golf III lukko ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
golf III lukko ongelma
Mikähän mahtaa olla vikana kun kuskin puolen ovesta avaa ovet, niin välillä aukeaa ainoastaan kyseinen ovi. Repsikan oven lukosta aukeaa kaikki ovet ihan normaalisti. Vika alkunut ilmetä pikku hiljaa useammin.
Itse veikkaisin että joku johto on poikki/melkeinpoikki kohdasta mistä ne taittuu kun ovi avataan/suljetaan. Auto on golf 3 vm-96.
Itse veikkaisin että joku johto on poikki/melkeinpoikki kohdasta mistä ne taittuu kun ovi avataan/suljetaan. Auto on golf 3 vm-96.
Oliskohan vika mahdollisesti kuskin oven mikrokytkimessä, koska auto lukitsi itse ovet kun menin auton sisälle ja vedin oven kiinni, lisäksi alipainepumppu veti nuppeja alas noin 30s ajan ja ovet eivät auenneet kuskin oven lukosta avaimellakaan kun kokeilin ikkunan kautta, ovet aukesivat vasta kun räpelsin repsikan ikkunan kautta avaimella ovet auki. Pumppu oli päällä koko häslingin ajan, sammui kun sain ovet auki. Ovien sisäkahvoista ei tapahtunut mitään ennen kuin sain ovet auki.
Tuleeko keskuslukituksen vioista vikakoodeja?
Tuleeko keskuslukituksen vioista vikakoodeja?
Jos pääset pumppuun käsiksi, ota letku irti ja kääntele/pyydä kaveria kääntelemään kuskin oven lukossa avainta. Pumppu ei pysähdy, ennen kuin tukkii reiän. Ei kannata sitten liian kauaa huudattaa, koska pumppu lämpenee aika kovasti. Tietää ainakin toimiiko pumppu.
Pumpun perusvoiteluun käytin itse lukkoöljyä, joka tuntuu toimivan erinomaisesti.
Pumpun perusvoiteluun käytin itse lukkoöljyä, joka tuntuu toimivan erinomaisesti.
Golffin keskuslukko
Osaisko kukaan auttaa kun mulla on semmonen ongelma keskuslukossa, että vasemmanpuoleinen takaovi ei mene lukkoon ollenkaan kun painaa siitä kaukosäätimestä. Tarvii aina kädellä mennä painaan se lukkoon. Ja sit on semmonen juttu kun tulee pienetkin pakkaset niin lukot sanoo heti sopimuksensa irti... Ja sit on vielä semmonen kumma juttu kun joskus avaa ovet ja menee autoon istuun ja pistää oven kiinni niin kuuluu kaikista lukoista semmonen longsahdus, mutta ovet ei mene lukkoon. kuuluu vaan ääni. Missäköhän olis vika koko hommas? Taitaa olla toi kaukosäätimellä oleva keskuslukitus jälkiasennettu tohon golffiin.
Ja kyseessä on Golf 3 vm -93
Ja kyseessä on Golf 3 vm -93
Kyllä se vika suurella todennäköisyydellä pumpussa on. Kahvastohan noista jäätyy, mutta keskuslukon pitäisi toimia pakkasellakin, jos vain ilma kulkee.
Kosteutta putkistossa ja pumpussa on melko varmasti. Putkistossa olevaa kosteutta tai kondenssivettä on aika vaikea saada pois. Ei kannata mennä suinpäin puhaltelemaan paineilmaa, BTDT.
Tuossa aikaisemmin puhuin lukkoöljystä, mutta oikeastihan se oli aseöljyä nokallisessa spraypullossa. Oiva aina pakkasella.
Kosteutta putkistossa ja pumpussa on melko varmasti. Putkistossa olevaa kosteutta tai kondenssivettä on aika vaikea saada pois. Ei kannata mennä suinpäin puhaltelemaan paineilmaa, BTDT.
Tuossa aikaisemmin puhuin lukkoöljystä, mutta oikeastihan se oli aseöljyä nokallisessa spraypullossa. Oiva aina pakkasella.
Avaa ovipahvi ja katso mitä se on syönyt. Jos siellä on tuonnäköinen moottori niin hae uusi jostain varaosaliikkeestä, niitä myydään ihan kappaletavarana. http://ffp-motorsport.com/tuning/luukku/index.php?id=11
Selvis toi keskuslukko ongelma, oli johto melkein poikki sieltä kuskin oven välistä mistä taittuu. Ei tainnut olla putkissa vettä kun otin sen liittimen irti oven karmista ja käänsin avaimella että pumppu alkoi puhaltaa, pidin pumppua päällä 10s. Samalla ruiskin putkiin ja pumppuun vähän aseöljyä, alkoi lukitus toimimaan nopeammin.
Limetic: veikkaisin että sinun golffissa on kanssa pneumaattinen lukitus, kyllä sinne lukoille menee silti johdot. Johdoilla välitetään tieto ohjainyksikölle, joka on pumpun kyljessä. Toi lonksahdus kuuluu mullakin lukoista.
Kato onko tavaratilassa oikealla kulmassa pumppu joka on styroksi kuorien sisällä, jos pumppu löytyy niin lukot toimii ilmalla.
Toi pakkasella toimimattomuus voisi johtua pneumatiika lukoista/putkista missä on vettä.
Limetic: veikkaisin että sinun golffissa on kanssa pneumaattinen lukitus, kyllä sinne lukoille menee silti johdot. Johdoilla välitetään tieto ohjainyksikölle, joka on pumpun kyljessä. Toi lonksahdus kuuluu mullakin lukoista.
Kato onko tavaratilassa oikealla kulmassa pumppu joka on styroksi kuorien sisällä, jos pumppu löytyy niin lukot toimii ilmalla.
Toi pakkasella toimimattomuus voisi johtua pneumatiika lukoista/putkista missä on vettä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”