Kuumuutta kestävä maali

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

Kuumuutta kestävä maali

ViestiKirjoittaja Teemu M » 18.5.2006 11:50

Pitäis jarrulevyistä maalata keskiosat ja osa kitkapinnasta mihin pala ei ota kiinni, ni mikä olis sellaista maalia mikä kestää kuumuutta ja suojais noita levyjä ruostumiselta, ettei ne ois heti ihan hirveen näköiset?

Onko tollanen kuumakestospray ihan ok vaihtoehto tohon? Onks tollaisella mitään korroosionestokykyä?

Kuva

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 18.5.2006 12:13

Eikö ne jarrusatulamaalit kestä?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 18.5.2006 12:25

Kestääkö ne niin paljon lämpöä?
Satulathan ei levyihin verrattuna kuumene läheskään niin paljon. Yritin googlettaa millaisia lämpötiloja levyissä olis, niin tuossa on et kovien jarrutusten jälkeen levyjen lämpötilat ois jopa 500C:sta.

linkki

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 18.5.2006 16:19

No ostin tota Mastonin maalia kun en muutakaan keksiny. Saa nähä millaista kuraa se on...

Siinä purkissa lukee, et maalattava pinta saavuttaa täydellisesti ominaisuutensa vasta kun se on kuumennettu 200C:een 20 min ajaksi. Uskaltaako tollaisia ajamattomia jarrulevyjä heittää uuniin kuumenemaan noin pitkäksi aikaa?

Sen verran hintavat laikat, ettei viitteis heti vetää niitä kieroiksi...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.5.2006 16:22

Ite tekisin niin että laittasin autoon kiinni ja ajaisin. Jos ei maali kestä niin sitten uudestaan.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 18.5.2006 17:06

Minä olen maalaillut jo kahteen autoon ne jarrulevyjen "keskiosat" ihan tavallisella mustalla vasaramaalilla ja hyvin on kestänyt.

B6
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.1.2006 8:44

ViestiKirjoittaja B6 » 18.5.2006 18:44

Horna-maali eli millä maalataan kiviuunien/takkojen luukkuja. Varmasti kestää kuumuutta ja helppo maalata.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.5.2006 18:49

Horna varmaan kestää kuumuutta, mutta ei estä ruostumista. Tavallisella polyuretaanilla oon maalannu ja hyvin on kestänyt.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.5.2006 19:08

miranoli on tuntunut kanssa pysyvän omissa levyissä ja satuloissa

seatts
-
Viestit: 167
Liittynyt: 14.10.2004 16:02

ViestiKirjoittaja seatts » 18.5.2006 19:19

Kynsilakkaa kannattaa kans koittaa! ;)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 18.5.2006 19:55

No saa nähä miten maali pysyy ja pukkaako ruoste pintaan päivän vai kahden jälkeen, mut ainakin vielä ne näyttää ihan hyvälle...

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 19.5.2006 16:17

Bilteman vasaralakka on hyvää tavaraa kohta kestäny jos kaks vuotta ollu satuloissa ja rummuissa eikä oo ruostunu vaik ei ollu ihan puhtaat maalatessa.

^HT^
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.8.2005 19:42

ViestiKirjoittaja ^HT^ » 2.7.2006 19:47

Teknoksen tecnoheat olis varmaan ihan kovaa kamaa

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 2.7.2006 21:02

Teemu M: onkos noi levyt maalattu myös tuolta ulkosyrjästä vai?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa