1z Nestekierrossa jotainhäikkää KIIRE!!!
Valvoja: ffp jäsenet
1z Nestekierrossa jotainhäikkää KIIRE!!!
elikkäs.. koneena 1z 80 audin keulalla.... nostaa hitaasti lämpöjä sisällä saa n80c mittarin mukaan... ei tee painetta/roplata kylmänä/lämpimänä uusi termari vaihdettu... sisälle puhaltaa ihan ok lämmintä/kuumaa... mutta paisarissa ei kierrä ja termaria ei saa aukeamaan eli alavesi letkua ei saa lämpimäksi... ilmailtu on moneen kertaa mutta silti... kertokaas missä vika itese alan epäillä että putket väärin (entinen omistaja repinyt eberin pois ennen myyntiä) eli varmaan joku putki mennyt väärin... kuvat olis tosi jees =)
Ilmaannusta
Tarkista että paisuntasäiliöön tuleva pikkuletku ja sen -nipat on auki, niin että koneen käydessä vesi kiertää kokoajan paisarissa kylmänäkin, muuten on tiedossa mielenkiintoista ja pahuksen kallista puuhailua kannen kanssa. Vedenkierto on paisartin kautta ehdottomaan tärkeätä myös kylmänä Volkkareissa. Volkkari dieselissä on kannen vesitilan yläosa ylempänä, kuin mihin vedenpinta luonnollisesti asettuu. Asia tarkistettu Volkkarin vanhoilta huoltomiehiltä.
Volkkarin jäähdytysjärjestelmässä TÄYTYY olla lämpimänä ajettaessa n. 0.9-1Kp.n paine, muuten taas on ennenpitkää kannen kanssa puuhailua joka ei oo suinkaan halpaa-. Koettakaapas lukea rakkineenne OHJEKIRJAA -on siellä ihan varteenotettavaa asiaakin. Kuten tämä jäähdytysjärjestelmän hoito,- ilmaus,- järjestelmän vaatima paine ym.
Volkkaria ostettaessakin ekaksi pitää katsoa, kiertääkö moottorin käydessä J-neste paineastiassa ja minkä väristä se on.... jos - neste ei moottorin käydessä paisarissa kierrä, on syytä marssia seuraavan myytävän kohteen läheisyyteen ja tarkistaa siitäkin sama asia ennen ostopäätöstä. Jäähdytinnesteen tulee paisarissa kiertää myös kylmänä.... mikä huomattakoon. VAROITUS Kuumana (80-90 C) Volkkarista jäähdytin neste tulee päin turpaa jos säiliön korkin avaa liian nopesati, vaikka kone on ehjä.
Volkkarin jäähdytysjärjestelmässä TÄYTYY olla lämpimänä ajettaessa n. 0.9-1Kp.n paine, muuten taas on ennenpitkää kannen kanssa puuhailua joka ei oo suinkaan halpaa-. Koettakaapas lukea rakkineenne OHJEKIRJAA -on siellä ihan varteenotettavaa asiaakin. Kuten tämä jäähdytysjärjestelmän hoito,- ilmaus,- järjestelmän vaatima paine ym.
Volkkaria ostettaessakin ekaksi pitää katsoa, kiertääkö moottorin käydessä J-neste paineastiassa ja minkä väristä se on.... jos - neste ei moottorin käydessä paisarissa kierrä, on syytä marssia seuraavan myytävän kohteen läheisyyteen ja tarkistaa siitäkin sama asia ennen ostopäätöstä. Jäähdytinnesteen tulee paisarissa kiertää myös kylmänä.... mikä huomattakoon. VAROITUS Kuumana (80-90 C) Volkkarista jäähdytin neste tulee päin turpaa jos säiliön korkin avaa liian nopesati, vaikka kone on ehjä.
1z Nestekierrossa jotainhäikkää KIIRE!!!
Selvisikö mihin vesimpumpun letkut menevät? Alimmainen menee syyläriin, mutta entä ne kaksi ylempää, kumpi mene kanteen ja kumpi lämmityslaitteelle vai? Kansiremontin jälkeen tuntuu olevan nuo putket vähän ristissä. Koneessa myös öljyn lauhdutin suodattimen jalassa. Josko joku viitsisi katsoa omasta pelistä ja ilmottais tänne..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa