Elikkä, Boraan asennusta odottelee Weitecin kiinteä 30/30 madaltava Ultra Gt setti. Pihinä miehenä en säädettävää raaskinut ostaa...
Millaiseen asentoon koppa tuolla setillä jää, paha perän roikottaja? Voisi jo etukäteen varata madaltavat jousilautaset ja laitella ne samalla kiinni.
Tarkoituksena samalla laitella uudet laakerit tolppien päihin, kenelläkään kokemusta Saksalaisista tuninkimallisista madaltavista laakereista, ei varmaan ihan OEM laatuisia?
Weitec 30/30 alusta ja korin asento? (asennettu jo)
Valvoja: ffp jäsenet
Weitec 30/30 alusta ja korin asento? (asennettu jo)
Viimeksi muokannut Aje, 29.8.2006 13:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mulla oli PD 130 Golffissa just toi sama setti. Putosi juuri sen minkä lupasi, takaa pikkusen enemmän ku edestä. Ajettavuudeltaan sopi mulle ihan täydellisesti, ei liian kova eikä pehmeä. Vertailtiin vakio GTI golffiin vierekkäin ja tällä setillä oli hieman matalampi. Takaiskarit alkoi vuotamaan vuoden ajamisen jälkeen, muuten ei valittamista.
Eilen tuli Veitekki ruuvattua paikoilleen. Ekassa etutolpassa meni runsaasti aikaa, mutta toinen jo menikin rutiinilla. Takapää olikin aikasta simppeli laitella. Yhteensä aikaa meni kolmisen tuntia.
Ainakin alkuunsa kopan asento näyttää olevan ihan OK, kunhan vähän tulee kilometrejä niin näkee miten tuo lopullisesti asettuu. Ja saa sitten suuntautettua kulmatkin.
Ajotuntumaltaan äkkiseltään ihan jees, aika sopiva käyttöautoon. Napakka mutta ei toisaan mikään kivireki. Aikanaan KW:n iskarit Bemun alla tuntui kireämmiltä, tosin oli pudotustakin enemmän. Veikkotekin iskarit näkyivät olevan AL-KO:n valmistetta ja Weitec KW:n tuotemerkki, että mitä eroa noissa nyt on minkäkin kanssa, tiedä sitten..
Ainakin alkuunsa kopan asento näyttää olevan ihan OK, kunhan vähän tulee kilometrejä niin näkee miten tuo lopullisesti asettuu. Ja saa sitten suuntautettua kulmatkin.
Ajotuntumaltaan äkkiseltään ihan jees, aika sopiva käyttöautoon. Napakka mutta ei toisaan mikään kivireki. Aikanaan KW:n iskarit Bemun alla tuntui kireämmiltä, tosin oli pudotustakin enemmän. Veikkotekin iskarit näkyivät olevan AL-KO:n valmistetta ja Weitec KW:n tuotemerkki, että mitä eroa noissa nyt on minkäkin kanssa, tiedä sitten..
miten muuten kikkailit sen vanhan etuiskarin irti ja pois? mulla meni väähän väkivallan puolelle kun oli siihen kuppiin tarttunu kiinni aika höpösti. meni muuten aluksi itekseen touhutessa ja vasta lopussa sain kaverin avuksi niin noin 6 tuntia. raktorihallissa ilman nosturia. toinen pomppi jarrulevyn päällä kun toinen väänti iskaria irti. sama systeemi takaslaittaessa. paska homma jos ei oo kunnon pelejä ja vehkeitä.
No juu..
...meinasi mennä etutolpan kanssa itselläkin sormi suuhun.
Seuraavasti tuli tehtyä:
- jarrusatula+levy irti
- abs:in anturilta johto irti
- tolpan yläpäästä mutteri höllälle, ei kuitenkaan kokonaan irti
- navasta tolpan alapään ruuvi irti
- kallistuksen vakaajan ruuvi pois tukivarresta
- alapallon kolme ruuvia höllälle
- tuurnalla vähän levitystä tolpan alapään kiinitykselle -> pomppimista ja kilkuttelua navan päällä -> tolpan sai liikahtamaan vähän
- alapallon kolme ruuvia irti kokonaan (navalle lisää liikkuma mahdollisuutta)
- ja sitten epämääräinen määrä hyppimistä navan päällä ja alapää irtosi
Kasatessa laitoin iskarin höllälle roikkumaan ja tunkilla nostattelin tukivartta/napaa samalla sujutellen tolppaa paikoilleen.
Tässä vanhalla alustalla:
http://s63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/?action=view¤t=IMG_4645.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch3
Ja uudella:
http://s63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/?action=view¤t=IMG_4715.jpg
...meinasi mennä etutolpan kanssa itselläkin sormi suuhun.
Seuraavasti tuli tehtyä:
- jarrusatula+levy irti
- abs:in anturilta johto irti
- tolpan yläpäästä mutteri höllälle, ei kuitenkaan kokonaan irti
- navasta tolpan alapään ruuvi irti
- kallistuksen vakaajan ruuvi pois tukivarresta
- alapallon kolme ruuvia höllälle
- tuurnalla vähän levitystä tolpan alapään kiinitykselle -> pomppimista ja kilkuttelua navan päällä -> tolpan sai liikahtamaan vähän
- alapallon kolme ruuvia irti kokonaan (navalle lisää liikkuma mahdollisuutta)
- ja sitten epämääräinen määrä hyppimistä navan päällä ja alapää irtosi
Kasatessa laitoin iskarin höllälle roikkumaan ja tunkilla nostattelin tukivartta/napaa samalla sujutellen tolppaa paikoilleen.
Tässä vanhalla alustalla:
http://s63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/?action=view¤t=IMG_4645.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch3
Ja uudella:
http://s63.photobucket.com/albums/h142/aeskola/?action=view¤t=IMG_4715.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa