1.6 td savuttaa valkeaa,missä vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

1.6 td savuttaa valkeaa,missä vika?

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.4.2008 8:49

Laturin remmi poikki ja akselia pitkin jakopäähän ja lopun voi arvata....
Nyt vaihtokansi kinni, mutta pukkaa vaaleaa savua tolkuttomasti.
Pumpun säädot ei vielä täysin kohdallaan mutta osaisikohan kukaan kertoa
johtuuko savut pumpun ajoituksesta vai onko vaihtokannessa jotain häikkää?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 27.4.2008 11:48

Savuaako kylmänä, kuumana vai molemmissa päissä? "maistuuko" savu jäähdytysnesteelle, makealle? tekeekö painetta paisuntasäiliöön? Halkinainen kansi ja liian myöhäinen ruiskutus tekee valkoisen savun.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 27.4.2008 12:01

Mittasikko mäntien ylityksen?
Jos olis kanki/kankia vääntynyt ja nyt puuttuis vähän puristuksia.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.4.2008 12:28

^silmämääräisesti ylittää samalle tasolle kaikki männät ja pyöri hyvin. Enempi löpölle se savu tuoksahtelee ja sekä kylmänä että kuumana. Suuttimet on koe- ponnistettu.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.4.2008 12:32

Syöttöpumpun ajoitus?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.4.2008 12:40

^sehän se varmaan siinä pääsääntöisesti mättää, taitanee olla aika tarkka tuon ajoituksen suhteen.... Liekö mitään kotitekoista temppua millä tuota saisi lähemmäksi...heittokelloa ei ole...

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 27.4.2008 13:42

Digitaalisella työntömitalla ja vakaalla kädellä pääsee jo aika lähelle ajoituksessa. Vielä parempi jos keksit jonkin tukevan tuen jota vasten mittaa nojata koneen päällä.

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 27.4.2008 20:45

Lainataampas. Minulla myös samanlaista ongelmaa, lamppuöljylle haisevaa vaaleaa savua pukkaa vaikka pumppu on ajoitettu. Ennakkona 0.90 heittokellola katottuna. voiko talven tankissa seissy diisseli tuota aiheuttaa? Suuttimien paineet 145bar, tosin yhdestä ei varmuutta.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 28.4.2008 14:34

Talven seissut, pakkasessa? ettei vaan jotain halkeamaa kannessa? mullakin talven seisseestä autosta tuo kansi eikä tietoa nesteiden kestävyydestä....

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 2.5.2008 16:39

Jetta tekee hidasta kuolemaa....ajoituksestahan se vaan kiinni oli niinkuin kilpijoki tuossa arvelikin eli taival jatkuu vaikka ei paaliin lähtö kaukana ollut....Mistähän tuommoisen heittokellon voisi hankkia ja paljonkohan kustantaa?

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 3.5.2008 12:09

www.dieselkontor.de myy boschin pumpun ajoitussarjaa melko edukkaasti, siinä oli kello, adapteri, pumpun lukkotappi ja nokan lukituslevy. Näkyi olevan myös pelkkiä kelloja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa