Sateen jälkeen oliki sitte akan Jetan vänkärin lattia täys vettä.
Vesi tuli sieltä "kourusta" (tulipellin? päällä), missä on se muovi joka murtuu helposti, siinä pari halkeamaa ja valuttaa sieltä suoraan raitisilmatulon (?) kankaan päälle josta suoraan jalkatilan yläpuolella olevaan reikään jossa jonkunlainen tulppa.
(en tosin ihan varma oo mitä noi on, mutta reikä jalkatilan yläpuolella tosiaan on)
Koitin quik leak remover tjsp mömmöä laittaa tuohon muoviin, sellasta joustavaa liimaa (oisko silikonipohjasta), joka kivasti eristää veden.
Mutta mistä kuuluisi esim. konepellin ritilöiden taikka tuulilasin ja konepellin välistä tulevien vesien kadota alas?
Etulokasuojan muovin ja pellin välistä on vettä tullut, siellä kai on joku reikä tarkoituksella vesien poistoon?
Pitäisikö veden valua sinne (keulasta katsottuna) vasempaan reunaan missä on muovin vieressä syvennys johon ilmaantuu aina puiden lehtiä? En huomannut siellä reikää, liekö lehdet tulpanneet tiiviisti...
Sinne ainakin vettä myöskin valuu, ja on alempana kuin sen tulipellin (?) päällä oleva haperomuovi, pitäiskö mahdollisesti avittaa poraamalla reikä jos siellä jostain syystä ei reikää olisikaan?
Jetta mk2 tulva (syy selvillä)
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta mk2 tulva (syy selvillä)
Viimeksi muokannut liteFun, 14.7.2006 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Molemmilla reunoilla on muistaakseni jotain 3*2cm reiät, joista vesien ois tarkoitus juosta maahan... jos kouru täyttyy eikä "viemäröinti toimi" niin jalkatilastahan ne vedet sitten löytyy. Tuo alkuperäinen hento lärpäke etukaton ja tulipellin välissä (missä on mm. runkonumeron lukuun tarkoitettu kirkas ikkuna) on muuten korvattavissa volkkarilta saatavalla muovisella vähemmän hennolla mallilla kohtuu hintaan... jos ei innosta sitä yrittää paikkailla? Itse aikoinaan ostin eikä hinta ollut mielesäni maltainen. Eli kannattaa rassata nuo reiät auki.. kyllä ne sieltä (mullan ja lehtien alta löytyy). En suosittelisi reikien poraamista... vesi kyllä tulee virtaamaan muuten väärään paikkaan... Voit sitten putsauksen jälkeen katsoa onko kaikki OK vaikka kaatamalla konepelti auki vettä ämpärillä varovaisesti tuulilasille ja katsot minne ne vedet menee. Lycka till!
jalkatilan yläpuolella olevaan reikään jossa jonkunlainen tulppa.
Jos sen tulpan ottaa pois näkyy tod.näk. tuuletin.
missä on se muovi joka murtuu helposti, siinä pari halkeamaa ja valuttaa sieltä suoraan
Kokeilisin itse sikaflexiä ohuelti.
Pitäisikö veden valua sinne (keulasta katsottuna) vasempaan reunaan missä on muovin vieressä syvennys johon ilmaantuu aina puiden lehtiä? En huomannut siellä reikää, liekö lehdet tulpanneet tiiviisti...
Kyllä, kummallakin puolella on. Kokeile vaikka imurilla, jos muuten et saa noita lehtiä pois.
Etulokasuojan muovin ja pellin välistä on vettä tullut, siellä kai on joku reikä tarkoituksella vesien poistoon?
Kyllä, monesti myös paljon mönjää, puutikun avulla ja välillä konehuoneeseen(siis noihin koloihin tuossa ylempänä, mitkä puhdistit) vettä löröttäen ne saa puhtaaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa