Ensimmäisen korimallin Seat Toledon vm. 93 kynnyskotelot kaipaisivat tänä kesänä uusimista pohjan puolelta. Lisäksi uusiksi menisi pohjasta ainakin pari tunkinkorvaketta. Vuosia sitten yhden ensiauto Fiatin talvella ulkoilmaa kylmemmässä tallissa betonilla maaten hitsanneena ei homma varsinaisesti houkuta.
Puhelimella tiedustelin noin arviota korjauskustannuksista ja ne liikkuivat alkaen noin 500 eurosta ylöspäin, kaikkinensa, Oulun seudulla. Tarvikkeena korjauspeltejä autoon ei ilmeisesti saa, eli ne joka tapauksessa menisivät käsitöiksi. Alkuperäisten hintaa en ole uskaltanut kysyä.
Kyseisellä autoyksilöllä on jo ajettu 280 tkm, paljonko 1.8 RP moottorin voi olettaa kestävän? Moottoripuolella tavallista kansiremonttia suurempiin korjauksiin ei ole intoa eikä rahaa. Toledo on ollut minulla parisen vuotta ja n. 55 tkm on sujunut ilman vakavampia murheita.
Eli kysymys kuuluu onnistuuko / kannattaako Toledon käyttöiän jatko parilla kolmella vuodella korjaamalla helmojen ruostevauriot vai pitäisikö sijoittaako suoraan 3 - 5 tuhatta ja vaihtaa uudempaan kotteroon. Opiskelijabudjetilla olen siis liikkeellä, toki kesät töitä tehden.
Toledo I kynnyskoteloiden uusiminen
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa