Egr pois kokonaan mitä tilallle?
Valvoja: ffp jäsenet
Egr pois kokonaan mitä tilallle?
Meinasin passatista poistaa egr:n kokonaan,yläpäähän tulee 1.6td imulaippa
mutta mistä saisi valmiin lätkän pakosarjan päähän?
Siis mikä tukkis reijät ja sais samoilla pulteilla kiinni kun egr:nkin
Vai pitääkö itte ruveta semmonen pajottamaan??
Poistan kokonaan koska Coolerin kun laittaa niin imusarjan laippa pitää kääntää toiseen suuntaa.
mutta mistä saisi valmiin lätkän pakosarjan päähän?
Siis mikä tukkis reijät ja sais samoilla pulteilla kiinni kun egr:nkin
Vai pitääkö itte ruveta semmonen pajottamaan??
Poistan kokonaan koska Coolerin kun laittaa niin imusarjan laippa pitää kääntää toiseen suuntaa.
^ Tuo sama asia kiinnostaisi minuakin.
Tuo Bora pitää jännää ääntä, kun vaikka paikallaan polkaisee kaasua.
Kun kierrokset laskee takaisin tyhjäkäynnille, niin kuuluu hetken semmoinen plop plop plop plop-ääni =D En kiinnittänyt tuohon aikaisemmin edes huomiota, mutta kun akunvaihdon yhteydessä auto oli käynnissä konepelti auki niin sen kuulee... Tuleekohan tuo ääni Egr:stä vai jostain muualta? Ja onko se normaalia? Kone pelaa täysin normaalisti.
Tuo Bora pitää jännää ääntä, kun vaikka paikallaan polkaisee kaasua.
Kun kierrokset laskee takaisin tyhjäkäynnille, niin kuuluu hetken semmoinen plop plop plop plop-ääni =D En kiinnittänyt tuohon aikaisemmin edes huomiota, mutta kun akunvaihdon yhteydessä auto oli käynnissä konepelti auki niin sen kuulee... Tuleekohan tuo ääni Egr:stä vai jostain muualta? Ja onko se normaalia? Kone pelaa täysin normaalisti.
Näkyypä kertyneen kiitettävästi p*skaa tuonne :)
Pitääpä joskus käyttää imusarja ja Egr irti ja puhdistaa ne, ovat mahdollisesti samanlaisessa kunnossa kun tuskin niitä on puhdistettu...
EDIT: Minkälainen savotta oli tuo imusarjan irrotus? Ei oo tullut ennen pahemmin rassattua näitä diisseli-vekottimia...
Pitääpä joskus käyttää imusarja ja Egr irti ja puhdistaa ne, ovat mahdollisesti samanlaisessa kunnossa kun tuskin niitä on puhdistettu...
EDIT: Minkälainen savotta oli tuo imusarjan irrotus? Ei oo tullut ennen pahemmin rassattua näitä diisseli-vekottimia...
Razur kirjoitti:Pitääpäs joskus tuo imusarja tarkastaa ja putsailla. Onko siellä minkään sorttisia tiivisteitä, mitkä pitäisi ennakkoon hommata?
Pelkkä imusarjan tiiviste riitti ainakin tuossa Golfissa.
wb kirjoitti:Oletan että putsasit imusarjan kunnolla tuon tulppauksen yhteydessä?Miten vaikutti tehoihin?
vääntö parani alakierroksille tms?
Imusarjan putsasin niin hyvin kuin sen sai ja ehkä aavistus olisi tullut vääntöä lisää.
Mulla on nyt kuulunut tuo Plop Plop Plop ääni reilun kuukauden ajan egr:stä, auton oon omistanut puolisen vuotta ja nyt yhtäkkiä ilmestynyt tuo epämääräinen ääni. Mitään ei kyllä vaikuta toimintaan, mutta ihmetyttää miksi pitää tuota ääntä, eli kun kaasuttelee niin kuuluu koko ajan plop plop plop ääni...
Ja sitten asiaa, Eli miten tämä egr:n pois kytkentä nyt sitten tapahtuu? Mitä tulpataan ja mistä?
Yritin ettiä haulla, mutta en ainakaan onnistunut löytämään aihetta jossa olis käsitelty suoraa tuon egr;n pois kytkentää.
Autona on Passat -01 PD tdi 74kW
Ja kuvia jos olis niin ne tietysti olis aina parempia, eli vaikka siihen nuolilla kohdat ja sitten selostukset mitä tehdä :)
Ja sitten asiaa, Eli miten tämä egr:n pois kytkentä nyt sitten tapahtuu? Mitä tulpataan ja mistä?
Yritin ettiä haulla, mutta en ainakaan onnistunut löytämään aihetta jossa olis käsitelty suoraa tuon egr;n pois kytkentää.
Autona on Passat -01 PD tdi 74kW
Ja kuvia jos olis niin ne tietysti olis aina parempia, eli vaikka siihen nuolilla kohdat ja sitten selostukset mitä tehdä :)
Helpoin tapa tulpata, on ottaa siitä egr:n päältä letku irti, laittaa letkuun vaikka pultti ja kiristää se klemmarilla kiinni. Ei enää ohjaa venttiiliä auki, eli paikat pysyy puhtaana.
Toinen vaihtoehto, pari tuollaista laippaa, mitkä pari vastausta ylempänä näkyy, ja laittaa ne pakosarjan sekä egr:n väliin. Loppuu viimesetki tupruttelut imusarjaan.
Itse tänään tuon egr:n sekä imusarjan putsailin, 270tkm mittarissa, onneksi joku jo joskus tulpannut vehkeen, ei ollut paikat vielä kovin sontaiset, mutta tavaraa irtosi silti riittoisasti.
Toinen vaihtoehto, pari tuollaista laippaa, mitkä pari vastausta ylempänä näkyy, ja laittaa ne pakosarjan sekä egr:n väliin. Loppuu viimesetki tupruttelut imusarjaan.
Itse tänään tuon egr:n sekä imusarjan putsailin, 270tkm mittarissa, onneksi joku jo joskus tulpannut vehkeen, ei ollut paikat vielä kovin sontaiset, mutta tavaraa irtosi silti riittoisasti.
Tänään öljyn vaihdon yhteydes kans perehdyin tarkemmin tuohon mieliharmiin ja aikani pähkäiltyä nyppäsin kans sen alipaineletkun irti, kun totesin että se sitä venttiiliä ohjaa.
No pientä testailua ja toteamus, että ei kurnuta enää se venttiili :)
Tein juurikin niin että siihen mustaan putkeen 6mm pultti ja klemmari kiinni ja sitten laitoin vielä venttiiliin jonkun 5cm putken palan ja siihen kans pultti päähän, niin ei mee ainakaan paskaa sinne.
Peilillä kans vilkuilin sinne egr:n sisälle sieltä ilmaputken suunnasta, kun otin sen kumikäyrän irti ja melkoinen sontahan sielä näkyi olevan. Pakko se on purkaa lähiaikoina, mutta millainen tiiviste imusarjassa on? Meinaan vain että pitääkö hommata uus kun ottaa irti, vai voiko pistää vanhan tiivisteen takaisin imusarjan putsauksen jälkeen?
No pientä testailua ja toteamus, että ei kurnuta enää se venttiili :)
Tein juurikin niin että siihen mustaan putkeen 6mm pultti ja klemmari kiinni ja sitten laitoin vielä venttiiliin jonkun 5cm putken palan ja siihen kans pultti päähän, niin ei mee ainakaan paskaa sinne.
Peilillä kans vilkuilin sinne egr:n sisälle sieltä ilmaputken suunnasta, kun otin sen kumikäyrän irti ja melkoinen sontahan sielä näkyi olevan. Pakko se on purkaa lähiaikoina, mutta millainen tiiviste imusarjassa on? Meinaan vain että pitääkö hommata uus kun ottaa irti, vai voiko pistää vanhan tiivisteen takaisin imusarjan putsauksen jälkeen?
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.9.2005 14:14
Lainataampas tätä topicia kysymykseeni. Eli tuli ostettua ensimmäinen kiisseliauto ja torstaina pitäisi vapaapäivän kunniaksi tulpata tuo EGR ja puhdistaa imusarja. Passat on automaattilaatikolla, niin mitenkä tuo EGR:n tulppaaminen vaikuttaa laatikon toimintaan? luultavasti ei mitenkään. Mitä nyt ensikertalaisena järjestelmää tutkein niin vaikuttaisiko hyvältä sotasuunnitelmalta, jos tekisi pakosarjan ja EGR -putken laippojen väliin millisen kuparisen "levyn" ja yläpäähän vastaavasti tukkisi EGR:n alta vastaavalla laipalla? Auto on siis 2002 joten tuota vikatilaa ei pitäisi käsittääkseni syntyä..
Ei kannata talveksi tulpata, vetoja ei näillä keleillä kuitenkaan tarvitse niin paljoa että tuosta olisi hyötyä ja moottori tykkää siitä kun se lämpeää nopeammin tavoitelämpötilaansa.
Sen sijaan voit sillon torstaina muuttaa autosi huohotuksen kulkevaksi purkin lävitse, jolloin öljyä ei enää pääse imupuolelle.
Sen sijaan voit sillon torstaina muuttaa autosi huohotuksen kulkevaksi purkin lävitse, jolloin öljyä ei enää pääse imupuolelle.
Itsellä ei ainakaan tuo EGR:n tulppaaminen vaikuttanut lämpöjen nostoon juuri mitenkään. Ainakin perstuntumalla se lämpiää ihan samaan tapaan kun aina ennenkin.
Mitä tuo tarkoittaa ja miten se tehdään?
Sen sijaan voit sillon torstaina muuttaa autosi huohotuksen kulkevaksi purkin lävitse, jolloin öljyä ei enää pääse imupuolelle
Mitä tuo tarkoittaa ja miten se tehdään?
Tulppasin kanssa tuon egr aina kesäksi ja kesä lämmöillä ei mitään eroa, mutta nyttemmin kun talvi ja kylymyys tuli niin otin pois jostain pellin palasta tekemäni "tyhmän" tiivisten. Ei jaksanut lämmöt nousta 20km ajolla liki 90 astetta, mutta kun otti egr:n käyttöön niin taas nousee sinne normiin 91-92 asteeseen. Lämpöjä mittaa scangauge2 eculta.
Oli ittelläki tuota rähmää kertyny 20tkm ajon jälkeen tuonne sarjaan, mutta ei varmasti olli 2mm enempää. Vuotava turbo, liikahuohotus ja huono palaminen tuota karstaa sinne tekee... Kierroksia komissaario, kierroksia!
Oli ittelläki tuota rähmää kertyny 20tkm ajon jälkeen tuonne sarjaan, mutta ei varmasti olli 2mm enempää. Vuotava turbo, liikahuohotus ja huono palaminen tuota karstaa sinne tekee... Kierroksia komissaario, kierroksia!
Mua kiinnostais kans tuo huohottimen purkkiin johtaminen.
Eli siis venakopasta lähtevä putki irti sieltä coolerilta tulevasta putkesta ja tulppa coolerinputkeen ja sitten joku purkki tuohon huohottimen putkeen vai??
Kuvia jos löytyis toteutuksesta?
Pari viikkoa sitten justiin tyhjäsin coolerista muutaman desin öljyä pois :p
Eli siis venakopasta lähtevä putki irti sieltä coolerilta tulevasta putkesta ja tulppa coolerinputkeen ja sitten joku purkki tuohon huohottimen putkeen vai??
Kuvia jos löytyis toteutuksesta?
Pari viikkoa sitten justiin tyhjäsin coolerista muutaman desin öljyä pois :p
ei se huohotus mene cuulerin putkeen vaan imuputkeen. tuossapa tuo artikkeli holysmokella http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/oeljynkeraeyssaeilioe.php
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
enpä huomannu kertoa, että ekana vuonna ollessani katsastuskonttorilla ja mittailtiin savuja niin suojamuovin alta tuli hitonmoinen käry.ihmettelin siinä ääneen et mitäs tuol nyt niin inssi siihen että "se on välillä tollasta"ja oli jäänyt se huohotus konstruktio paikalleen ja huohotuskaasuthan ne sieltä ulos halusi tulla.sen jälkeen olen laittanut katsastuksen ajaksi huohotusletkun paikalleen. eipä ainakaan jää inssille hampaankoloon nipistelemään.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Ja taas jälleen kerran: Ne EGR-herjat voi ohittaa eletroniikalla:
http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/egrfix.html
Toki tuollaisen väsäämiseen tarvitaan harrastuneisuutta...
http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/egrfix.html
Toki tuollaisen väsäämiseen tarvitaan harrastuneisuutta...
plop plop
pisti silmään ku jollakin oli kuulunut omituinen plop plop ääni,itellä alkas pitämään noin vuos sitten kovilla pakkasilla,en tiedä oliko pakkasella vaikutusta asiaan.ihmettelin ääntä kävin huollossa näyttämässä eikä oikeen tiedetty mitä pitäis alkaa tutkimaan,annoin asian olla ja ajattelin et kyllä se pian itsestään ilmoittaa,ääni hiljeni ja oli hiljaa varmaan seuraavat 20000km,sitten ääni tuplaantui veto hävisi syy nokka ja nostimet selvänä.toki mulla on portteri mut sama periaate.et olisko kova pakkanen rikkonu paininkupin ja viottunu paininkuppi nokan?ääni tuli siitä ku pakonokkan pitäis tyhjätä paine sylinteristä mutta ei voinut ku nostot pois ja ku imu aukes nii sylinteris oli vielä painetta jäljellä.toki voin olla vaaräs,edeltävä on omaa mielikuvitusta
egr
Ja takasin aiheeseen.pitää huollos kysyä ku saa uuden työkalun ens viikolla alle et poistaako ne egr:n käytöstä ja jos poistaa kärsiikö takuu?jokus kokeilin vanhas(portteri 04) ku otti egr:n pois nii tyhjäkäynti muuttui raskaamaksi.johtuen siitä että pakopaine turbossa kasvoi nii paljon et se varmaan ahtoi jo tyhjäkäynnillä,tämä kokeiltu niin että ahtoletku irti tyhjäkäynnillä egr toiminnassa ilmaa tuli vähän,egr:n letkut irti ja ahtoimaa alkoi tulla oikeen paineella.siis kestääkö turbo egr:n pois ottoa pitkään ku tavoitteena olis sama 500000km mitä muillakin porttereilla.et ei se egr:n irtirepiminen nii yksin kertane juttu oo,oikaiskaa jos oon vääräs
Kyllä mulla ainakin kuului tämä plop plop tai kurnutus miten nyt haluaa sanoakin, niin suoraa siitä egr:n möltistä. Epäilisin että kalvo on puhki ja vuoti painetta koko ajan sieltä.
No eipä ole sitäkään ääntä kuulunut sen jälkeen kun otti sen egr:ää ohjaavan alipaineputken irti ja pisti ruuvin tulpaksi :D
No eipä ole sitäkään ääntä kuulunut sen jälkeen kun otti sen egr:ää ohjaavan alipaineputken irti ja pisti ruuvin tulpaksi :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa