Olisi tarkoitus laittaa autoon xenonit viimeisen päälle laillisesti ;p Kaikki muu on nyt hanskassa mutta valonpesurien asennus on vielä edessä. Originaali pesurit odottavat siis asentamista. Voisiko joku asiasta tietävä kertoa:
1. Mitä puretaan ja miten, jotta päästään asennus puuhiin, puskuri siis ilmeisesti.
2. Mihin kohtaan ja minkä kokoiset reiät porataan pesureille. Jos jollain olisi ihan kuva ja kehtaisi mittaa paikan olisin erittäin kiitollinen.
Niin ja löytyyköhän sieltä valmiit asennuspaikat noille painesylintereille?
Kaikki vinkit ja ohjeet ovat tervetulleita!
3B:n valopesureiden asentaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmeisesti kellään ei sitten ole pesureita... :/
No entäs tämmöinen sitten, kun tuossa on ilmeisesti pelkästään 2,8litran säiliö joka ei varmasti noiden asentamisen jälkeen pitkälle riitä (vaikka laitan kyllä eri katkaisijan valonpesureille) niin ETKAsta kun tutkailin niin tuon 2,8L säiliön rinnalle on saatavissa 3,3L säiliö joka liitetään toiseen letkuilla. Tähän 3.3L säiliöön tulisi sitten kiinni pesurien pumppu.. Mutta missä tuo lisäsäiliö on alunperin? Äsken sen aikaa mitä pakkasessa viitsi kärvistellä tuota pohdiskelin ja ahtaalta näyttää!
Vinkkejä ja neuvoja kaivataan tosissaan!
No entäs tämmöinen sitten, kun tuossa on ilmeisesti pelkästään 2,8litran säiliö joka ei varmasti noiden asentamisen jälkeen pitkälle riitä (vaikka laitan kyllä eri katkaisijan valonpesureille) niin ETKAsta kun tutkailin niin tuon 2,8L säiliön rinnalle on saatavissa 3,3L säiliö joka liitetään toiseen letkuilla. Tähän 3.3L säiliöön tulisi sitten kiinni pesurien pumppu.. Mutta missä tuo lisäsäiliö on alunperin? Äsken sen aikaa mitä pakkasessa viitsi kärvistellä tuota pohdiskelin ja ahtaalta näyttää!
Vinkkejä ja neuvoja kaivataan tosissaan!
poistaminenhan on sama kuin laittaminen mutta toiseen suuntaan ;) mutta joo, tosta pikkusäiliöstä vasemmalle on ilmeisesti jarrusysteemejä. kai se sitten sinne johonkin väliin mahtuu..ilmeisesti paisuntasäiliön alle? Kun tuossa on pelkästään toi pikkusäiliö, niin onkohan siinä noi ETKAssa näkyvät lähdöt toiselle säiliölle silti (Taas arvauksia)? Kun etka ei tunne mielestäni noin pientä säiliötä ilman lähtöjä..
Harvemminpa niitä kokonaan irti tulee revittyä ellei samalla vaihdu koko puskuri. ;) Eliminointiin riittää pelkkä pumpun pistokkeen irrotus.
Juu, siellä paisuntasäiliön alla se on. Pari pimeässä räpsästyä kuvaa... kuva 1 ja kuva 2. Luulisin siellä olevan jonkinlaisen tulpan siinä pikkusäiliössä... Välissä on samanlaista "puutarhaletkua" kuin yleensä on puskurin sisälläkin...
Juu, siellä paisuntasäiliön alla se on. Pari pimeässä räpsästyä kuvaa... kuva 1 ja kuva 2. Luulisin siellä olevan jonkinlaisen tulpan siinä pikkusäiliössä... Välissä on samanlaista "puutarhaletkua" kuin yleensä on puskurin sisälläkin...
Siellä ne nyt nokalla ovat. Pumpun sähköt tosin puuttuvat vielä.. Asennus oli helppoa kunhan urhasi muutaman euron ja osti originaali pultit ja ruuvit niin ei tarvinnut patentoida. Painesylintereille oli paikat valmiina ja puskurin reikien paikat löytyivät merkattuina puskurin sisäpuolelta. Kädet on verillä ahtaiden paikkojen takia, mutta nyt on saa nestettäkin matkaan muutaman litran lisää.
Eniten ongelmia tuotti repsikan puolen painesylinteri, se ei mahtunut paikoilleen koska sen edessä oli töötin torvi, tuplana. Ylemmän joutui siirtämään nippusidepatentilla alemmas ja sen kiinnike peltiä taivuttelemaan :p
Eniten ongelmia tuotti repsikan puolen painesylinteri, se ei mahtunut paikoilleen koska sen edessä oli töötin torvi, tuplana. Ylemmän joutui siirtämään nippusidepatentilla alemmas ja sen kiinnike peltiä taivuttelemaan :p
Ei enää viitsinyt kameraa sotkea touhuun kun kädet naarmuilla ulkona pakkasessa sen tein. Mutta nyt on hyvässä muistissa vielä toi niin kannattaa kysellä jos jotain tulee mieleen!
Mitähän toi nyt olisi maksanut...
Uusi 2-osainen säiliö 15€ käytettynä,
valonpesurin painesylinterit(+suuttimet) ja peite prikat ~20€ posteineen käytettynä.
Pesureille pumppu Motonetistä, olisiko ollut 29€.
Lisäksi VW:n tiskiltä tiivisteet säiliöön ja pultit ym kiinnittämiseksi joitain euroja.
Lisäksi meni letkua ja letkuklemmareita. Sähköt vielä laittamatta; ne maksavat releen, muutaman metrin johtoa ja mahdollisesti ebaysta ASR/ESP napin jonka taakse laitan noi pesurit niin ei aina turhaan ruiski.
Mitähän toi nyt olisi maksanut...
Uusi 2-osainen säiliö 15€ käytettynä,
valonpesurin painesylinterit(+suuttimet) ja peite prikat ~20€ posteineen käytettynä.
Pesureille pumppu Motonetistä, olisiko ollut 29€.
Lisäksi VW:n tiskiltä tiivisteet säiliöön ja pultit ym kiinnittämiseksi joitain euroja.
Lisäksi meni letkua ja letkuklemmareita. Sähköt vielä laittamatta; ne maksavat releen, muutaman metrin johtoa ja mahdollisesti ebaysta ASR/ESP napin jonka taakse laitan noi pesurit niin ei aina turhaan ruiski.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa