AAZ:Suuttimien paluuletku katkesi:(
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 26.11.2005 19:32
AAZ:Suuttimien paluuletku katkesi:(
Asentelin aamulla välijäähdyttimen keulille ja aloin syöttöruuvia roplaamaan, niin valmiiksi heikossa hapessa oleva suuttimien paluuputki katkesi. Tämän jälkeen auto kävi vielä noin 15 sek. ja sammui, eikä enää käynnistynyt. Ajattelin, että ilmaamalla kone saadaad taas tulille. Ilmausta yrittin tankinkorkki kiinni ja painetta paluuletkuun -tyylin, mutta siitä ei ollut apua. Polttoainetta liikkui painen alaisena hyvin, mutta seassa oli paljon ilmakuplia, ja pumpun puolelta sitä tuli rykimällä ulos. Akku olen starttailtu jo tyhjäksi, nyt laturissa, mutta olsiko jollain heittää hyviä neuvoja/vinkkejä vian korjaamiseksi? Maanantaina pitäisi päästä töihin eikä munamankeli oikein houkuta...
Jos putket ovat nyt ehjät, niin ilmaa suuttimille asti polttoainelinjat, niin jo lähtee! Eli painetta paine-. ei paluupuolelle ja sitä kautta ilmat pois...!
Kai säädit syöttöruuvia oikeeseen suuntaan...? Eli kiinnipäin syöttö lisääntyy, aukipäin vähenee... Ihanan epäloogista.... Nimittäin jos säätää tarpeeksi paljon väärään suuntaan, niin saattaapi olla tuo käyntiinlähtö työlästä...
Kai säädit syöttöruuvia oikeeseen suuntaan...? Eli kiinnipäin syöttö lisääntyy, aukipäin vähenee... Ihanan epäloogista.... Nimittäin jos säätää tarpeeksi paljon väärään suuntaan, niin saattaapi olla tuo käyntiinlähtö työlästä...
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 26.11.2005 19:32
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 26.11.2005 19:32
No se sulakehan oli palanut. Sen kun vaihdoin, kone lähti tulille.
Ahtojen ja syöttöjen lisäyksen jälkeen kerkisin tekemään pari vetoa, kunnes kesken vedon ahdot tippuivat nollaan ja turbon vinkuminen alkoi kuulua sisälle. Kaikki coolerin liitokset olivat kunnossa, turbosta löytyi siivet kummaltakin puolelta eikä akselikaan ollut katkennut. Voiko auki juminut hukkaportti olla ongelman takana vai jotain muuta??
Ahtojen ja syöttöjen lisäyksen jälkeen kerkisin tekemään pari vetoa, kunnes kesken vedon ahdot tippuivat nollaan ja turbon vinkuminen alkoi kuulua sisälle. Kaikki coolerin liitokset olivat kunnossa, turbosta löytyi siivet kummaltakin puolelta eikä akselikaan ollut katkennut. Voiko auki juminut hukkaportti olla ongelman takana vai jotain muuta??
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 25 vierailijaa