Kiihdytyksessä kun kakkosen heittää nopeasti sisään eikä jää odottelemaan, että kierrokset laskee niin on alkanu kuulumaan *krunksaus*. Ei mitään formula-ajoja vaan kierrokset lienee jossain 2000 kieppeillä siinä vaiheessa.
Normaalia vai oireilua?
-Vento
AAZin vaihdelaatikon toiminta
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Rusahtelee lopulta koko ajan, enpä usko että se kuluneisuus siellä sinällään mitään sen kummempaa aiheuttaa paitsi rattaathan siellä kuluu kun niiden pyörimistä " väkisin"sovitetaan. Eihän nuissa vanhoissa autoissa synkronointia edes ollut vaan vaihteita soviteltiin päälle mm.välikaasun ja kytkimen kaksois poljennan avulla.(ei niissä kyllä laatikot kauaa kestäneetkään nykyautoihin verrattuna)
Käytännssä varmaan vaihtoehto odottaa että laatikko poikii kunnolla, koska onhan siellä todennäköisesti muutakin kulumaa jos synkrot rusahtelee ja laittaa sitten kerralla osia riittävästi kun avaa tai sitten etsii ehjemmän laatikon. Itse en ole viitsinyt vielä avata kun on tuon 100 000 kestänyt niin saattaa kestää toisenkin mokoman ja onko sillä kohden enää koko auto elossa jää arvattavaksi. yksi halvempi vaihtoehto on vaihtaa sinne jotkut kunnolliset öljyt...itsellä ko. ratkaisu ei muutosta tuonut...
Käytännssä varmaan vaihtoehto odottaa että laatikko poikii kunnolla, koska onhan siellä todennäköisesti muutakin kulumaa jos synkrot rusahtelee ja laittaa sitten kerralla osia riittävästi kun avaa tai sitten etsii ehjemmän laatikon. Itse en ole viitsinyt vielä avata kun on tuon 100 000 kestänyt niin saattaa kestää toisenkin mokoman ja onko sillä kohden enää koko auto elossa jää arvattavaksi. yksi halvempi vaihtoehto on vaihtaa sinne jotkut kunnolliset öljyt...itsellä ko. ratkaisu ei muutosta tuonut...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 31 vierailijaa