Nesteen 2. sukupolven biodiesel

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

Nesteen 2. sukupolven biodiesel

ViestiKirjoittaja arveccío » 11.5.2008 9:36

Ei nyt varsinaisesti tekniikka-aihe mutta en tästä vielä topicia löytänyt ja koskee ainoastaan dieselporukkaa. Joko porukka on tankannut ko. ainetta? Auton käyttäjän kannalta hyviä/huonoja puolia? Kulutus, moottorin ääni, pakokaasun haju jne? Onko hintaero 100% fossiiliseen tavaraan kuinka suuri?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 11.5.2008 10:54

Onko tämä nyt justiinsa sitä mistä greenpeacen ihmiset tykkäsivät niin kovasti että oikein ketjulla piti itsensä tankkauspaikkaan laittaa kiinni?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 11.5.2008 11:04

vaatiikos toi erilaisia osia moottoriin, vai voiko sitä sulloa joka vehkeeseen?
Muistaakseni Scodillacissa on tankin läpässä varoitus tarra just tollaisista aineista =)

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 11.5.2008 13:00

Kinnunen: Tämä on just sitä.

TM:ssä kehuttiin että ei aiheuta tiivisteiden jne. hilujen häviämistä. Pitkän ajan vaikutuksia ovat testanneet MANin ja Scanian diesel-koneissa 100% tavaralla. Ite ainakin ajattelin testata ihan mielenkiinnosta jahka eksyn niin etelään että on mahdollista testata. Ne varotukset koskee käsittääkseni 1. sukupolven biosotkuja (eli esteröinnillä tehtyä tavaraa muistaakseni).

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 11.5.2008 19:33

Lupaavat, että voi laittaa kaikkiin dieseleihin:

Kliks!

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 12.5.2008 9:30

Jos tuon "biodieselin" setaaniluku on oikeasti korkeampi kuin tavan naftan niin sillä saa aika helposti muutamia lisähevosvoimia ja kulutuskin pitäisi olla pienempi. Harmi vaan ettei ainetta vielä täällä susirajalla ole mittareissa niin ei pääse kokeilemaan.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.5.2008 9:47

mutta miten käy pyhälle savulle siinä vaiheessa ku tuota iskee tankkiin? vähenee?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.5.2008 11:10

Vastavuoroisesti lisää syöttöä...

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 12.5.2008 17:34

Isompi setaaniluku tarkoittaa parempaa syttyvyyttä, josta seuraa tarkempi palaminen. Vastaavasti aineen tiheys on pienempi.
Taitaa olla kulutuslukemat aika samat kuin tavan aineilla. Puhtaampana moottorin pitäisi periaatteessa pysyä. Talvella odottaa taas paluu peruskuraan.. :(

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.5.2008 20:38

Tuon lämpöarvo on hitusen pienempi joten kulutus nousee...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 12.5.2008 21:59

Onkos toi ihan normidieselin hinnoissa?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.5.2008 8:11

Kuulemma muutaman sentin kalliimpaa tietenkin...
Saa nähä koska se yltää tänne pirkanmaan yläosiin ;)

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 14.5.2008 16:49

Uuden Nesteen kortin mukana tulleessa tiedotteessa mainitaan VW:n osallistuneen kehitystyöhön testaamalla polttoainetta. Testien mukaan sopii kaikkiin Volkkareihin.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 14.5.2008 17:22

Tuonhan pitäisi olla nyt jo aivan pirusti halvempaa valmistaa kuin fossiilisista tehty diesel, sillä ainakin täällä lohjalla dieseli pomppasi taas kivoihin lukemiin 1.369€

Sillon kun dieseli lähestyi euroa litralta, niin sanottiin että tuo Biotavara on pari senttiä kalliimpaa kuin normaali, nythän tilanne "PITÄISI" siis ehkä olla jopa toisinpäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa