Angel eyes:n toiminnasta?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

Angel eyes:n toiminnasta?

ViestiKirjoittaja VariantR » 4.10.2006 20:30

Kysyisin kokemuksia siitä toiimiko teillä angel eyes:lla pitkät yhtä aikaa lyhyiden kanssa. Eikös ne siten kuuluisi tarvittaessa toimia vai kuuluisko sittenkään? Itsellä sammuu lyhyet kun kytkee pitkät ja uumoilen mahtaako omissa angeleissa olla jotain häikkää?

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 4.10.2006 20:31

onko sulla reletaulussa se liuska paikallaan?
Yhdistää kaks nastaa. Numeroita en muista.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 4.10.2006 20:42

Käsittääkseni on melko normaalia, että lyhyet sammuu kun pitkille vaihdetaan. Syykin on selvä, kun auton lähellä on pimeää ja kaukana valoa, näkee sinne kauaksi paremmin, kuin jos auton lähelläkin olisi valoisaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.10.2006 1:40

eihän se ole hyvännäköstä ;) Normaalitoimintaa on siis se, että lyhkäset sammuu kun pitkät menee päälle ja juurikin em. mainitun näkyvyysjutun takia. Kyllähän sen saa silti toimimaan kun vähän yhdistelee.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.10.2006 8:34

Tuolla on kerrottu, mihin se releliuska kytketään.
Aiemmin esitetty perustelu sille, että lyhyet sammuvat pitkien kytkeytyessä on järkevä. H4 -polttimoilla noin pitää tapahtua muutoinkin, koska polttimo kuumenisi liikaa molempien lankojen palaessa.
Koska pitkien umpio on sisempänä kuin lähivalo, laissa on määräyksiä seisontavalojen toiminnasta ja sijoituksesta kaukovalojen kanssa, jotta auton ääriviivat erottuisivat.
Olen kuullut VR6/GTI -kavereilta, että heillä kuitenkin molemmat umpiot hehkuisivat pitkät päällä?

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 5.10.2006 10:05

Eikös noissa esim. Golf III/Vento -valoissa mee nii, että jos laittaa neekerimallin Golffiin tai Ventoon (eli semmosiin missä on samassa polttimossa pitkät ja lyhyet ollu alunperin) semmoset valot, missä on erikseen pitkät ja lyhyet, niin sillon toimii niin, että lyhyet sammuu ku laittaa pitkät päälle. Jos taas kyseessä esim VR6/GTI Golf, missä orkkiksenaki erikseen pitkät ja lyhyet, ni sillon toimii niin että lyhyetki jää palamaan. Sen takia niihin perusvalollisiin Golffeihin/Ventoihin pitää laittaa se liuska tms. että saa palamaan yhtaikaa. Olenko ymmärtäny asian oikein, vai menikö tää nyt aivan lepikkoo kohti koko kirjotus?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.10.2006 10:59

Kyllä se vissiin noin juuri menee, koska esim. aftermarket Hellan nelivaloissa tulee se liuska mukana, jota en itse ole kytkenyt ja valot palavat erillään toisistaan.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 5.10.2006 11:04

elikkä niinkun kuvassa neuvotaan....tuhannet kiitokset!!

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 5.10.2006 15:32

moi! testasin tota kytkee noi piuhat...mut ei vieläkään toiminut =/ niin täytyy kattoo uudestaan kun kelit paranee..tai laittaa lisävalot takas..tai 100w polttimot..pitkissä on sellanen suoja kans voiko otta pois?..audeissa ei oo..koko suojusta.!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Harrastaja 3250 ja 30 vierailijaa