Kalvot
Valvoja: ffp jäsenet
Kalvot
Olen tässä muutamiin autoihin laittanu halpa versio kalvoja ikkunoihin ja tulos on ollut aivan hyvä. Kysymys olisikin että mitä maksaa esim 3M tai sungard kalvot että laatu vois olla vielä parempaa. Takalasin kalvotus ei onnistu nuilla halpakalvoilla kun niitä lämmittää niin menee heti kurttuun. Nyt olis mahdollisuus laittaa 02-vm farmari golffin lasit ja mietin just tuota takalasia että jos ostaa parempaa kalvoa niin miten se kannatta leikata? Leikataanko valmiiksi muotoon ulkopuolella ja miten se lämmitys kuumailmapuhaltimen kans kannattaa tehdä? Kaikki fakta kalvon muokkaamisesta on tervetullutta!!
Ite olen kalvottanut farkun Gila-merkkisellä kalvolla(aika halpaa), todella hyvä jälki on tullut. Tämmöisellä tekniikalla: pese lasin molemmin puolin fairy/vesi yhdistelmällä. (Nämä aineet kannattaa laittaa suihkepulloon.) Sitten leikataan kalvosta sopiva pala, laitetaan ikkunan ulkopuolta vasten ja leikataan kalvo muotoon ja hieman pienemmäksi kuin mitä lasi on. Tämä tehdään vain takalasiin: leikkaa muodossa oleva kalvo 3 poikittaiseen osaan(Helpottaa, koska takalasi on kaareva moneen suuntaan). Sitten suihkutat lasin sisäpintaa reilusti vesifairya ja samoin kalvon liimapintaan(ensin tietysti otat sen suojakalvon päältä pois). Sitten mallaat sen kalvon sinne minne se tulee ja alat lastamaan pienellä lastalla sitä vesifairya sieltä kalvon ja lasin välistä pois. Tällöin lastaat lasin keskeltä lastalla vedet reunoille pain ja pidät jotain kangasta reunalla että vesi imeytyy siihen. Kun on lastattu tarpeeksi homma on valmis. Jos laitat kalvon esim. takaoveen niin tiedäthän ettei ikkunaa saa rullata kiinni muutamaan viikkoon ja sinne kalvon alareunaan kannattaa laittaa väritöntä kynsilakkaa ettei kalvo rispaannu avatessa.
Mulla ainakin tällä tekniikalla on onnistunut kaikki kalvotukset.
Mulla ainakin tällä tekniikalla on onnistunut kaikki kalvotukset.
Onko ihan mahdoton ajatus antaa ammattilaisen asentaa kalvo edes sinne takalasiin?
Maksaahan se ~100€, mutta itse ei tarvitse tehä mitään muuta kuin odottaa hyvää tulosta.
Lisäksi kalvolle ja asennukselle saa vielä parin vuoden takuunkin.
Minä tilasin 3M peilikalvoa tuolta -> http://www.taperoll.fi/
Asensin sen makuuhuoneen ikkunaan ja nyt on helteilläkin saanut nukkua mukavan viileässä huoneessa.
Maksaahan se ~100€, mutta itse ei tarvitse tehä mitään muuta kuin odottaa hyvää tulosta.
Lisäksi kalvolle ja asennukselle saa vielä parin vuoden takuunkin.
Minä tilasin 3M peilikalvoa tuolta -> http://www.taperoll.fi/
Asensin sen makuuhuoneen ikkunaan ja nyt on helteilläkin saanut nukkua mukavan viileässä huoneessa.
Noihin "mikaa":n neuvoihin voisin vielä lisätä että Gilan kalvoa voi myös lämmittää...tai ainakaan itse en saanut sitä ilman lämmitystä taipumaan Venton kahteen suuntaan kaareville sivulaseille ilman ryppyjä.
Oli myös pieni pettymys miten ohutta tuo kyseinen muovi on.
Suosittelen vakavasti harkitsemaan kalvojen asennuttamista liikkeessä koska:
- säästät aikaa
- säästät rahaa
- säästät hermoja
- saat työlle takuun
Oman kotteron muovit olisi tullut halvemmaksi asennuuttaa liikkeessa kun pari lasia piti tehdä uusiksi... ja menipä yksi ikkunantiivistekin päreiksi laseja irrotellessa... =)
Oli myös pieni pettymys miten ohutta tuo kyseinen muovi on.
Suosittelen vakavasti harkitsemaan kalvojen asennuttamista liikkeessä koska:
- säästät aikaa
- säästät rahaa
- säästät hermoja
- saat työlle takuun
Oman kotteron muovit olisi tullut halvemmaksi asennuuttaa liikkeessa kun pari lasia piti tehdä uusiksi... ja menipä yksi ikkunantiivistekin päreiksi laseja irrotellessa... =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”