Tarvitsisin vähän jeesiä tuo katiskan puhatimen ohjailun kanssa. Silloin kun sen pistää puhaltamaan sekä jaloille että keskivartaloon, se ei puhalla kuin jaloille. Ilmeisesti joku läppä jumissa? Mitäs sille voi itse tehdä? Kojetaulua pitää ilmeisesti purkaa... Auto on manuaalilla ilmastoinnilla ja vm 02.
Onko jollain käynyt samoin?
Boran lämmityslaite/puhallinongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ole käynyt samoin, mutta kävin tarkistamassa miten läpät liikkuu.
Siellä on vain kaksi ilmanohjainläppää, Ensimmäinen läppä (5x5cm) ohjaa tuulilasille tulevaa ilmaa. Toinen läppä (15x5cm) ohjaa keskivartaloon tulevaa ilmanvirtausta. Molemmat läpät ohjaavat myös jaloille tulevaa ilmaa.
Säätimen ollessa asennossa:
- tuulilasi, on läppä 1 auki, läppä 2 kiinni
- jalat, on läppä 1 melkein kiinni, läppä 2 kiinni
- jalat ja vartalo, on läppä 1 kiinni, läppä 2 puolessa välissä
- vartalo, on läppä 1 kiinni, läppä 2 auki
Lisäksi yksi läppä ohjaa ilmankulkua kennon läpi tai ohi. Veden virtausta ei säännellä.
Sinuna tarkistaisin ekaksi säätimien takaa että vaijerit ovat kunnolla kiinni, ehjät ja oikein säädetyt. Sen pääsee tarkistamaan kojelautaa irrottamatta. Ohjainyksikkö on neljällä ruuvilla kiinni keskikonsolissa, suojamuovi pitää tietenkin ekaksi irrottaa.
Jos saat tulemaan ilmaa säätimen jossain asennossa keskisuuttimista ei vaijeri ainakaan irtipoikki ole.
Vaijeri(e)n vaihtamiseksi täytyy purkaa hiukan enemmän mutta tuskin kojelautaa sentään.
Jos tuo ei tuota tulosta ja vika on ilmanohjaimissa sitten täytyy purkaa kojelauta pois. Sen jälkeen saa tarkistettua että missä vika siellä on.
Keskisuuttimille ilma tulee parin hiukan heppoisen näköisen (tiivistetty vaahtomuovi suikaleilla) liitoksen kautta. Joista joku on saattanut pettää ja suurin ilmavirta menee siitä tapauksessa kojelaudan sisään.
Jos joudut vaihtamaan/purkaamaan ilmanohjaimen täytyy myös kojelaudan tukipalkki airbägeineen irrottaa. Lisäksi ilmastoinnin putket täytyy irroittaa konehuoneen puolelta ja lämppärinkennolle menevät vesiletkut täytyy irrottaa.
Kuullostaa työläämmältä mitä se oikeasti on.
Siellä on vain kaksi ilmanohjainläppää, Ensimmäinen läppä (5x5cm) ohjaa tuulilasille tulevaa ilmaa. Toinen läppä (15x5cm) ohjaa keskivartaloon tulevaa ilmanvirtausta. Molemmat läpät ohjaavat myös jaloille tulevaa ilmaa.
Säätimen ollessa asennossa:
- tuulilasi, on läppä 1 auki, läppä 2 kiinni
- jalat, on läppä 1 melkein kiinni, läppä 2 kiinni
- jalat ja vartalo, on läppä 1 kiinni, läppä 2 puolessa välissä
- vartalo, on läppä 1 kiinni, läppä 2 auki
Lisäksi yksi läppä ohjaa ilmankulkua kennon läpi tai ohi. Veden virtausta ei säännellä.
Sinuna tarkistaisin ekaksi säätimien takaa että vaijerit ovat kunnolla kiinni, ehjät ja oikein säädetyt. Sen pääsee tarkistamaan kojelautaa irrottamatta. Ohjainyksikkö on neljällä ruuvilla kiinni keskikonsolissa, suojamuovi pitää tietenkin ekaksi irrottaa.
Jos saat tulemaan ilmaa säätimen jossain asennossa keskisuuttimista ei vaijeri ainakaan irtipoikki ole.
Vaijeri(e)n vaihtamiseksi täytyy purkaa hiukan enemmän mutta tuskin kojelautaa sentään.
Jos tuo ei tuota tulosta ja vika on ilmanohjaimissa sitten täytyy purkaa kojelauta pois. Sen jälkeen saa tarkistettua että missä vika siellä on.
Keskisuuttimille ilma tulee parin hiukan heppoisen näköisen (tiivistetty vaahtomuovi suikaleilla) liitoksen kautta. Joista joku on saattanut pettää ja suurin ilmavirta menee siitä tapauksessa kojelaudan sisään.
Jos joudut vaihtamaan/purkaamaan ilmanohjaimen täytyy myös kojelaudan tukipalkki airbägeineen irrottaa. Lisäksi ilmastoinnin putket täytyy irroittaa konehuoneen puolelta ja lämppärinkennolle menevät vesiletkut täytyy irrottaa.
Kuullostaa työläämmältä mitä se oikeasti on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 98 vierailijaa