syncro ja kitkat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

chewy
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.12.2003 11:21

syncro ja kitkat

ViestiKirjoittaja chewy » 5.10.2006 23:28

mites toimii yhdistelmä talvella? ainakaan kesällä ei edes mudassa sudi? onko porukalla kokemuksia?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 6.10.2006 8:11

No ainakin Nokialaisilla ihan jees yhdistelmä. Nokialaisissa kun on aina ollut tuo pito huonohko liikkeelle lähtiessä mutta hyvä jarruttaessa. Eli kuski saa jo kiihdyttäessä tietää että nyt on liukasta, eli varovasti nyt ;)

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 6.10.2006 13:49

mulla on Borassa Nangkang (tai jotain sinne päin) kitkat ja pitoa löytyy.Viime talvena kaveri ajoi Boralla ja kehu kuinka lähtee liikoja sutimatta liikkeelle.Itsekkin olen ollut tyytyväinen pitoon.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.10.2006 14:56

Samahan se on että onko se vajaavetoinen auto vai nelikko, nelikon ainoa ero on että huonoillakin kumeilla pääsee eteenpäin. Tuollaisen nelikon huonoilla kumeilla vaan kun antaa jollekkin vajaavetokuskille, niin todella helpolla ollaan ojan pohjalla ekassa mutkassa kun pitoa kumminkaan siinä mutkassa ei ole sen enempää kuin vajaavetoisessa. Varsinkin kitkakumeilla ilmiö korostuu huonon sivuttaispidon takia.

LAITURI
-
Viestit: 87
Liittynyt: 11.8.2003 14:35

ViestiKirjoittaja LAITURI » 8.10.2006 14:40

Nelivedolla ja kitkoilla täytyy muistaa, että eteneminen kyllä tapahtuu ripeästi, mutta pysähtyy yhtä huonosti kuin vajaavetoinen.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.10.2006 15:00

^Kuten tapahtuu millä tahansa renkailla :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.10.2006 15:39

Olen kerran ajanut 300 km pätkän Suomen talvessa joskus tammikuun alkupuolella uuden karheilla Bridgestonen 225/50 kesärenkailla. Ajokkina oli Audi Coupe quattro.
Kylläpä oli jännää, kun liikkeelle vielä pääsi jotenkuten, mutta pysähtymiseen piti varata tosi pitkä aika. Siis: ei juuri mitään pitoa, vaikka oli neliveto ja ABS.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 8.10.2006 20:54

Olosuhteiden mukaan kun ajelee niin hyvä tulee.Tottahan on että laadukkaat renkaat lyhentävät jarrutusmatkaa talvella,mutta ensimmäinen turvallisuusvaruste löytyy ratin ja penkin välistä.Itse olen huomannut nelikon tuovan ns.turvallisuuden tunteen liukkailla(ei hyvä).Järki mukana niin niin pysytään tiellä ja irti naapurin pelleistä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.10.2006 21:04

Valitettavasti se turvallisuus ei vaan aina ole itsestä kiinni vaikka kuinka ajaisi varovasti ja ennakoiden :(


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa