Nr-autovarusteen kaupankäyntiä.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

lyo
-

Nr-autovarusteen kaupankäyntiä.

ViestiKirjoittaja lyo » 13.8.2006 18:57

Joo, eli ajattelin kertoa täällä oman kokemukseni kyseisestä yrityksestä. Kävin kesäkuun loppupuolella ostamassa turusta farmari golfin johon on asennettu Nr-autovarusteen kovasti mainostama lowtec alustasarja: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=55189. Kotiin pohjoiseen ajeltuani totesin alustan olevan aivan liian matalan käyttötarpeisiini etupään osalta ( -55mm ). 3.7.06 sitten soitin Nr-autovarusteeseen ja tilasin pidemmät ( -40mm ) jouset joiden valmistaja on siis lowtec. Puhelun yhteydessä minulle ilmoitettiin toimitusajaksi kaksi viikkoa. Pitkän toimitusajan vuoksi tiedustelin muiden valmistajien jousia, johon myyjä totesi niiden olevan huomattavasti kalliimpia, eli unohdimme asian. Kolmen viikon kuluttua rohkenin soittaa ja tiedustella josko olisi toivoa saada jouset lähipäivinä. Myyjä ilmoitti että ensi viikolla tulee kuorma jossa pitäisi olla ja lupasi informoida minua kyseisen viikon lopulla puhelimitse. Puhelua ei ikinä tullut. Eikä kuulunut seuraavallakaan viikolla joten soitin uudestaan. Nyt kerrottiin että lowtecillä on ollut vaikeuksia toimittaa tavaraa mutta että jouseni ovat suomea kohti tulossa olevassa kuormassa ja ne lähetettäisiin minulle, jos ei kyseisen viikon lopulla, niin sitten seuraavan viikon alussa. Arvaatteko? Ei näkynyt eikä kuulunut jousia. Soitin jälleen 11.8.06. Kerrottiin että ei saa lowteciltä kyseisiä jousia ainakaan kolmos golfiin, eivät eritelleet sen tarkemmin. Tälläkertaa myyjä ( joka muuten oli joka kerralla sama kaveri ja jonka nimeä en valitettavasti muista ) osoitti käsittämätöntä aktiivisuutta ja oma-aloitteisuutta luvatessaan selvittää millaiset eri valmistajan jouset olisivat sopivat ja aikoi soittaa minulle " ihan viiden minuutin kuluttua". Eipä ole vielä 13.8.06 soittanut. Perjantaina, 11.8. sitten kun puhelua taaskaan kuulunut kävin paikallisesta liikkeestä kyselemässä jousia ja ylläri: sopivia löytyi heti neljältä eri valmistajalta. Valitsin Weitecit. Tehtiin tilaus samantien. Lauantai aamupäivänä, 12.8. soitettiin paikallisesta liikkeestä että tuus poika hakeen jouset! Eli henkilökohtaisen kokemuksen perusteella en kyllä voi suositella kenellekään asiointia Nr-autovarusteen kanssa!! Super ala-arvoista asiakkaan kohtelua!!!!!!!

vwfani
-

ViestiKirjoittaja vwfani » 13.8.2006 21:11

Ei mitään uutta!!

A_._A
-

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 13.8.2006 22:44

samaisesta puulaakista..

tässäs muinoin ostin alustasarjan kennyltä cordobaani, kuitenkin n. 11kk alustalla ajeltuani alkoi toinen takaiskari vuotaa. tämän seurauksena soittelin sitten nr:n joka ilmeisesti nykyään hoitaa kennyn asioita myynti asioissa. silloin sovittiin että lähetä sähköposti jossa asia selviää niin asiaa aletaan hoitamaan..

-meni n. 1,5kk jonka kuluttua soitin että missähän asia mahtaa mennä, yllätys sähköpostia ei löytynyt. sovittiin asia puhelimessa ja sanottiin että faksaavat tehtaalle ja soittavat mulle kun asia selviää. ei soittoa kuulunut.

-meni n. 2 kk eikä mitää kuulunut joten soitin taas uudelleen . sieltä pahoiteltiin että asia oli taas hukkunut jonnekin ja luvattiin taas hoitaa asiaa ja ilmoitella..

-meni n.2 vk kun soitin että missä mennään. kuorma oli tullut mutta jostain syystä ei mun iskareita.. asia luvattiin hoitaa.

-meni. 2vk kun soitin taas.ei kuulemma ollut tehtaalta kuulunut mitään. tässä kohtaa oli jo saman puolen takajousi ottanut itseensä kun olin ajanut rikkinäisellä takaiskarilla jo monta kuukautta.. ja toinenkin taka iskari alkanut ilmoitella rikki menemisen merkkejä, joten sanoin että nyt pitää saada uudet takaiskarit ja jouset x 2 asian venymisen takia.. olin sen varran suivaantunut asian hoitamisen suhteen heidän suunnalta että kerroin ottavani yhteyttä kuluttaja asia mieheen jos ais ei ota hoituakseen.. lupasivat taas hoitaa asia, tääsä kohtaa jo ajattelin että näinköhän.. lupasivat ottaa yhteyttä 2vk kuluessa.

-meni 1vk ja 6 päivää kun he soittivat että täälä sulle nyt olisi uudet iskarit ja jouset, ja lupasivat laittaa ne mulle tulemaan..

mitäkö tästä opin..
- jos alan yrittäjäksi, en koskaan hoida näin asiakas suhteitani, vaan ilmoitan reilusti että pystynkö hoitamaan asian vaiko en.. mitää unohduksen välimuotoja ei voi olla..
- niin ja en todellakaan osta mitään ko. putiikista koskaan, enkä kyllä voi sitä suositella muillekaan.. paha miinus kennyn jatkajille koska kennyn kanssa asiat hoituivat aina mallikkaasti, näistä ei voi samaa sanoa..

että näin..

opa
-

ViestiKirjoittaja opa » 14.8.2006 0:28

itse aikanani kävin kyseisessä puulaakissa tiedustelemassa autooni uusia valoja joita ei löytynyt hyllystä.
No myyjä ei ollut edes halukas sellaisia tilaamaan vaan koitti kanittaa mulle hyllystä löytyvät täysin halujani vastaamattomat valot sillä verukkeella et ku nää sä saisit heti mukaan.

Miksiköhän menin tiedustelemaan valoja jos hyllyssä olleet olisivat olleet mieleiset?

No onneksi kyseinen firma ei ole alallaan ainoa ja aitoa palvelu altiuttakin löytyy muista samanalan firmoista.

ilmeisesti kyseisellä firmalla vaan menee vielä liian hyvin että tarttis satsata asiakas palveluun.

Hese
-

ViestiKirjoittaja Hese » 14.8.2006 8:32

Ostin vuosi sitten puljusta Glymin punaisen ja kullan. Hinnat 13,50€ ja 18,50€, mutta myyjä laski päässä = yhteensä 22€ ja kiillotusliinoja kaupan päälle:)

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.8.2006 11:36

Itsellä ihan samoja kokemuksia, "Juu soitellaan hetken päästä takaisin".... Parina kertana olen tilannut/tiedustellut tavaraa, mutta soittoja ei ole vaan kuulunut takaisin. Yleensä kerran jaksan soittaa vielä itse takaisin, vaikka vastapuoli on luvannut hoitaa yhteydenpidon, mutta jos se ei riitä niin sitten saa pitää tavaransa.

Äänestän kukkarollani, maksan jopa vähän extraa usein siitä että saan palvelua.

Murre
-

ViestiKirjoittaja Murre » 14.8.2006 15:47

Eipä tännepäinkään ole niitä luvattuja soittoja koskaan kuulunut :( Silloin aikanaan, kun Kenny itse hoiti asiat, niin aina sujui kaupankäynti!

Taskinen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 14.8.2006 19:10

suunnilleen sama mulla completosin kanssa. Tosin en tähänkään mennessä ole saanut mitään jousia sieltäpäin, joten tyydyin vihaiseen puheluun ja tilaamaan jouset muualta

Teukka
-

ViestiKirjoittaja Teukka » 14.8.2006 20:21

Mulla on duunissa aika paljon vastaaava meininki vaikka olen ihan täysin eri alalla.
Kun en tavaroita vaan saa syystä tai toisesta niin en saa ja kaikki kestää ihan vitun kauan hoitaa.Vituttaa selitellä asiakkaille että mikä kestää ja kestää.
Soittelevat silloin tällöin perään vihaisina.No ei ole oma vika mutta saa silti yrittää selittää.
Itellään on asiat mielessä kyllä että joskos osia jo pikkuhiljaa tulis niin vois ilmoitella eteenpäin...
No kuukausi vielä ja sitten lähden kiitämään...
Ei se aina ole pelkästään firman vika vaan se voi muuten olla niin kiven ajoa koko touhu.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 14.8.2006 21:15

en lähde sen enempää puolustelemaan kun en näistä tapauksista tiedä mitään, mutta Teukka on kyllä oikeassa. etenkin kyseessä olevalla alalla tämä on iso ongelma, tavaran toimittajat ovat suhteellisen pieniä pajoja esimerkiksi Saksassa ja kun sieltä sanotaan että tavara tulee silloin ja silloin niin yleensä tämä tieto välitetään asiakkaalle. kun tieto ei pidä paikkaansa syy lankeutuu myyjän/liikkeen niskaan, joka toimii tässä vain välikätenä.

mutta kuten sanottu en ota itse tapauksiin kantaa, erehdyksiä sattuu mutta ymmärrän tietenkin että puhelun odottaminen ja sen unohtaminen myyjältä on ikävää.

KariS
-

ViestiKirjoittaja KariS » 14.8.2006 22:24

Itse myöskin asiakaspalvelussa työskentelen ja jos esim. lupaan soittaa asiakkaalle niin soitan vaikka pitäisikin sanoa, että tavaraa ei löydy tai on myöhässä. Asiakkaitakin on niin moneen lähtöön että ei tosikaan. Osa yhteistyöhaluisia ja osa taas täysiä mulkkuja joita vaan täytyy kestää ja koittaa palvella parhaalla mahdollisella tavalla.

RKoo
-

ViestiKirjoittaja RKoo » 15.8.2006 6:33

Sähköpostiin vastaaminen tuntuu kans olevan uskomattoman vaikeaa...

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.8.2006 7:47

Tuo on kyllä uskomaton homma, kun yrityksellä on hienot nettisivut ja kaikki nykyajan kilkkeet siellä. Palautelomakekin on, mutta sillä välitettyyn yhteydenottoon -kuten sähköposteihinkaan- ei vastata tai vastataan erittäin pitkällä viivellä. Suosin sähköpostia yhteydenottoon, koska siitä jää minulle kirjallinen dokumentti, joka voi olla arvokas esim. tarjouspyyntöerimielisyyksissä.

Esimerkki: keväällä otin yhteyttä erääseen yritykseen ja pyysin tarkan kustannusarvion eräästä työsuorituksesta, jonka lopullinen hinta selkeästi määräytyi asiakkaan pyytämän työn laajuuden mukaan. Vastaus tuli aikanaan, hintakin oli yllättävän edullinen, joten sovimme työn tehtäväksi.
Työ tehtiin kuten sovittiin ja kun tuli maksun aika, loppusumma oli huomattavasti korkeampi kuin mitä olin saanut vastauksena tarjouspyyntööni. Esitin printtaamani kopion firman vastauksesta, missä alempi hinta selkeästi luki. Koska kyse oli ko. yhtiön virhe ja summa oli selkeästi alle listahintojen, pistimme riidan puoliksi siinä paikan päällä.

Vedätystä tapahtuu: annetaan tarjouspyyntöön vastaus jostain pienemmästä työn osuudesta ja kun työ on kokonaan tehty, laskun loppusumma onkin korkeampi, koska se on "listahinnan mukainen". Useimmiten työstä on sovittu puhelimitse ja mitään kirjallista dokumenttia ei ole tehty ja asiakas ei voi muuta kuin maksaa.

jsr85
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 5.3.2007 20:03

Juu kauan kyllä kestää tulla tän liikkeen kautta, itse kanssa tilasin lowtecin alustasarjan joka tuli viimeviikolla kuukauden myöhässä. Soittelin monta kertaa sinne
joka kerta sanottiin et selvitellään missä tää alustasarja viipyy ja sanottiin et soitetaan
takasin, mut ei soittoa kuulunu. No pääasia et tilaus tuli perille ja hintaa oli laskettu sopivasti.

h4c1
-

ViestiKirjoittaja h4c1 » 5.3.2007 20:32

Mulla ei ainakaa oo ollu mitää ongelmia NR-Autovarusteen kanssa, ostanu sieltä FK-Angel Eyesit ja FK-AK alustan ja molemmat tuli alle viikossa saksasta ja heti ilmotettii mulle ku tuote saapunu perille ja muutenki hyvä palvelu ollu joka kerta ku jotai olen sieltä kyselly. Completosissa sen sijaan en enää koskaan tuu asioimaan, oli niin syvältä koko paikka..

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”