin ja pois ei muuten kun pelkääjän lasi auki ja avaimella lukot auki. Hetken ajelun jälkeen kaikki toimii taas normaalisti.
Soitin kaverille Tampereen laakkoselle joka volsujen kanssa on otellut ja keskuslukituksen kompurassa olis kosteutta joka tuota lukkojen paukutusta tekee, eli pumppu irti ja lämpöiseen kuivamaan. Lukkoihin auttaa lisäksi asennettava lisäjousi josta linkki: http://img95.imageshack.us/my.php?image ... vetgd0.gif
Jännä juttu että lukkopesät kohmettuu heti kun pikkuisenkin pakastaa vaikka niitä on lukko ja aseöljyllä uitettu. Tuon mekanismin öljyäminen tosiaan auttais mutta ensin pitäis saada auto johonkin kuivamaan.
kuinka nuo lukot toimii jos poistaa käytöstä koko keskuslukituksen ja ruuvaa ovinuppeihin käsin nostettavat nupit?
Soitin kaverille Tampereen laakkoselle joka volsujen kanssa on otellut ja keskuslukituksen kompurassa olis kosteutta joka tuota lukkojen paukutusta tekee, eli pumppu irti ja lämpöiseen kuivamaan. Lukkoihin auttaa lisäksi asennettava lisäjousi josta linkki: http://img95.imageshack.us/my.php?image ... vetgd0.gif
Jännä juttu että lukkopesät kohmettuu heti kun pikkuisenkin pakastaa vaikka niitä on lukko ja aseöljyllä uitettu. Tuon mekanismin öljyäminen tosiaan auttais mutta ensin pitäis saada auto johonkin kuivamaan.
kuinka nuo lukot toimii jos poistaa käytöstä koko keskuslukituksen ja ruuvaa ovinuppeihin käsin nostettavat nupit?
Tänään tuli ensimmäistä kertaa taisteltua kakkiksen ovien ja lukkojen kanssa. Aamulla huomasin ettei ovien avaamiseen ollut toivoakaan käytössä olevan ajan kanssa joten polkaisin kouluun. Noh nyt koulusta tulleena ja tunnin ovien kanssa taiselleena kaikki aukeaa niinkuin pitää. :D
Ensin huomasin että lukko ei tietenkään aukea, oli niin jäässä ettei mitään tapahtunut vaikka avainta käänteli. Noh, aikani lämmitettyä ovea sain lukon auki mutta ovenkahvalla ei tuntunut olevan mitään yhteyttyä itse avausmekanismiin. Siitä sitten lämmittelin kuumalla vedellä takaluukka noin 10min kunnes pääsin römyämään takaluukusta autoon sisälle. Siitä sitten onnistuin saamaan pelkääjän oven auki ,vaikka kovasti tiivisteet olisivat halunneet pitää sen kiinni. Laitoin takaluukun kiinni ja kävin ajelemassa kunnes auto oli kuin sauna. Sitten kaikki paitsi takaluukku (joka jäätyi uudelleen) toimikin kuten pitääkin.
Ja auto oli tosiaan ollut lämmityksessä yms. mutta aika taistelua oli silti. Ensi yöksi pitää ajaa talliin sulamaan/kuivumaan ja sitten öljytä kaikki mahdollinen mitä tulee mieleen. :D
Ensin huomasin että lukko ei tietenkään aukea, oli niin jäässä ettei mitään tapahtunut vaikka avainta käänteli. Noh, aikani lämmitettyä ovea sain lukon auki mutta ovenkahvalla ei tuntunut olevan mitään yhteyttyä itse avausmekanismiin. Siitä sitten lämmittelin kuumalla vedellä takaluukka noin 10min kunnes pääsin römyämään takaluukusta autoon sisälle. Siitä sitten onnistuin saamaan pelkääjän oven auki ,vaikka kovasti tiivisteet olisivat halunneet pitää sen kiinni. Laitoin takaluukun kiinni ja kävin ajelemassa kunnes auto oli kuin sauna. Sitten kaikki paitsi takaluukku (joka jäätyi uudelleen) toimikin kuten pitääkin.
Ja auto oli tosiaan ollut lämmityksessä yms. mutta aika taistelua oli silti. Ensi yöksi pitää ajaa talliin sulamaan/kuivumaan ja sitten öljytä kaikki mahdollinen mitä tulee mieleen. :D
Liittyen tähän aiheeseen: onko missään selostetta millä saan purettua venton kuskin ovipaneelin. eli missä järjestyksessä. Ovissa ei ole sähkölaseja eli veivi löytyy mutta sähköiset peiliensäätimet on. Meni jotain paskaksi kuskin oven lukosta ku jäi pelkkä lukkopesä eli mihin avain työnnetään käteen.
nyt tarvitsisin "räjäytyskuvia" ja neuvoja kuinka saan oven purettua. Tällä olisi kiire!!
Kiitos jo etukäteen
(PS: hermo menöö ovien jäätymisien takia)
nyt tarvitsisin "räjäytyskuvia" ja neuvoja kuinka saan oven purettua. Tällä olisi kiire!!
Kiitos jo etukäteen
(PS: hermo menöö ovien jäätymisien takia)
Älä nyt,volkkarin omistajilla pitää olla pitkä pinna varsinkin talvella. On muuten autonvaihdon jälkeen ajelut huomattavasti vähentynyt kun ei jaksa ulos lähteä arvuuttelemaan mistä sinne autoon tänään pääsee. Nyt ulkona kunnon lumimyräkkä ja farkku on perjantaista seissyt tolpassa, huomenna olis aamuvuoro,katotaan pääseekö autoon vai mennäänkö taxilla,hitto kun ei siitä saa korvauksia. No alkuviikolle luvattiin plussaa mutta senjälkeen pakastaa.
http://www.vagcat.com Tuolta löytyy ainakin kuvia kunhan ensin rekisteröityy.
Ilmeisesti kehitys on mennyt väärään suuntaan, mulla ei ole viimeisten 10 vuoden aikana kertaakaan lukot jäätyneet. Takaluukkua ei lasketa, sehän on aina jään peitossa muutenkin :)
Edit: Auto tosin seisoo usein katon alla, ainakin öisin.
Ilmeisesti kehitys on mennyt väärään suuntaan, mulla ei ole viimeisten 10 vuoden aikana kertaakaan lukot jäätyneet. Takaluukkua ei lasketa, sehän on aina jään peitossa muutenkin :)
Edit: Auto tosin seisoo usein katon alla, ainakin öisin.
Takaluukku mulla on aina toiminut jos vaan ehtii avaamaan ennenkuin keskuslukko paukahtaa päälle. Muijan vento on pelannut ok sen jälkeen kun tolpasta vaihettiin katokseen parkkiin (meillä siis sekä katos että tolppapaikka) eli volsut vaatinee katon päälleen toimiakseen. Ei hitto nyt pitää mennä lumitöihin.
Kummasti vaihtelee näiden lukkojen jäätymisongelmatkin. Mulla golffissa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Lukkolaitteet tosin irroitin, pesin ja öljysin samalla kun midejä asentelin oviin.
Emännän ventossa taas on saanut takuta senkin edestä. Siitäkin lukkolaitteet on pesty ja voideltu. Kuskin ovessa on tuo lisäjousi ja se pelaa muuten, mutta pariin kertaan sitä perkelettä ei oo meinannut saada jäämään kiinni. Apukuskin oveenkin se jousi vissiin pitää viittiä laittaa, kun ei sitä saa auki pakkasella. Ja sitte täytyy porata (jonkun täälläkin kehuma) lukkolaitteen ylimmmän kiinnityspultin reiän pohjaan reikä mistä saa voideltua.
Tää vaan ihmetyttää, että mikä noihin lukkojen jäätymiseen on syynä, vaikka ne on pesty ja rasvattu aseöljyllä ja toisessa autossa pelaa, mutta toisessa ei. Kosteuttahan tuonne jostain täytyy päästä, mutta mistä?
Emännän ventossa taas on saanut takuta senkin edestä. Siitäkin lukkolaitteet on pesty ja voideltu. Kuskin ovessa on tuo lisäjousi ja se pelaa muuten, mutta pariin kertaan sitä perkelettä ei oo meinannut saada jäämään kiinni. Apukuskin oveenkin se jousi vissiin pitää viittiä laittaa, kun ei sitä saa auki pakkasella. Ja sitte täytyy porata (jonkun täälläkin kehuma) lukkolaitteen ylimmmän kiinnityspultin reiän pohjaan reikä mistä saa voideltua.
Tää vaan ihmetyttää, että mikä noihin lukkojen jäätymiseen on syynä, vaikka ne on pesty ja rasvattu aseöljyllä ja toisessa autossa pelaa, mutta toisessa ei. Kosteuttahan tuonne jostain täytyy päästä, mutta mistä?
Jarkko: Sulla vissiin samaa vikaa mikä itsellä kans ilmeni tuossa sunnuntaina. Eli avataan ovet,auto käyntiin ja liikkeelle ja naps,ovet menee lukkoon.. Tehnyt tuota samaa tänäänkin.. Tarkoititko että siinä alipainepumpussa olisi kosteutta sisällä? Tälläset viat on niin vittumaisia että ei voi sanoin kuvailla..
Joo pumpun sisällä on kosteutta tai toinen paikka on kuskin ovessa joku mikrokytkin. Pumppu irti autosta ja sisälle kuivumaan ja takasin laitossa letkuihin vois ruutata jotakin kosteudenpoistajaa/voitelevaa öljyä, oliskohan paineilmatyökalujen öljy sopivaa? Omaan en ole ehtinyt tehdä mitään ja näyttää nyt taas kaikki toimivankin.
Helppohan tämmösen 170cm/60kg tumpin on ittensä apukuskin penkille kammeta ja siitä ikkuna auki ja avaimella ovi auki että pääsi ulos.
Helppohan tämmösen 170cm/60kg tumpin on ittensä apukuskin penkille kammeta ja siitä ikkuna auki ja avaimella ovi auki että pääsi ulos.
Pumpusta voi ottaa letkun irti. Käyttämällä lukitusta (avus=imu, sulku=paine) pumppuun voi ruiskuttaa kosteudenpoistajaa. Itse tosin totesin, että se on hieman liian ohutta ja väljä pumppu kuumensi aineet pois hyvin nopeasti. Sitten laitoin aseöljyä, joka tuntui olevan viskositeetiltaan ihan passeli.
Pumppua ei kannata kayttää liian kauaa tyhjiltään, sillä se kuumenee aika kovasti.
Pumppuosan saa myös purettua avaamalla päällä olevat ruuvit, mutta ne sisuskalut saa voitelemallakin kuntoon.
Pumppua ei kannata kayttää liian kauaa tyhjiltään, sillä se kuumenee aika kovasti.
Pumppuosan saa myös purettua avaamalla päällä olevat ruuvit, mutta ne sisuskalut saa voitelemallakin kuntoon.
Muutaman kerran on nyt tälle talvelle ilmennyt tuo, että lukot aukeaa, kahva nousee, mutta ovi ei aukea. Aikaisempina talvina ei ole ilmennyt mitään ongelmia, kun auto on ollut pääasiassa sisämaassa, mutta nyt täällä rannikolla on heti lukkojen kanssa ongelmia, kun vähän pakastaa. Hermothan tässä kohta menee, kun ei ikinä tiedä pääseekö autoo vai ei, kun sedaniin on vaikea kömpiä takaluukun kautta, joka sekin on usein jäässä.
Jykä totesi: Pasuunan etuovet aukeavat pakkasella ihan hyvin, mutta eivät sitten mene kiinni. Lukko ei vaan ota kiinni, vaikka ovea yrittääkin kiinni laittaa. Sitten kun on tilanteesta riippuen ajellut 3-10 km, niin kyllä sitten toimii. Lämpiää siinä ajassa sen verran sisältä. Pirullista vaan pitää ovet kiinni toisella kädellä ja hoidella toisella ohjailua ja vaihteenvaihtoa. Sitten kun ovi ei ole ihan kiinni, niin valosummeri huutaa ihanasti:)
Vielä en ole keksinyt, millä konstilla saisin homman toimimaan. Öljytty on. Tiivisteisiin paras lääke on raaka glykoli. Sillä kun pyyhkäisee, niin ei jäädy kiinni ennen seuraavaa suojakelin jälkeistä pakkasta...
Oletko tuohon keksinyt vastausta. Minulla tuota tekee kuskin puolen takaovi ja vaikka itse ymmärrän olla sitä avaamatta pakkasella, niin valitettavasti muut eivät...
Eli oireena on se, että kahva on hillittömän jäykkä, eikä halua tulla ulos, mutta sitten kun tulee, niin kahva itsessään toimii OK, mutta ovi ei mene sitten enää kiinni. Ainoa tapa millä olen saanut sen pysymään jotenkuten, on painaa ovea kiinni ja lukita auto samalla. Silloin jokin salpa pitää ovea "kiinni", aivan kuten se olisi salvassa, hieman heiluu, mutta ei aukea =)
Olen koittanut kahvaa rasvailla, mutta en löydä paikkaa mistä aseöljyn/vastaavan saisi sinne sisälle... :(
Autona 3BG sedan Passat.
Kolmos-golfissa auttaa kun laittaa rasvaa sinne kahvasta vetämällä aukeavaan koloon, eli vedät vasemmalla kädellä kuskin oven ulkopuolen kahvasta, niin oikealla näkyy se kolo, jossa on tappi. Usein ovi alkaa pelata samantien kun näin tekee.
Nyt ei ole pariin talveen tarvinnut rasvailla, kun ekana talvena teki sen kunnolla.
Nyt ei ole pariin talveen tarvinnut rasvailla, kun ekana talvena teki sen kunnolla.
No niin. Taas on ovet jäätynyt kiinni. :D
Vaikka viikko sitten mielestäni öljysin kaikki tarpeelliset osat. Lukot tosiaan aukeaa mutta kahvan painamisella ei tunnu olevaan mitään vaikutusta. Mitähän multa jäi öljyämättä? Millähän pääsisin tästä ominaisuudesta eroon?
Edit. Autoa en ole vielä valmis vaihtamaan. :D
Vaikka viikko sitten mielestäni öljysin kaikki tarpeelliset osat. Lukot tosiaan aukeaa mutta kahvan painamisella ei tunnu olevaan mitään vaikutusta. Mitähän multa jäi öljyämättä? Millähän pääsisin tästä ominaisuudesta eroon?
Edit. Autoa en ole vielä valmis vaihtamaan. :D
Jäätyminen on vakiovarusteena näissä volsuissa, mulla toimi pikku pakkasilla viikon moitteetta mutta nyt kun mittari näytti -8 aamulla ja auto katoksessa niin eipäs mentykään sisälle kuskinovesta. Muijan venton pesetin tuossa perjantaina ja siitä lähtien on ollut lämpöisessä tallissa kuivumassa, huomenna pitää mennä ja öljytä/silikoonata joka nippeli ovista. Turhaa vain tuo peseminen kun lukoista valuu kaikki lukkoöljy pitkin kylkiä ja auto aivan paskassa viikon jälkeen.
Farkkua en viitsi pesettää, turhaa hommaa (johan se kesällä pestiin), ajan vaan talliin sulamaan ja pitäis vissiin ne kirkasoptiikkavilkutkin asentaa (onhan ne ostettu jo joulukuussa). Töihin pääsee ventolla kun on yövuoro.
Farkkua en viitsi pesettää, turhaa hommaa (johan se kesällä pestiin), ajan vaan talliin sulamaan ja pitäis vissiin ne kirkasoptiikkavilkutkin asentaa (onhan ne ostettu jo joulukuussa). Töihin pääsee ventolla kun on yövuoro.
Omia kokemuksia...auto-92 vento, nyt neljäs talvi menossa. Eka talvena oli probleemia, sitten sain vinkin et laittaa voitelusprayta lukitusnupin reiästä sisään oikein reilusti.Eli nuppi sisäpuolelta irti ja sitten spray pullosta ainetta sinne pitkällä pillillä riittävästi. Kolme talvea meni ilman ongelmia, kunnes neljäntenä alkoi taas samat ongelmat. Joten auto lämpöiseen parkkihalliin ja molempiin oviin spraypullosta voiteluainetta lukitusnupin reiästä. Nyt on 4viikkoa mennyt ilman ongelmia. Kannattaa kokeilla. Eli mulla teki juuri sitä että lukot ja nuppi aukesivat mutta ovi ei :-)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52883
tuolta alaaltahan löytyy linkki josta löytyy ohje joka pelastaa henkiä. Toinen vaihtoehto on ruiskia ja ruikkia ja toinen vaihtoehto on korjata ;)
tuolta alaaltahan löytyy linkki josta löytyy ohje joka pelastaa henkiä. Toinen vaihtoehto on ruiskia ja ruikkia ja toinen vaihtoehto on korjata ;)
Nyt on kovia pakkasiakin ollut jo useamman päivän niin lukot toimii edelleen!Eli ainakin mulla auttoi toi voiteluaineen ruiskiminen siitä lukitusnupin reiästä....varmaan pitää olla kuitenkin lämpöisessä tuo auto kun laittaa sitä ainetta, samalla kääntelee avaimella ovia lukkoon ja pois.Täältä forumilta sen vinkin aikoinaan sain, eli jollakin muullakin oli auttanut asiaan.
Venton keskuslukituksen pumppu on takakontissa...
Venton keskuslukituksen pumppu on takakontissa...
Viikonloppuna ajettiin vaihteeksi käsi ovenkahvassa kiinni. Eivät menneet kummatkaan etuovet avaamisen jälkeen kiinni. Otin ovenkahvat irti sen mitä lähtevät ilman ovipahvien purkamista ja laitoin aseöljyä sisään.
En tiedä auttaako, mutta toivotaan. Selviää seuraavien suvikelien jälkeen ensimmäisenä pakkaspäivänä:)
En tiedä auttaako, mutta toivotaan. Selviää seuraavien suvikelien jälkeen ensimmäisenä pakkaspäivänä:)
Pesetin venton tuossa perjantaina ja oli tallissa kuivumassa viikonlopun, samalla öljysin joka paikan ja myös siitä lukkonupin reijästä sumutin, ainakin vielä on toiminut ok mutta katotaan nyt kun loppuviikolla lauhtuu ja pakastaa uudelleen.
Farkun kanssa ongelmat alkoi heti kun tallista ulos sain. Illalla kun töihin lähdin niin keskuslukon pumppu surisi hetken vaikka ovet oli jo avattu ja aamulla kotipihassa huomasin että takaluukku on pysyvästi kiinni eli kaikki ovet toimii normaalisti mutta takaluukku on ja pysyy kiinni. Farkku oli 4 päivää lämpöisessä tallissa joten ei luulis kosteutta missään olevan? Kuinka nuo ovet saa toimivaan ilman keskuslukkoa, riittääkö että nyppään johdot irti pumpulta ja viritän takaluukulle avauksen vaijerilla ja kahva kuskin penkin viereen?
Farkun kanssa ongelmat alkoi heti kun tallista ulos sain. Illalla kun töihin lähdin niin keskuslukon pumppu surisi hetken vaikka ovet oli jo avattu ja aamulla kotipihassa huomasin että takaluukku on pysyvästi kiinni eli kaikki ovet toimii normaalisti mutta takaluukku on ja pysyy kiinni. Farkku oli 4 päivää lämpöisessä tallissa joten ei luulis kosteutta missään olevan? Kuinka nuo ovet saa toimivaan ilman keskuslukkoa, riittääkö että nyppään johdot irti pumpulta ja viritän takaluukulle avauksen vaijerilla ja kahva kuskin penkin viereen?
Veljelläni oli aikanaan kolmosfarkussa kolmas penkkirivi takana. Takana istuvia penskoja varten oli lukolta vedetty vaijeri sisälle sisäpuolisen sulkukahvan reiästä. Pitäisi itsekin tehdä samanlainen patentti, koska tuokaan ei avaimella pelaa: toistaiseksi keskuslukko toimii, mutta...
Olihan se vissiin niin, että sisäpaneelia ei saa irti, kun luukku on kiinni? Kannattaa tehdä iso luukku paneeliin ja sitä kautta avata lukko, jos ei muuten aukea.
Olihan se vissiin niin, että sisäpaneelia ei saa irti, kun luukku on kiinni? Kannattaa tehdä iso luukku paneeliin ja sitä kautta avata lukko, jos ei muuten aukea.
No ei auta muuta kun ajaa auto töissä halliin yövuorossa ja ryömiä ihmettelemään.
Muijan audi 80 teki saman tempun pari vuotta sitten ja jouduin purkamaan takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn pois että mahtui pitkällä harjanvarrella sohimaan takaluukun vipuihin että aukes.
Tässä nyt ei voi kun naureskella näille lukkomurheille, uskomatonta.
Muijan audi 80 teki saman tempun pari vuotta sitten ja jouduin purkamaan takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn pois että mahtui pitkällä harjanvarrella sohimaan takaluukun vipuihin että aukes.
Tässä nyt ei voi kun naureskella näille lukkomurheille, uskomatonta.
Jo toimii takaluukku. Kömmin tuossa yövuoron aikana takaluukkuun ihmettelemään ja se luukun muovinen verhoilu irtoaa yläreunasta niin paljon että väliin näkee ja käsi mahtuu. Sieltä oli metallitanko irronnut joka liikuttaa lukkomekanismia, nähtävästi irtoaa jos luukun pamauttaa kiinni. Luukun alareunaan ajattelin porata muutaman vesireijän koska alareunassa vain 1 poistoreikä.
Niihin ovien tankosysteemiin kannattais laittaa pakkasellakin joustavaa vaseliinia joka niissä pysyis niin ei kosteus pääsis jäädyttämään, öljyt ei kauaa pysy mutta tuokin toimenpide vaatii ovipahvien purkamisen.
Niihin ovien tankosysteemiin kannattais laittaa pakkasellakin joustavaa vaseliinia joka niissä pysyis niin ei kosteus pääsis jäädyttämään, öljyt ei kauaa pysy mutta tuokin toimenpide vaatii ovipahvien purkamisen.
se luukun muovinen verhoilu irtoaa yläreunasta niin paljon että väliin näkee ja käsi mahtuu.
Onko jotain ruuveja jossain mitä pitää irroittaa ennenkuin alkaa rykimään:)? Takaluukku ollut viimeiset 2 viikko pysyvästi lukossa. Moottorin ääni kyllä selvästi kuuluu, mutta kahva on koko ajan löysä.
Mikäs voi aiheuttaa sellaisen, että tänään apukuskin ovi ei pysynyt kiinni, mutta kun laittoi napin alas ennenkuin pamautti oven kiinni niin jo pysyi? En käsitä miten tuo napin alaspainaminen auttoi asiaan...
Kolmoskoppa-farkussa se takaluukun muoviverhous on kiinni 8kpl muovinastoilla 4 alla ja 2 per sivu, joku ruuvi lähti irti siitä verhouksen kahvan kohdasta, muita ruuveja ei ole. Yläreunasta ei ole kiinni kuin painamalla eli keskeltä kun nyppää niin irtoaa senverran että väliin näkee ja auki saa mutta kannattaa tehdä lämpöisessä ettei muovi halkea. Muovia kun raottaa niin heti sen lukkomoottorin alta menee tanko alaspäin lukolle joka mulla oli irti eikä sitä takasin saanut muuten kun irrottamalla koko verhoilun. Luukun saa auki tunkemalla käden verhoilun väliin ja liikuttamalla lukkorautaa joka näkyy luukun pohjalla keskellä.
Tuli tässä mieleen kun taas (1. kerran tälle vuotta) taistelin oven kans kun ei jäänyt kiinni ennen kuin lämmitti auton. Jos sinne lukon ympärille laittas esimerkiksi kelkan kahvan lämmittimen. Päälle kytkentä kätevästi vaikka hälyttimen lisäkanavaan ja joku ajastin homma väliin.....Sulas ainakin nopeesti. Onhan niitä lämmitettäviä lukko pesiäkin, ainakin kaverin mazdassa oli aikoinaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa