520 racet, katsastus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

520 racet, katsastus

ViestiKirjoittaja D5252T » 13.5.2008 14:03

Mustaa pukkaa helevetisti, eikä mene katsastuksesta varmasti läpi. Tankoa tulee, kun tyhjäkäynnillä painaa pedaalin pohjaan. Mikä neuvoksi? Voiko ennakkoa lisäämällä saada savutusta pienemmäksi tyhjäkäynnillä?

Jos yrittää pienentää syöttöä kantta hammeroimalla, niin ei lähde käyntiin. Laitoin myös evryn säädön helpottamiseksi, mutta ei auta.

Auto on Volvo 850 TDI.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 13.5.2008 16:20

Oletko katsonut paljonko se IQ-arvo oikeasti on, tarvitset tähän vag-comia, noin 10-15 vielä menee niin että lähtee käyntiin.
Paikallaan ei pitäisi alkupöllähdyksen jälkeen kyllä savuttaa raceilla, oliskohan siellä jokin oikea vika.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 13.5.2008 16:56

Itse katsastin raceilla, napparin vaan maffilta piuhan irti katsastuksen ajaksi... savutus arvo puolittui sen avulla.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.5.2008 19:21

se paikoillan polkiessa savutus on kiinni aika paljon myös softasta ja iq:n arvosta. se on totta että ei lähde käyntiin enää kun menee iq 13-15 lukemiin. näin oli mulla cordo renun päällä

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 14.5.2008 10:27

Moottori käy muutenkin tyhjäkäyntiä huonosti - olen yrittänyt säätää syötön mahdollisimman pienelle, tällöin tyhjäkäynti rupeaa olemaan todella huonoa - ikään kuin kävisi vajailla pytyillä - kierrokset tippuu välillä 500 RPM.

Olisikohan tuolla joku suutin vainaa?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 14.5.2008 14:24

Todennäköisesti voi olla, sitä ei pysty oikein testailemaan mitenkään kunnolla luotettavasti.
Mutta nyppää suuttimien syöttölinjoja auki yksitellen ja jos savutus lakkaa, niin olet ehkä löytänyt sen viallisen, kovin varma konsti tämä ei kyllä ole, mutta muuta ei tule nyt mieleen.

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 14.5.2008 18:58

Otin suuttinputket yksi kerrallaan irti ja joka irrotuksen kohdalla tyhjäkäyntin huononi, ts. huomasi, että yksi suutin irti.

Mielestäni tämä ropellus ei lopu, vaikka laittaisi syötön kuinka pienelle, vaan auto sammuu, jos pienentää liikaa. Vähän ennen sammumista pätkii, ts. kierrokset seilaa 500-800 RPM.

Nyppäsin sitten needle lift sensorin irti ja tyhjäkäynti rauhoittui välittömästi. Mielestäni sen pitäisi alkaa pätkiä entistä pahemmin, jos sen nyppää irti. En ymmärrä. Kierrokset ei nousseet tuolloin kuin 2000 RPM ja valkoista savua tuli putkesta.

Onkohan tuo needle lift sensor rikki? Vikakoodia ei tule. Voiko noita needle lift sensoreita olla erilaisia? Minkälaista signaalia sieltä pitäisi tulla?

aleksit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2006 17:22

ViestiKirjoittaja aleksit » 14.5.2008 19:14

EL SAn mukaan -92 2.5tdi AAT koneen neulanliikeanturin ohjevastusarvon tulisi olla jotain 90...115Ω ja kuumana n. 20Ω enemmän.

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 14.5.2008 19:56

110 ohmia oli, eli kunnossa siltä osin. Miksi tuo tyhjäkäynti sitten tasoittuu, kun tuon nyppää irti?

Kun tuo tyhjäkäynti seilaa 750-1000 RPM ja syöttö on kohtuu pienellä, niin savua ei tulee enää kuin normaalin verran. Eli tuolla menee varmaan läpi. Ainoa ongelma on, että auto ei lähde käyntiin tuolla syötön määrällä. Laitoin tuon evryn säädön helpottamiseksi ja käyntiin lähtee 150 ohmilla, jollin savuttaa paljon - 1000 ohmilla normaalisti.

Staattinen ennakko säädetty 0.30 mm nousua - joka on vakiosuutinten (502) kanssa oikein - en vain tiedä mitä pitäisi olla näillä 0.260 suuttimilla. Vikakoodeja ei ole tästäkään.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 14.5.2008 21:08

Tasoittuu sen takia että se vetää koneen perusasetuksille, jos käyt ajamassa sitä niin huomaat ettei tehoa ole liikaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.5.2008 23:16

Perusennakkoa pitää olla enemmän kuin vakiosuuttimilla.
Katsastukseen pienemmät suuttimet tai parempi vaihtoehto että teettää kunnon ohjelman. Nuo suuttimet on liian suuret vakio-ohjelmalle ja vitoskoneen 11 mm päälle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa